Assassin's Creed: Rogue

Assassin's Creed: Rogue - recenze
Assassin's Creed: Rogue - recenze
00:36, 16.11.2014

Tak ako každý rok je tu v pravidelný čas nový titul s názvom Assassin's Creed. Rok 2015 je ale raritný, pretože do našich obchodov nedoputovalo len jedno pokračovanie tohoto mega-hitu, ale rovno dva. Kolega David Pelán momentálne bojuje vo francúzkej revolúcií a ja ako milovník tretieho dielu tejto série, som zostal ešte chvíľku na americkom kontinente.

Klik pro zvětšení (Assassin's Creed: Rogue - recenze)

Áno je to tak, Ubisoft si pre nás pripravil dva diely a my sa dnes spoločne pozrieme na ten s podtitulom Rogue. Rogue mal uspokojiť majiteľov minulej generácie konzolí (Xbox360, PS3) a majiteľov PC. Podarilo sa mu to?

Rogue je na prvý pohľad hra, ktorá tvojí akúsi výplň. Ak ste hrali štvrtý diel s podtitulom Black Flag, zažijete trošku väčšie Déjà vu. Vývojári si nedali moc práce, čo sa týka nových animácií a nedajbože herných mechaník, čo ale má tento diel výrazne odlíšiť je hlavný hrdina a samotný príbeh.

Tentokrát sa vžijete do kože mladého assasína menom Shay Patrick Cormac, ktorý je učňom asasínskeho bratstva, ale v kostiach cíti, že svet kapucňových vrahov je pre neho primalý. Toto zásadné rozhodnutie Shay učiní po návrate s Portugalska, kde sa stal svedkom udalosti, ktorá mu zmenila pohľad na situáciu. Herné udalosti nakoniec vedú k tomu, že prejde na stranu templárov a stane sa lovcom asasínov.

Hra je zasadená do 18. storočia počas Sedem ročnej vojny a to nám naznačuje, že budete mať čo dočinenie so starými znamymi. Celý dej sa odohráva po udalostiach štvrtého dielu a to vrátane DLCčka Freedom Cry. Takže sa odhalia niektoré zásadné otázky okolo Edwarda, Heytama alebo Connora. Jednoducho povedané, Rogue dopĺňa chýbajúce kúsky americkej časti Assassin´s Creed.

Celkový gameplay je opäť postavený na dvoch hlavných pilieroch a jednom vedľajšom, tak ako tomu bolo v minulom dieli - pohyb po mestách a to pekne po vlastných, pohyb loďou po šírom mori a nesmie chýbať dejová linka zo súčasnosti, ktorá je opäť z vlastného pohľadu. Rozdielom ale je, že tentokrát si budete užívat aj chvíle na pevnine. Tá je rozľahlá a ponúka pestré kulisy Severnej Ameriky a Severného Atlantiku. Konkrétne sa pozrieme na miesta ako New York alebo River Valley, čo ale určite neviete, je fakt, že len v Amerike nezostanete:) Čo sa týka dejovej linky v prítomnosti, tá je zasadená presne na to isté miesto ako v Black Flag, a gameplay je rovnaký, miernymi zmenami prešiel len spôsob hackovania počítačov.

Hrateľnosť sa líši oproti minulému dielu v detailoch, ale pomerne v zásadných, a hra pôsobí originálne. Napríklad obsadozovanie námorných pevností tentokrát vystriedalo obsadzovanie asasínskych kempov, ktoré je priamo naviazané na nový prvok, ktorým je vybudovanie vlastnej ekonomickej stability v hre.

Pamätáte sa ešte na GTA: San Andreas? Určite. V hre bol použitý podobný prvok s obsadzovaním teritórií v meste, ktoré vám následne nato, poskytnú nekonečný zdroj financí (samozrejme periodicky).

Úpravu vlastného sídla tentokrát vystriedalo upravovanie celého mesta, zvyšovanie jeho ekonomickej prosperity (vážne sú Templári zase také zlo?). Funguje to jednoducho, časť mesta, ktorú oslobodíte od nadvlády asasínov, vám sprístupní rôzne upgrady mestských budov. Napríklad vidíte chátrajúci kostol, ktorý by potreboval renováciu. Tak to proste zafinancujete, kostol opravíte a zvýši sa vám celkový periodický profit z danej oblasti. Jednoduché, ale poteší to.

Ďalšou novinkov sú asasínski stalkeri, ktorí ma, musím sa vám priznať, otravovali a túto časť hry by som zredukoval na minimum. Pri pohybe mestom zrazu započujete šepot, čím je šepot intenzívnejší, tým je ku vám bližšie asasín, ktorý vám pravdepodobne ide podrezať krk, no možno si chce len pokecat?! Táto zložka by bola fajn, ale počas prechádzania mestom počujete šepot takmer neustále a to je veľmi otravné. Verím, že komunita dá najavo svoj nezáujem voči tejto časti a Ubisoft to trošku zredukuje.

Každopádne, aby som len nehanil, vďaka tejto časti hry konečne zistíte, ako funguje multiplayer v minulých dieloch.... Áno, pri spustení orlieho pohľadu vidíte v dolnej časti obrazovky kruh, ktorý indikuje prítomnosť asasína. Čiže jednoducho nasledujete kruh a čím viac sa blížite k nepriateľovi, tým viac sa kruh vyplňuje bielou farbou, pri maximálnom kontakte začne blikať.

Čo sa týka nepovinných úloh, tie sú pozmenené, ale jedná sa len o prekopané variácie už mnohokrát videných úloh. To isté platí aj pre zberateľské predmety, truhy, fragmenty pesničky....

Lov a celkové prostredie v ktorom sa pohybujete, je z môjho pohľadu omnoho zaujímavejšie ako karibské prostredie minulého dielu. Zver je rozmanitejšia a narazíte na naozaj nebezpečných protivníkov, ako sú vlci, medvede a podobne. Samozrejme je zachovaný aj lov na mori, ktorý neprešiel nejakou výraznou zmenou, ale je stále super.

Zbrane a ich nákup akoby z oka vypadli štvrtému dielu, jedinej zmeny sa dočkala flusačka na uspávacie šipky, ktorú nahradila parádna vzduchová puška, ktorá v neskoršej fáze hry ponúkne aj vrhanie výbušných alebo plynových granátov.

Shay sa na začiatku hry stane vlastníkom lode Morrigan, ktorá nahrádza Jack Daw a jej funkcia je rovnaká. Morrigan slúži ako dopravný prostriedok a samozrejme ultimátna námorná zbraň. Námorný gameplay tiež dostal pár pekných zmien. Loď sa dočkala predných rýchlopalných kanonov, ktorými môžete bezproblémov ostreľovať ostatné lode alebo ich využiteje na odpaľovanie všadeprítomných ľadovcov, ktoré tiež prispievajú malou novinkou do hry.

V prípade odpálenia sa ľadovec zrúti do vody a okolo seba vytvorí obrovské vlny, malé loďky, ktoré sa vás snažia potopiť majú jednoducho smolu a vlna ich prevrhne. Efektné, ale nie moc prínosné pre gameplay je aj brodenie sa medzi ľadovcami, pričom vaša loď Morrigan slúži ako ľadoborec.

Loď je samozrejme upravovateľná, na určitých miestach v hre si môžete zakúpiť lepšie vybavenie, ako pevnejšie plachty, silnejší kanón alebo rôzne kozmetické úpravy. Všetko po vzore dielu Black Flag.

Takže otázka znie... kúpiť alebo nekúpiť. Napriek tomu, že sa vám mohli zdať moje riadky celkom chladné a vždy som uvádzal vetu - po vzore z minulého dielu... som z hry nadšený. Hodnotenie ktoré hre udelím, patrí iba titulu Assasin´s Creed: Rogue, ktorú beriem ako originál bez ohľadu na to, aké veľké množstvo prvkov si vzala z dielu Black Flag. Môj názor je, že Rogue je dokonalou kombináciou tretieho a štvrtého dielu série a jednoducho by som jej účel prirovnal k dielu Brotherhood. Neprináša evolúciu, ale doplňuje.

V prípade, že ste majiteľom starej generácie konzolí a nad kúpou súčasnej zatiaľ neuvažujete, v tom prípade je pre vás Rogue jasná a jednoznačná voľba, ktorú rozhodne nebudete ľutovať. V prípade, že ste majiteľ aj súčasnej generácie a Unity vás odradilo svojimi technickými nedostatkami, taktiež neváhajte a rozhodne sa poberte do obchodu. Ale ak ste tretí prípad a vlastníte súčasnú generáciu a už sa vám v mechanike točí Unity, s kľudným svedomím počkajte na update Rogue na súčasnú generáciu. Osobne si myslím, že to je len otázka času. Potom ale už naozaj nemáte na čo čakať:)

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Playman.cz

Recenzovaná verze: PS3
90%
Všetci čakali od hry Assassin´s Creed:Rogue len obyčajnú kopírku minulého dielu s nepodstatným príbehom, ktorá mala jedinú úlohu - naplniť Ubisoftu kapsu. Rogue ale prináša viac. Faktom je, že kopíruje čo sa len dá ale zároveň prináša dokonalú kombináciu tretieho a štvrtého dielu série a to dokonca z netradičného pohľadu.