Minecraft: Playstation 3 Edition

Minecraft: Playstation 3 Edition - recenze
13:31, 29.06.2014

Minecraft patří mezi sandboxové hry, jako všechny ostatní. Ovšem s jedním rozdílem. Minecraft jako jediný prorazil do herního světa s pouhou myšlenkou vlastní fantazie, kdy je vše ostatní odsunuto na vedlejší kolej, zatímco vy tvoříte vaše vlastní výtvory. Na PC se stal jednou z nejúspěšnějších her, a protože byl úspěch takto fenomenální, nebyl zde důvod hru neportovat na další herní zařízení. V minulosti jsme se už dočkali na Xboxu 360 a nyní jsme se dočkali i na Playstation 3. Sice opožděně, ale přece.

Je v Minecraftu příběh? Je tam konec s titulky? O čem ta hra ksakru vlastně je? Odpověď je jednoduchá, v Minecraftu si příběh tvoříte sami. Hra je o prozkoumávání různorodého světa, ve kterém si můžete stavět cokoliv vás napadne. Vytvoříte si svůj cíl, který vás bude motivovat k stavění a kopání vlastních staveb a začnete s holými pěstmi atakovat nejbližší stromy pro získání základních materiálů. Za jejich pomoci si vyrobíte nástroje, s kterými opět začnete kopat mnohem cennější a důležitější prostředky, např. diamanty, zlato, železo, které vám zase pomohou si vycraftovat něco dalšího. Vy, jakožto nepojmenovaná postava v na první pohled prázdném světě prozkoumáváte rozlohou obrovské lokace, které vedle chutných a hlad zahánějících neškodných krav, prasat a kuřat nabídnou i nebezpečí ve formě temných jeskyních lokací plných zombie, pavouků a kostlivců. A ano, i v Minecraftu je zakomponován konec ve stylu poražení draka.

Nejdůležitější otázkou tedy zůstává, zda se konzolová verze vyrovná té PCčkové. Co si totiž budeme namlouvat, PC verzi lze jen těžko konkurovat a i když to tak na první pohled nevypadá, Minecraft je setsakramentsky náročná hra na hardware. Její enormní generovaná rozloha tedy pochopitelně nemůže být na konzolích tak enormní, zvlášť s tak nízkým výkonem. To, plus několik dalších faktorů budou muset konzoloví hráči oželet, aby si mohli vychutnat pravý Minecraftovský zážitek. Už když totiž vycházela Xboxová verze před nějakou dobu, vcelku velkou kontroverzi vzbudily neviditelné stěny, které byly hranicí oddělující hráče od „nekonečného“ prozkoumávání a generování.

Klik pro zvětšení (Minecraft: Playstation 3 Edition - recenze)

Playstation 3 je na tom v této souvislosti bohužel obdobně. Hra je v základu nicméně stále stejná a stejně dobře hratelná. A to je to, co dělá Minecraft Minecraftem - hratelnost. A ta je prakticky stejná, jako už ve výše zmíněné verzi pro Xbox 360. Kdybyste tyto dvě daly vedle sebe, nepoznali byste rozdíl.

4J Studio si s oběma porty dalo velice záležet a jde to poznat. Při konverzi z PC verze na tu konzolovou bylo totiž také velice důležité zvládnout ovládání, které by se nebýt zručnosti těchto vývojářů mohlo velice rychle vymknout kontrole. Myš s klávesnicí jsou přece jenom trochu něco jiného, jako ovladač.

Jakmile poprvé začnete útočit na strom holými pěstmi a vyrábět svůj první krumpáč se sekerou, okamžitě si na nový styl hraní zvyknete. Nebo alespoň já si zvykl za pár minut. Dost tomu napomáhá i velice pěkně upravený systém craftování pro ovladače, se kterým si rychle a efektivně můžete vyrobit, to co potřebujete. A hlavně to, na co jste sehnali dostatečný počet surovin. První noc je přece jenom vždy oříšek na přežití, nemám pravdu? Ještě teď si pamatuji, jak jsem se zahrabal do země a vyčkával, než noc odezní. Každý hráč této hry si tím musel projít a v případě konzolové verze tomu není jinak. S jednoduchým ovládáním a snadným craftováním ji nicméně lze přežít raz dva a creepeři se zombíky a pavouky proti vám neobstojí.

Čím je konzolová verze odlišná od té hlavní PCčkové je přítomnost offline kooperace na rozdělené obrazovce až pro čtyři hráče. Online co-op ve hře také samozřejmě najdete, a to s podporou osmi hráčů. Minecraft pro PS3 se jinak od původní verze v příliš věcech neliší. A v čem bude, to spraví nepravidelné aktualizace, které jsou i na Xboxu 360 vcelku časté.

Minecraft: Playstation 3 Edition je skvělým portem tolik milované a zároveň nenáviděné původní hry z PC platformy. Stejně jako její starší brácha na počítačích, ani tato verze nemá mnoho chyb, pokud vůbec nějaké. U konzolové verze nemůžete samozřejmě počítat s podporou desítek až stovek nejrůznějších modifikací, které u PC komunity slaví takový úspěch. 4J Studio se stejně jako u Xboxu 360 postaralo o dobrý počin a ovládání přizpůsobené pro ovladače rozhodně není krokem vedle, ba naopak. Vysoké hodnocení je zasloužené. A teď mě omluvte, ty diamantové doly se samy nevytěží.

90%
Povedený port, který se, stejně jako na Xboxu 360, v příliš věcech neliší od původní počítačové verze. Na první pohled byste ani nerozeznali, že hru hrajete na konzoli.