Game of Thrones

Game of Thrones - recenze
Game of Thrones - recenze
22:20, 20.06.2012

Sága Píseň ledu a ohně ma celá pohltila a pomaly každý voľný moment listujem stránkami kníh. Kvalitný seriál v réžií HBO mám taktiež zatiaľ aj s druhou sériou zjedený, takže vlastne moje preddispozície na aktuálny RPG titul Game of Thrones všetky spĺňam. Nuž, napriek všetkému som sa na hru žiadnym spôsobom netešil. A robil som chybu.

Lenže, aký iný dojem má vo mne v roku 2012 vyvolať hra, ktorá vyzerá horšie a zastaranejšie než čokoľvek iné. Stačí si pozrieť videá a hneď to človeka odradí od hrania. Čiže ak náhodou pracujete v obchode s videohrami, vyvarujte sa toho, že zákazníkovi ukážete nejaký trailer. Nie je to dobrý nápad. No a na obrázkoch to vyzerá ešte horšie. Ak sa však prekúšete cez tieto pôrodné bolesti, dostane sa vám do rúk titul, ktorý len tak pred záverečnými titulkami nevypnete. O to viac, ak ste fanúšik celej ságy.

Klik pro zvětšení (Game of Thrones - recenze)Klik pro zvětšení (Game of Thrones - recenze)

Aby som to uviedol na pravú mieru, nie je nevyhnutné poznať celú ságu, v titule sa zhostíte nových charakterov s novým príbehom, kde však starých známych stretnete. Aspoň teda niektorých. Hra samozrejme odkazuje na rôzne udalosti z knihy. Odohráva sa mimochodom, plus-mínus počas prvej knižky.

Ak teda od hry očakávate v prvom rade príbeh a nevadia vám až príliš časté rozhovory , kde sa môžete aj rozhodovať rôznymi odpoveďami, neváhal by som a hru odporučil. Avšak stále je Game of Thrones RPG titul, kde si postavy vylepšujete, bojujete s nepriateľmi, predávate či kupujete veci. Jednoducho klasické príbehové RPG, najpodobnejšie asi k prvému Zaklínačovi skríženým s Dragon Age.

Hra je rozdelená na niekoľko kapitol, pričom sa striedajú dva rôzne charaktery. Jedným je Mors z Nočnej Hliadky, ďaleko na severe strážiaci veľkú stenu, nuž a druhým je Aleister, charakter, pri ktorej si mnohí spomenú ná červenú kňažku známu z kníh. Schválne nevyzradím žiadne detaily, lebo tie sú úplnou čerešničkou na torte celej hry. Jednoducho príbeh, všetky detaily, to je zrejme jediný dôvod siahnuť po tomto titule. Zaujímavosťou je, že sa na hre pracuje už cez dva roky, tým pádom sa nedá hovoriť o „rýchlokvaške“.

Bohužiaľ, čo sa hrateľnosti týka, aj tu hra dosť trpí. Bojovanie je síce zábavné, ale nevyhovujúce úzke koridory a problém s kamerou robia svoje. A bojový systém funguje napriek tomu krásne. Hrdinu ovládate z tretej osoby a myškou udávate rozkazy. Otvoríte menu, kedy sa spomalí čas a volíte, aký typ útoku, obrany zvolíte. Ak hráte za Alisteira, môžete si zvýšiť zdravie, a ak za Morsa, tak môžete útočiť aj so psom. Ehm. Všetko závisí aj od úrovne vašej postavy.

Skúsenostne body získavate, tak ako zo zabíjania nepriateľov, tak aj z plnenia úloh. Nejaké rýchle postupy z úrovne na úroveň našťastie nečakajte. Vylepšovať postavu je potom o to väčšia radosť. Tu dáte bod k sile hrdinu, tu mu zvýšite život, alebo zvolíte na aký tip boja sa ma zamerať a mnoho ďalšieho. Okrem vyvíjania postavy je ďalším kľúčovým RPG prvkom, zbieranie vecí a spomínané nakupovanie. Je radosť zabiť niekoho a nájsť oveľa lepší meč, než práve držíte v pazúroch. Pre mojich bratovv Nočnej Hliadke je určite znepokojujúce, že som oblečený v super brnení Divokých, dávnych nepriateľov, ale keď vyzerá tak krásne.

Problém celého titulu tak spočíva predovšetkým v jeho otrasnom výzore, v zastaranom engine, ktorý mimochodom nemá problém vám hru znepríjemniť občasným pádom, takže pravidelne ukladajte hru. Problémom je aj kamera a ovládanie hry. O repetívnosti súbojov priveľmi nerozprávam, pretože môžu byť zábavne, tak ako aj nudné, záleží od toho, ako k tomu pristupujete.

Keď si to však zrátam a podčiarknem tak nám vyjde, že nebyť príbehu, tak o hru ani nezakopnem. Dokonca si dovolím tvrdiť, že autori mali zvoliť inú formu média, napríklad to napísať ako samostatnú knižku, či dokonca film. Na hru titul obsahuje príliš mnoho textu, slabé audiovizuálne prevedenie a ruka v ruke priemerná hrateľnosť nemôže v dnešnom svete uspieť. Slávna značka a seriálová hudba zázraky neurobí. Napriek všetkému som si Game of Thrones ale zahral rád. Kvôli príbehu.

55%
Jediným skutočným ťahákom hry je príbeh a to nie je dobrá vizitka, ak sa jedná o videohru.