Mortal Kombat - PSV recenze

Mortal Kombat - PSV recenze
Mortal Kombat - PSV recenze
13:15, 03.06.2012

Minulý rok nás navštívil deviaty Mortal Kombat na veľké konzoly (X360, PS3), nedávno dokonca v tzv. Komplete Edition, čo jednoducho znamená nové postavy, úrovne a mnoho ďalšieho. A aby toho nebolo málo a krvi bolo čoraz viac a viac, sa náš miláčik objavil aj na novej prenosnej krabičke. Inými slovami, Playstation Vita má ďalšiu poriadnu hru na svojom zozname. A už z úvodu musíme povedať, že je to viac než dobrá správa.

Totiž, mlátiť sa na veľkej konzole je fajn. Avšak v prípade ak máte parťáka, alebo holdujete online hraniu. Menej už hra zabaví v prípade, keď ste sami. Na cestách je tak nový titul na Vitu požehnaním. Rovno môžem povedať, že bojová hra je na prenosné hranie úplne skvelá. O to viac ak sa jedná o kvalitný titul, akým Mortal Kombat rozhodne je. Analógové páčky, v kombinácii s dobrým dizajnom konzoly, robia z hry fakt podobný zážitok ako sme zažili na PS3.

Klik pro zvětšení (Mortal Kombat - PSV recenze)Klik pro zvětšení (Mortal Kombat - PSV recenze)

Titul adaptovaný na prenosnú krabičku sa oproti veľkému bratovi zmenil iba kozmeticky. Grafický engine využíva rovnaký, vlastne takmer skoro všetko. Ľudské oko si však všimne hranatejšie textúry, celkovo horšiu grafickú stránku. Dôležité je, že hra funguje ako má, nič tam netrvá večnosť, v skratke to je to na čo sme zvyknutí. Takisto hudba je parádna, o zvukoch ani nehovoriac.

Ale treba zdôrazniť, že grafické zázraky nečakajte. Vizuál, ktorý tak zaujal na väčšom bratovi, tu je trošku v úzadí. A pritom nepochybujeme, že by sa dalo z grafickej stránky dostať viac. Predsa sme hrali Uncharted: Golden Abyss a bola to úroveň hodná obdivu. V tomto smere tak považujeme Mortal Kombat za titul, ktorý sa podobne ako Rayman: Origins objavil v takmer nezmenej podobe na menšej konzole a hlavne čo najrýchlejšie. Peniažky sa sypať musia.

Zmeny sa však nejaké udiali. Čiže okrem horšieho výzoru si môžete zahrať špeciálne výzvy, ktoré aspoň na nejaký čas zaujmú. Pri obstojnom počte z nich budete nútený využívať dotykový display, či gyroskop. Takisto si v nich vyskúšate hru za postavy, ktoré bežne mohol použiť iba CPU. Čiže napríklad vládca Mimozeme Shao Khan sa veselo teší z toho, že ho ovládate. Na druhej strane si myslíme, že sa z toho viac tešíte vy.

Kto by si myslel, že využívať dotykový display v Mortal Kombat je zlo, zdôrazním, že ide iba o doplnkové misie, ktoré vo výsledku hrať ani nemusíte. Pre nás však fungujú ako oživujúci prvok, ktorý medzi stláčanie tlačidiel tak nejak patrí. Pritom to neruší ako v prípade Uncharted, kde ste dotykové ovládanie používali priamo v hre (aj keď sa často tiež nemuselo). A predsa je dobré odomykať všetky zákutia hry. Navyše ako dostávate za všetko isté body, ktoré miniete na „cintoríne“. Ide o odomykanie bonusov, ako sú Artworky, nové oblečenia postáv, či dokonca Fatality.

Fatality sa dajú použiť mimo hlavnej kampane a sú tak nejak symbolom Mortal Kombatu. Ide o ukončovacie útoky, za ktoré by sa nehanbil ani Quentino Tarantino vo filmoch Hostel. Neodporúčame ich používať čerstvým maminkám, deťom a redakčnému kolegovi Róbertovi Vargovi. Pre nás, čo si pamätáme legendárny štvrtý diel série, sú fatality príjemnou nostalgiou. Moment, kedy mág Quan Chi utrhne nepriateľovi nohu a bije ho s ňou je nezabudnuteľný. A objavil sa našťastie aj tu.

Kto hral Komplete Edition vie, že hru rozšírili aj nové postavy, medzi ktoré sa radí ďalší charakter z iného vesmíru. Je ním po Kratosovi z God of War, nik iný ako Freddy Krueger. Parádna postavička z úžasne prepracovanými špecialnými útokmi a prekvapivo do konceptu hry sadla ako zadok na záchod. Úprimne sme spolu s ním čakali ešte aj Jasona X, ale ten možno nabudúce, či vôbec.

Okrem démona z nočných môr, sa pri teleportovali ešte ďalší traja. Tie už do Mortal Kombatu patria. Sú nimi Skarlet, Rain, Kenshi, pričom Raina si z dielu Trilogy určite musíte pamätať. A ak nie, tak mám pre vás dobrú správu. Každý nový charakter potešil. Pre autora recenzie však dvojica Quan Chi a Scorpion zostáva medzi majoritnými charaktermi. Okrem nových postáv sa môžete ešte pokochať novými skinmi pre postavy a mnoho malých drobností, ktoré možno ani nestoja za reč.

Mortal Kombat na Playstation Vita je povinnosťou pre každého „bitkára“, ktorý sa rád bije aj pri cestovaní, či vtedy, kedy nemá čas hrať nič, čo bežne berie viac času. Aj keď pochybujem o tom, že by ste celkovo pri Mortal Kombat strávili minimum hodín. U nás sa to počíta jednoznačne na desiatky.

80%
Plnohodnotný Mortal Kombat Komplete na cesty ako stvorený, byť s horšou grafikou, ale to je iba drobný detail