War for the Overworld

War for the Overworld - recenze
War for the Overworld - recenze
07:58, 25.04.2015

Už vás nebaví vykrádat dungeony? Tak se staňte jeho obráncem. Těžení zlata, bojování v temných tunelech, které se táhnou přes celou mapu, křik chycených hrdinů z vězení a mučírny, kteří si chtěli nějaké to zlato neoprávněně přivlastnit, bránění srdce dungeonu a vy jako správce dungeonu tomu všemu velíte. Zní vám to povědomě? Dungeon Keeper 3 to ovšem není.

Klik pro zvětšení (War for the Overworld - recenze)

Je tomu už přes 15 let, co vyšel Dungeon Keepper 2. V době své největší slávy měl spousty fanoušků. Každé druhé studio chtělo udělat podobnou hru, ale většině z nich se to vůbec nepovedlo. Studio Subterranean Games se toho ale nezaleklo a téměř po 16 letech vydávají hru War for the Overworld, která je rovnocenným soupeřem Dungeon Keepera. Hře také dost pomohla kampaň na Kickstarteru, kde fanoušci Dungeon Keepera přispěli vývojářům víc jak 200 tisíci librami.

Chodba sem chodba tam

Vše, co je vám na začátku hry k dispozici, je pouze malá partička skřetů a samotné srdce dungeonu. Po chvilce vám průvodce odhalí portál, z kterého se k vám nastěhují všichni vaši poddaní. Od nekromancerů přes mágy až po různá monstra. Ti ovšem potřebují základní potřeby, jako je spánek nebo jídlo. S tím vám pomůže ona partička skřetů, kteří těží všechno, co vidí. Po vašem rozkazu začnou kopat chodby a místnosti, jaké si jen budete přát. Po vykopání chodby pouze určíte, kde bude ložnice a kde jídelna. Dále zde máme výše zmíněné vězení, mučírnu, hospodu, kovárnu atd. Tyto všechny místnosti spojíte chodbami a už to začíná vypadat jako pořádný dungeon.

Jak bránit svoje zlato?

Jeden ze způsobů, jak znepříjemnit dobrodruhům cestu, jsou pasti. Ty si můžete naplácat, kam chcete. Je to přece váš dungeon a vy jste tu šéf. Tunely se tak stanou velmi nebezpečným místem a mnoho hrdinů zde padne pro svou chamtivost. Dále jsou zde různá kouzla, jako například Shockwave, kterým zatlačíte pár hrdinů zpět, odkud přišli nebo kouzlo Recall, které v případě nouze vrátí vaše bojovníky zpět k srdci dungeonu. Je zde také kouzlo, kterým se přemístíte do těla jednoho z vašich poddaných a můžete tak hrát třeba za mága přímo z pohledu jeho vlastních očí. Všechna tato kouzla se vám postupně odemykají a je jen na vás, které si vyberete. Kouzla a pasti se odemykají pomocí sin bodů, které postupně získáváte.

V kampani se nudit nebudete... snad

Nečekejte nic extra. Hra samotná nenabízí moc velkou rozličnost misí, ale špatné nejsou. Nabízí vám několik hlavních a vedlejších úkolů, jako například Braň dungeon nebo Zachraň uvězněná monstra předchozího lorda, který svoji práci evidentně moc dobře neodváděl. Většinou je ale vašim hlavním cílem zlikvidovat všechny nájezdníky a vykradače. Kampaň nabízí i nějaký ten příběh, který ovšem není vůbec podstatný a není potřeba ho nějak sledovat. Ovšem vypravěč, který vás provází hrou, jej skvěle vypráví a i celkové ozvučení hry se vyvedlo. Dostane se vám i možnosti zahrát si proti počítači na několika mapách nebo si můžete zkusit skvělý sandbox.

Oživení kostlivce ve skříni

Po mnoha nevyvedených klonech je zde konečně hra, která se Dungeon Keeperu velmi podobá. Ale ani tak se nedokázala vyrovnat své předloze. Je nad slunce jasné, že hra neosloví moc mladých hráčů. Spíš je zaměřena přímo na fanoušky Dungeon Keepera, který už je přes 15 let starý. Snaha autorů vzkřísit tak starou hru se cení, ale taková reinkarnace je spíše pro skalní fanoušky, než pro dnešní hráče.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti HYPERMAX

65%
Oživení jedné staré dobré hry. Sice to není jako DK, ale nostalgie se určitě dostaví.