Samurai Warriors Chronicles 3

Samurai Warriors Chronicles 3 - recenze
Samurai Warriors Chronicles 3 - recenze
18:09, 15.10.2015

Tato série nepatří k těm provařeným v našich luzích a hájích. Mnohem známější je její "sestra" od stejných tvůrců, která se jmenuje Dynasty Warriors. Sdílí spolu několik základních věcí. První je samozřejmě to, že jsou tvořeny stejnou společností a to Omega Force, která spadá pod Koei Tecmo. Druhou věcí je, že jsou to "hack-and-slash" akční rubačky, mírně namíchané trochou taktiky. Třetí věcí je, že se točí kolem historie Japonska, i když každá trochu jinak. Pojďme se tedy podívat na Samurai Warriors Chronicles 3, které vyšly na Nintendo 3DS.

Prvně si musíme ujasnit co přesně Chronicles jsou, protože to není tak jednoduché. Kdo by si myslel, že je to 3DS verze Samurai Warriors 3, tak se mýlí. Chronicles 3 jsou nejvíce založené na nejnovějším čtvrtém díle, který vyšel na Playstation 3 a 4. Avšak obsah hry je kompletně originál. Jelikož jsem v sérii nováčkem, tak jsem musel dělat menší průzkum na wikinách, ale rozhodně tu nebudu předstírat znalce série, což možná ve výsledku přinese jiný pohled na hru. Doufám, že znalci odpustí případné chybky či přehlédnutí, protože hra je obrovská.

Klik pro zvětšení (Samurai Warriors Chronicles 3 - recenze)

Obrovská obsahem a tím co všechno se na vás za informace sype - jak ve hře, tak během oddychu mezi misemi. Příběh je totiž volně založen na specifickém období japonských dějin tzv. Sengoku perioda. V ní se Oda Nobunaga pokusil sjednotit celé Japonsko v druhé polovině sedmnáctého století. Takže pokud nemáte načtené dějiny tohoto období, budou pro vás, stejně jako pro mě, vypravování mezi misemi španělská vesnice bez kontextu. Ale třeba vás to donutí otevřít Wikipedii a najít si o co přesně v té době šlo, jako jsem to udělal já.

Ve hře do ruky dostanete, kromě své vlastní vytvořené postavy, také ještě další silné hrdiny, které pochází z historických událostí. V jednotlivých bitvách se totiž můžete a vlastně musíte přepínat mezi až čtyřmi samuraji, které bojují na bojišti. Bitvy jsou masivní. K tomu hře pomáhá vždy celkem rozsáhlá mapa, na které se pohybujete s postavou v third-person pohledu. Vždy vidíte na spodním displayi vaši polohu, polohu dalších samurajů a významných nepřátel. Vždy máte hlavní úkol, ale ten se v průběhu mise může změnit. Během samotné bitvy totiž můžete narazit v lokacích na další a další úkoly, které jsou dobrovolné, ale jejich splnění vám přinese bonusové XP či předměty. A když říkám další a další, tak nemyslím dva postranní úkoly, ale třeba 15 úkolů obnášejících zachránit někoho nebo zabít někoho atd. V určitých chvílích se hráč totiž cítí zahlcen informacemi, které se na něho řítí. Tu máte zabít jednoho, anebo rychle běžet stihnout časovaný úkol, který je poblíž druhého vašeho bojovníka? Náročné občas zmatené, ale jde si zvyknout.

Samotný boj je celkem intuitivní. Nepřátelé jsou dvojího typu - hromady pěšáků nebo důstojníci/samurajové protivníka. Na ty první, kterých je opravdu mnoho máte Hyper útok, tím je sekáte po stovkách a nezdržujete se nějakým výrazným způsobem. Ovšem tento útok nepůsobí na důstojníky a ostatní samuraje, ty jej snadno zblokují a vás vyvedou z rovnováhy. Proto zde máte běžný útok, který samozřejmě jde kombinovat do různých komb i s Hyper útokem, čímž rozhodně už silné protivníky překvapíte. Na Easy jsou souboje celkem jednoduché, ale rozhodně zábavné, pocit masivnosti hry tu opravdu funguje. Samozřejmostí jsou speciální útoky, které lze vyvolat pouze po nabití ukazatele, a šiknou se v bojích proti hlavním bossům dané bitvy. Během bitvy, kromě přepínání mezi postavami, můžete jim dávat úkoly přes dotykovou obrazovku, abyste si připravili jejich lepší pozici před nadcházejícím posunem v bitvě dále.

Mimo samotné bitvy se nachází rozsáhlý management. Začíná to upgrady zbraní, na které používáte materiály ukořistěné v bitvě, či zakoupené v obchodě. Ve vašem hradu máte několik budov, které lze upgradovat a tím se dostat k lepším možnostem. S ostatními postavami můžete také navazovat komplexní vztahy, v příběhových rozhovorech totiž volíte různé odpovědi. Pokud odpověď postavu potěší, zvedne se jí náklonost vám. Tu můžete zvedat také čajovými dýchánky přímo v hradě. Před misí si můžete vzít ke každé postavě další předmět nebo lepší brnění. Navíc tu jsou alternativní scénáře ke každé bitvě, které říkají "Co kdyby nevyhrál " a mohou nabídnout jiné pohledy na události. Jak jsem řekl na začátku, hra je neskutečně obsáhlá a pokud chcete, můžete v ní strávit klidně i stovky hodin.

Vizuální stránka je velice pěkná. 3DS není v polygonové grafice žádný rychlík na dnešní poměry, ale tvůrcům se podařilo skloubit velké prostranství (ač ne moc detailní) s detailními samuraji a spoustou postav na obrazovce. To vše samozřejmě ve 3D, které působí příjemně a nerušivě. Využití dolní obrazovky k taktice a přehledu o probíhající bitvě je rozhodně výhodou oproti "větším" verzím hry. Hra využívá také C-pad nového 3DS, které však pro ovládání kamery bývá v hektických bojích dost nepohodlné a raději jsem otáčení kamery při boji s bossem nechal na automatice.

Co říci závěrem. Z prvotního zděšení z obrovské komplexnosti celé hry, se mi podařilo do ní proniknout, a najít co mě baví. Nemohu říci, že jsem ji pojmul celou, komplexní vztahy postav a mnoho možných scénářů jsou na opravdu dlouhé hraní. Co je, však důležité je, že tato hra vás dokáže chytit svou jednoduchou, ale zábavnou hratelností, a postupně si vás získat na svou stranu. Na mě asi nejvíce zapůsobila jako skvělé navnadění na 3DS verzi Hyrule Warriors, které se z Wii U chystají na přenosnou konzoli.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: 3DS
75%