inFamous 2 - PS3 recenze

inFamous 2 - PS3 recenze
inFamous 2 - PS3 recenze
20:40, 16.06.2011

Když byl první inFamous oznámen, řada hráčů z něj cítila jak skepsi, tak radost, ať už jen proto, že tuto hru vytváří tvůrci série Sly, Sucker Punch. O kvalitách hry se mnozí přesvědčili až po jeho vydání a po značném úspěchu a ne úplně dokončeném příběhu bylo tedy jasné, že Sony dá zelenou pro vývoj dalšího dílu. Na původní hře totiž bylo stál co vylepšovat, ať už mluvíme o technické stránce nebo inteligenci protivníků. inFamous zkrátka nebyl dokonalá hra, ale nějaké kouzlo v sobě určitě mělo. A co se týče inFamous 2, ta už se dokonalému zpracování blíží o několik kilometrových kroků blíže a vylepšení můžeme vydět skoro na každém kroku.

Pokud jste viděli první E3 trailer na inFamous 2, jistě jste si všimli změněné image hlavního protagonisty příběhu - Colea MacGratha. Studio Sucker Punch bylo také kvůli tomu posléze atakováno s prosbami o původní tvář, a jelikož má studio svoje fanoušky rádo, Colea opět předělali k jeho původním rysům. Pokud porovnáte Colea z inFamous a inFamous 2, můžete si ale všimnout několika málo změn, a to rozhodně k lepšímu. Mimika je o mnoho propracovanější a hlavní hrdina konečně působí jako hrdina, s kýmž se můžou hráči i nějakým způsobem ztotožnit. Vrněme se teď ale na to, proč ho vůbec budeme opět ovládat, proti komu ho budeme vést, a o čem to celé vůbec znovu bude.

Klik pro zvětšení (inFamous 2 - PS3 recenze)Klik pro zvětšení (inFamous 2 - PS3 recenze)

Jak jste si mohli už všimnout, tentokrát budeme stát na ulicích města New Marais, kde našel jak Cole, tak i jeho věrný přítel Zeke azyl. Ptáte se proč zrovna tam? Empire City z prvního dílu už jednoduše neexistuje, celé bylo zničeno monstrem zvaném The Beast, o kterém vás varoval Kessler z prvního dílu. Beast není jen tak ledajaký prcek a i přes vaše usílí jste Empire nezachránili. Hned v prvních sekundách hry z vás Beast navíc vyždímal většinu pokročilejších schopností. Naštěstí, pouze o ty pokročilé, ty jednodušší jako elektrické granáty nebo elektrická vlna samozřejmě zůstaly. Na vás bude se je všechny opět naučit, tentokrát ale bez nudných podzemních sekvencí, jak tomu bylo v prvním díle. Celé sbírání je skvěle provázané s příběhem a pokud chcete ono monstrum porazit, nejdříve musíte posbírat celkem osm povzbuzovačů vaší síly. Teprve po jejich posbírání máte šanci na výhru. Tím už však musím končit, více detailů o příběhu se dozvíte až ve hře. Ač to totiž moc nevypadá, inFamous má skvělý příběh, který vlastně nastartoval až konec prvního dílu a nerad bych vám vyzradil další vývoj příběhové části.

Co se týče New Marais, tak u něj ještě chvíli zůstaneme. Hráči prvního dílu si ještě určité pamatují ponuré post-apokalyptické atmosféry ve všech částech města. New Marais je ve skutečnosti úplný opak Empire City, je v něm plno světel, neonů, klubů a lidí, které žádný výbuch nijak a nikdy nepoznamenal. Poslední dobou ale trápí obyvatelé jiný problém, a to čím dál tím více rozšiřující se frakce jménem Militia, která navíc brání a kontroluje příjezdy a odjezdy z města. Militia nejsou jediní nepřátelé, které kdy ve hře potkáte. Takový druhý druh vašich nepřátel jsou jak malí, tak občas i několik desítek metrů vysocí mutanti přebývající na okraji města v bažinách. Celou hru s nimi budete v kontaktu a většinou jsou to právě oni, kteří budou proti vám stát v obřím souboji s bossem. Pokud vás už budou souboje s podobnými nepřáteli ke konci unavovat, po dokončení vedlejších misí se dočkáte zredukování jejich počtu v určité části města. A že těch vedlejších misí je opravdu mnoho… Spousta schopností je navíc o dostání až po dokončení určitého počtu těchto vedlejších úkolů, takže je ve městě stále co dělat.

Ještě se musíme zmínt o úplné novince v soubojích na blízko. Jak jste si už asi všimli, Cole od začátku druhého dílu nosí na zádech zbraň, která funguje na jednoduchém principu dvakrát se tref a doraž. Věřte, že Cole tuto hračku nevyužije jen jednou a občas je mnohem účinější než kdejaká ostatní destruktivní schopnost.

Cole už tentokrát navíc nezůstane jen s vždy věrným Zekem, nýbrž se na scéně objevují dvě nové ženské postavy. Jednou z nich je Lucy Kuo, agentka, která vás původně pouze doprovázela do New Marais. Co se ale nestane, určitá mise se zvrtne a Lucy unese právě Militia, přičemž z ní udělají člověka ovládajího superschopnosti, stejně tak jako vy. Jen s jediným podstatným rozdílem, místo blesků a elektřiny bude Kuo plně ovládat led. Jak asi čekáte, Kuo je v příběhu kladným charakterem, který vás bude doprovázet při hrdinských rozhodnutích. Druhá postava, Nix, už ale zas tak hrdinská nebude a její šílenost a zběsilost bude hráče spíše doprovázet v záporných rozhodnutích. Je tedy na vás jak se budete chtít chovat a ke komu se přidáte. Na karmatický systém se navíc tentokrát klade mnohem větší důraz než v jedničce a po celém městě najedete několik nových a dobrovolných akcí, které rozhodnou o vaši karmě. I v povinných misích se najde o něco více rozhodnutí, což je jedině dobře. A pokud vás příběhové i vedlejší mise přestanou po nějaké době bavit, hra také obsahuje vcelku rozsáhlý level editor, kterým si vytvoříte svoji vlastní misi a následně ji zveřejníte, aby si ji mohli vychutnat i ostatní hráči. V nějakých prvcích se podobá LBP2, ale jak by taky ne, když právě LittleBigPlanet 2 poprvé přeneslo do praxe spojení Hraj-Tvoř-Sdílej.

Jak jsem nakousl už v prvním odstavci, původní inFamous bohužel neměl zrovna nejlepší vizuál, a co si budeme nalhávat, ani vyprávění příběhu nebylo později nějak záživné. U inFamous 2 je ale všechno úplně jinak. Hned po zapnutí mně bylo jasné, že vývojáři nelhali, když prozradily, že jim při vývoji pomáhalo studio Naughty Dog (série Uncharted). Grafika je na poměry konzole na vysoké úrovni a hra určitě patří mezi nejlépe vypadající hry na PS3. Stejně tak se zlepšilo vyprávění příběhu, které tentokrát nevsází jen na komiksové animace, nýbrž i na normální filmečky. Komiksovými scénami se už vypráví jen ty nejdůležitější příběhové části. A abych hru pořád jen nevyzdvihoval až do herních nebes, nic není bez chyb. Občas až stupidní AI protivníků, kteří například vystřelí z raketometu, i když stojíte pár centimetrů před nimi, občasné zasekávaní, příležitosté zamrznutí nebo až příliš podobná hratelnost jsou právě aspekty, které mi zabraňují dát ještě vyšší hodnocení. Také se vám určitě stane nějaké to propadnutí do budovy, ale to opravdu jen zřídka.

inFamous 2 není jen tak ledajakým pokračováním. Vývojáři ze Sucker Punch opět ukázali svoji nadanost a po dobrém inFamous nám naservírovali fantastický inFamous 2. A pokud jste ještě doposud neměli tu čest s prvním dílem, máte nejlepší šanci si inFamous 1 zahrát. Díky výpadku PSN totiž Sony zařadilo do Welcome Back balíčku na PS Store tento titul plně zdarma. Tak či tak, hra inFamous 2 nesmí chybět ve sbírce žádného majitele konzole PS3 a pro ty, kteří PS3 ještě nemají, je to docela dobrým důvodem proč si ji pořídit. Hodnocení je tedy určitě zasloužené.

90%
InFamous 2 je pokračování jak má být. Mnoho nových prvků, větší důraz na vaše činy a spoustu misí, které vám zaberou několik desítek hodin. InFamous 2 je prakticky skoro ve všem lepší jak první díl.