BADLAND: Game of the Year Edition

BADLAND: Game of the Year Edition - recenze
11:06, 17.12.2016

Málokedy sa neteším na písanie nejakej tej recenzie, pretože mám vždy chuť opísať videné a zažité čo najzaujímavejším spôsobom. Jednak sa tak snažím zabaviť svojich čitateľov a zároveň samozrejme varovať či nalákať na konkrétny titul z videoherného sveta. Po prejdení arkády BADLAND a jej aktuálnej Game of the Year edície sa však cítim prinajmenšom zvláštne. Táto mobilná 2D hra, ktorú defacto obsluhujete jedným tlačítkom, vo mne zanechala viac nudy než čokoľvek pred ňou a rozhodne nepovažujem za šťastné, ak sa nasilu musí portovať každý, čo i len úspešnejší projekt, na každú možnú aj nemožnú platformu.

Klik pro zvětšení (BADLAND: Game of the Year Edition - recenze)

Výtvor začínajúcej spoločnosti Frogmind menom BADLAND sa pôvodne dostal von už v roku 2013. Ako jednoduchá plošinovka s princípom nadnášania objektov (v tomto prípade podivných bytostí s chlpatým výzorom, ktoré stroskotali na neznámej planéte niekde v galaxii) si získala akú takú popularitu a dokázala si na seba dokonca zarobiť. Ako inak, keď ju producenti pretlačili do všetkých sfér hracích zariadení, a to vrátane konzole Nintendo WiiU. Práve port pre "účko" s podtitulom Game of the Year sa aj dva roky po vydaní originálu dokázal prehupnúť do mojej hracej pohody a zanechal vo mne viac negatíva než naopak.

BADLAND pracuje na systéme pokus-omyl. Jednoduchou linkou sa počas cirka šiestich hodín snažíte preniesť spomínané chlpaté bytosti z bodu A do bodu B a nestratiť pri tom čo i len jediný život alebo presnejšie povedané klon. Do cesty sa vám pri tom budú stavať rôzne nebezpečné prekážky a vašou úlohou je využívať pomocných predmetov (rotácia, zväčšenie, zmenšenie či lepšia priľnavosť k povrchu), ktoré musíte jednak zbierať v extrémnej rýchlosti a zároveň pri tom voliť tú správnu cestu. Logicky nie je možné prejsť všetkými dňami hry (kapitoly sú tu rozdelené na dni po stroskotaní) bez jedinej smrti, a tak nastupuje opakovanie a opakovanie s veľkou lyžicou stereotypnej nudy bez konca. Dlho dlho som sa musel premáhať, ale nakoniec som na hre našiel len pár zaujímavých prvkov. Medzi nimi nájdeme celkom slušnú grafickú stránku a umelecky pojatú krajinu, cez ktorú budete pretláčať spomínané bytosti. Zároveň by sa dala označiť aj zvuková stopa za vhodne zvolenú pomoc k celkovej atmosfére hry, ale bohužiaľ v tomto bode všetko končí. Nezachráni to ani multiplayer, kde sa po boku kamaráta môžete pokúšať prekonať nástrahy nepoznaného a zjednodušiť si tak postup. Hra má primárny účel zábavy a všetko ostatné je podružné tomuto prvku, v tomto projekte je to presne naopak.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verzia: Nintendo WiiU
(@_@;)