The Next Big Thing

The Next Big Thing - recenze
The Next Big Thing - recenze
22:54, 21.04.2011

Začiatkom mesiaca sme priniesli dojmy z preview verzie hry, ktorá sa stala zároveň jednou z tých očakávanejších. Podľa úvodných misií sme odhadli, že plná hra bude plná zábavných dialógov, kvalitnej „point and click“ zábavy. Však chlapci zo štúdia Pendulo Games sú skúsení a ako dôkazy majú na konte adventúrnu sériu Runaway. Kto ju hral, tak určite vie.

The Next Big Thing sa tak dostal do našich rúk ešte ako horúce, ale dopečené dielo s anglickými titulkami a dabingom, aby sme vám priniesli dojmy nejaký ten čas pred vydaním českej verzie, ktorá ako očakávame nepokazí kvalitné vtípky, ktoré tak dobre fungujú v pôvodnom jazyku. Rovno z úvodu môžeme povedať, že sme celkovo s hrou spokojní, no hranicu očakávaní nepredčila a ostala stáť na bode, kedy si ju znovu síce už radi nezahráme, ale na jedno zahranie je to výborná zábava a odporúčame dokonca aj adventurným laikom.

Klik pro zvětšení (The Next Big Thing - recenze)Klik pro zvětšení (The Next Big Thing - recenze)

Aj keď pozor, stále to je adventúra, ktorá si vyžaduje nejaké to rozmýšľanie a vyšší um, než pri FPS od štúdia City Interactive. Príbeh sa odohráva niekde vo fantasy prítomnosti, kde ľudia žijú spoločne s príšerami, alebo nejakými mutantmi, ktorí majú ľudské vlastnosti. Konkrétne sa tu začína príbeh, kedy unesú investigatívnu reportérku. Hra sa začína niekde v Holywoode, kde sa obludy uplatnia pracovne najlepšie. Hráte za postavu reportérky, postupne aj za Dana, ktorý je tiež žurnalista, len športovo zameraný. S ním sa dostanete napríklad do starého moderného Egypta (ako inak si vysvetliť robotov, ktorí sú niekde v starom Egypte), a do ďalších lokalít, ktoré rozhodne nemáme v záujme prezradiť.

Okrem jednoduchých dialógov, ktoré častokrát stačí iba pre-klikať a aj tak sa nič podstatné nedozviete, občas narazíte aj na “hádankoidné” úlohy, ako napríklad určiť predmet vo vete z hieroglifov. Tie sú, čo sa týka inovatívnych záležitosti, celkom prekvapivé a osviežujú hru pozitívnym štýlom. Na celej ďalšej veľkej veci sa nám najviac páči nadsádzka a humor, s ktorým do toho autori išli. Keď dospelá osoba, ktorou už možno autor recenzie tak trochu je, hrá animovanú hru v podstate detsky podanú a ešte sa u toho excelentne baví, je asi niečo v poriadku a autori sí zaslúžia poriadne odmeny.

Ako to už u adventúr tohoto typu býva, tak inventár je vašim verným pomocníkom, z ktorého budete spájať rôzne veci, používať ich na ľudí, predmety. Asi najviac sa nám zapáčil čarodejný klobúk, pomocou ktorého sme získali jeden predmet, ktorý sa inak odniesť nedal. Dokonca aj hrdina v hre povedal, že na to nemá rozumného vysvetlenia. A napriek tomu nie sú žiadne činnosti v hre od veci a po chvíľke rozmýšľania aj s pomocou „rozprávača“ vás istotne napadnú. Zasekli sme sa na dlhší čas iba pár krát, ale tak to už pri týchto hrách taktiež býva a k počudovaniu nás tak hra baví ešte viac ako keby sme ňou mali prejsť ako nôž maslom.

Grafický štýl sa od preview verzie samozrejme nezmenil, ale tie nové lokality skutočne sú nádherne nakreslené. Kto tvrdil, že takéto adventúry sú v tejto dobe prebytkom by si mal dať jednu po za ucho. Krásne lokality, ktoré bežia na engine, v ktorom bežal už tretí diel Runaway sa hýbu bez problémovo a prepad fps tu nehrozí.

Najlepším, čo však v celej hre je, sú dialógy a dabing. Rozhovory síce, ako sme už spomínali, môžete často aj preskakovať, ale prídete tým o humorné situácie, alebo texty. A tým pádom hlavná náplň adventúr je splňená na jedničku. To by bolo, keby boli rozhovory na úrovni FPS hier od spomínaného poľského štúdia.

Dojmy, ktoré sme písali na začiatku mesiaca sa síce neprekonali, plnú hru už nebudeme hrať znovu a znovu, ale to jedno zahranie stálo za to a odporúčam aj zarytým nepriateľom takýchto hier a to už sú veľké slová. A odvážne, ale to by sme inak neboli my.

85%
Pre fanúšikov adventúr povinnosť, pre ostatných odporúčanie aby si to vyskúšali zahrať. The Next Big Thing je skutočne veľká vec!