Dragon Fin Soup

Dragon Fin Soup - recenze
Dragon Fin Soup - recenze
08:45, 29.01.2016

Minulý týden nám Sony naservírovala opět několik her v rámci programu Playstation Plus, mezi kterými mě z trailer zaujala především RPG záležitost Dragon Fin Soup. Nakonec jsem se ji pro vás rozhodl i zrecenzovat. O co se jedná a jak se hraje, se dozvíte níže v samotné recenzi níže.

Klik pro zvětšení (Dragon Fin Soup - recenze)

Žánrová všehochuť

Ve své podstatě se jedná o zajímavý mix strategického RPG, navíc okořeněného o tahový element, takže ochuzeni nebudou ani fanoušci turn-based her. Titulu také hraje do karet i kvalitně využitý prvek procedurálně generovaného světa, který zaručí znovuhratelnost i po úspěšném dokončení. Opravdovou výzvu poté představuje volitelná úroveň obtížnosti, ne nepodobná té z Don’t Starve, což v praxi znamená – zemřete a hra končí. Vaším hrdinou je Robin, dívka s červenou kapucí, čímž autoři vtipně parodují profláknutou červenou holčičku, která se vydala s košíčkem za babičkou.

Herní možnosti

Hru lze rozehrát ve třech režimech. Nechybí klasický Story mód, kterému zdatně sekundují režimy Survival a Endless Labyrinth. V hlavním příběhovém módu vcelku logicky plníte jednotlivé questy, které si pro vás vývojáři nachystali a jen málokdy dojde k nějakému nečekanému zvratu. Režim Survival představuje lehce odlišnou výzvu a jak již název napovídá, jde o přežití. Musíte bez lítosti kosit haldy monster a bossů, přežít co nejdéle a objevovat co nejzašší zákoutí generovaného světa. Endless Labyrinth je v podstatě variací na Survival s tím rozdílem, že hráč má navíc ztížený postup díky neprostupným stěnám, které ho vždy spolehlivě navedou do pastí, k truhlám s poklady či k nebezpečným bossům.

Tahy, na ty pozor!

Jak již bylo avizováno, hra je tahová, a tak je k ní nutno i přistupovat. S každým vaším pohybem se vždy spustí mechanizmus pohybů ostatních postav ve světě, takže je důležité počítat s tím, že vás záhy může některá z potvor ihned po vašem pohybu napadnout. Tento styl hraní lze však využít i ve váš prospěch. Není totiž nad to, díky dokonalému plánování, vpadnout nepříteli do zad a uštědřit mu pořádnou ránu. Vaší primární zbraní pro tyto účely je nůž, ovšem stranou nezůstávají ani střelné zbraně, bomby či obouruční nástroje a štíty. Ty lze nalézt v po světě roztroušených truhlách nebo si je můžete zakoupit u některého z obchodníků. V případě, že seženete nákres a součásti nutné k výrobě, lze si je také vlastnoručně zkonstruovat.

Roztomilé provedení

Grafické zpracování odpovídá standardu většiny dnešních indie her, takže se nemusíte zbytečně těšit na nějaké orgie. Nicméně je grafika pohádkově roztomilá, to bezesporu a ke hře jako takové se hodí. Zvuky a hudební doprovod též evokují atmosféru dětských příběhů a je příjemné poslouchat, jak hudba graduje při soubojích nebo se naopak zklidní během běžného zkoumání světa. Na druhou stranu je v této pohádkové oblasti poměrně patrný kontrast mezi náplní a obtížností. Ta je totiž nastavena poměrně vysoko, tudíž si ji pravděpodobně užijí spíše ošlehaní hráči než naprostí nováčci. Ke hře je skutečně nutno přistupovat spíše jako ke strategii než k čistému RPG, takže zapojit šedou kůru mozkovou je občas skutečně nezbytné.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti SONY

65%