Hunted: The Demon´s Forge

Hunted: The Demon´s Forge - recenze
Hunted: The Demon´s Forge - recenze
10:13, 21.06.2011

Démoni, temnota, dungeony, RPG prvky a dvaja hrdinovia, ktorý spoločne proti všetkému zlu bojujú. Aj to je Hunted: The Demon Forge. Táto prenádherná... ehm. Táto hra, ktorá beží už na postaršom Unreal Engine 3 sa nemôže teda vôbec pyšniť grafickým spracovaním a inými detailami. Čo sa výzoru týka, tak sme sa vrátili niekoľko rokov dozadu. Celkovo aj engine je zastaralý a zasekávanie do textúr, krkolomné pohyby postáv, tu nie sú vôbec, ale vôbec výnimkou. Našťastie aj relatívne škaredé káčatko vie priniesť mnoho milých prekvapení.

Klik pro zvětšení (Hunted: The Demon´s Forge - recenze)Klik pro zvětšení (Hunted: The Demon´s Forge - recenze)

Atmosféra, zatuchnuté hrobky, podzemné väznice, či armády nemŕtvych (či čo to tu behá za svinstvo) sú cítiť všade a to je presne to, čo poteší nejedného hráča. Dámy a páni z tejto akčnej rúbanice je cítiť nostalgia.

A sprevádzajú nás ňou dve postavy. E'lara a Caddoc spoločnými silami bežia s vami / s nami celým príbehom... no príbehom. Jedného dňa sa proste stane skutočnosťou jedná nočná mora a náhle sa ešte v prologu vysvetlí, že to nie je iba vyvrcholenie sna, ale začiatok niečoho väčšieho. Klasika.

To, čo je najväčším lákadlom, je bravúrne spracované je kooperácia. Môžete hrať cez lokálnu sieť, samozrejmosťou je hra cez internet a ak predsa len nikoho nezoženiete, vašeho parťaka nahradí umelá inteligencia. No...vzhľadom na jej časté zasekávanie sa , rozmýšľame nad inym výrazom pre vášho počítačom ovládaného spoločníka. Hra cez internet má svoje drobné neduhy ako chýbajúci chat, či problémové hľadanie spoluhráča. Ak si však už nájdete kamaráta, tak vytvorenie hry je otázkou pár sekúnd a je vskutku bezproblémové.

Hlavnou náplňou hry je rúbanie nepriateľov, pričom jeden z týmu spravidla seká mečom, či inou chladnou zbraňou a druhý z pozadia strieľa z luku a občas naopak. Popritom si zachraňujete krky dopĺňaním života, rôznymi asistenčnými kúzlami a podobne. V Hunted nie je vôbec problém nepriateľa zamraziť a v cuku letu mu hlavu prestreliť horiacim šípom. Mimochodom horiaci šíp v pohode slúži ako osvetlenie naozaj tmavej miestnosti či chodby. Hra so svetlom čo sa grafiky týka je jednoznačne tou dokonalejšou časťou celej hry. Využiť možnosti rôzneho osvetlenia, či už svetla zo zbrane, horiaceho sena, či pochodne sú hlavne v častých tmavých zákutiach darčekom z nebies.

"Častými sú aj skryté miestnosti, ktoré je radosť objavovať. Kto by nechcel lepšie vybavenie a liečivý lektvár."

Typické achievementy sú nahradené tentokrát oceneniami, ktoré počas hry skutočne využijete. Vďaka tímovej spolupráci získate obaja napríklad väčší život a zásobník na manu. Hlavne za spoluprácu, za spoločné zabitie zlých ste ocenení tak ako sa na hrdinov patrí. A to sme zo začiatku rozmýšľali, prečo tu vlastne nie sú klasické achievementy ako ich poznáme.

Okrem toho je nádherné vidieť ako dobre sú tu spracované RPG prvky. Počas hry nachádzate kryštále za ktoré si môžete na vymedzených miestach vybrať a vylepšiť kúzlo, či obranné vlastnosti, väčšiu silu počas určitej doby a podobne. Takisto RPG atmosféru prináša aj nachádzanie predmetov, ktoré sa neobmedzilo len na silnejšie a silnejšie, ale našťastie aj tu si môžete vybrať okrem tvaru hlavne rýchlosť útoku, či rôzne bonusy. Napríklad už spomenuté zamrazovanie postáv. A ak sa budete s jednou postavou už nudiť tak tiež na označených miestach, špeciálnych portáloch si budete môcť spraviť s parťákom rošádu a hneď namiesto svalnatého plešivca budete mať v rukách šarmantnú Elfku.

Nečakajte tiež, že dobrodrúžstvo E'lary a Caddoca bude prechádzka ružovou záhradou. Keď sme vraveli, že to vôní nostalgiou, mysleli sme aj obťažnosť, ktorá je aj na tej najľahšej poriadne vysoko. Umieranie a časté načítavania automaticky uložených pozícií sú na pravidelnom poriadku. Avšak pri správne zvolenom tempe a kvalitnej spolupráci sa tomu dá väčšinou vyhnúť a nepríjemným načítavacím obrazovkám sa tak dá vyhnúť. Holt, RPG zo starej školy novým kúskom nenaučíš, ale my sme za to naopak veľmi radi. Taktiež to nie je hra ani na jeden ani na dva (ne)skoré večery. Šesť kapitol zaberie mnoho času, ale ten čas stojí rozhodne za to. Aj keď sa iste nájdu fanúšici, ktorý to zvládnu rýchlejšie. Tak atmosférická hra, plná kriku a bolesti si zaslúži málinko pomalší postup. Za grafické chyby, iné chyby a bugy však strhávame tomuto kúsku podstatne body dolu. Padanie hry tiež nie je výnimkou a my sme tiež len ľudia. Aj keď veríme, že to nejaký Mr. Patch čoskoro vyrieši, nemôžeme hodnotiť niečo čo sa možno raz uskutoční, ale to čo skutočne držíme v rukách, teda v našich počítačoch a konzoliach.

Pre fajnšmekrov hra taktiež ponúka jednoduchý editor levelov, takže čoskoro očakávame množstvo prác od fanúšikov, a hra aj bez nejakých DLC ponúkne rozšírenú zábavu. A to sme si mysleli, že takýto bonus sa už od autorov hier ťažko dá očakávať.

80%
Oldschoolová akčná RPG záležitosť, kde atmosféra zo zakrvavených čepelí a šípov tečie všetkými smermi.