Tiny Tina's Wonderlands

Tiny Tina's Wonderlands - recenze
Tiny Tina's Wonderlands - recenze
11:36, 21.04.2022

Musím sa priznať, že patrím medzi fanúšikov Borderlands a to z mnohých dôvodov. Či už je to kvalitný humor, neobvyklé grafické spracovanie, ktoré viac menej nestarne a aj dnes keď si po rokoch pustím prvý Borderlands tak ma neurazí, keďže má výborný gameplay či už pre jedného hráča alebo pre kooperáciu. Asi najviac som si užil tretí diel tejto šialenej sci-fi série a preto ma oznámenie spin-offu menom Tina Tina´s pomerne zaujalo. Musím však zmieniť aj fakt, že nie úplne pozitívne.

Po oznámení som nejak nedokázal uchopiť to, akým smerom sa hra vydá a čo vlastne prinesie nového a to aj napriek faktu, že som mal možnosť hrať DLC Tiny Tina's Assault on Dragon Keep, ktoré vyšlo k pravdepodobne najpopulárnejšiemu dielu Borderlands 2. Ostatne pravdepodobne ste mali možnosť toto DLC hrať aj vy, nakoľko na PC ho rozdával Epic Store a následne pre PlayStation hra vyšla v ponuke PlayStation Plus, čo musím uznať, že bol jeden z lepších marketingových prvkov herného priemyslu.

Vráťme sa ale k oznámeniu, z prvých trailerov som pochopil, že môžeme zabudnúť na sci-fi a že sa presunieme do fantasy kulís stredoveku čo neznamená nič iné, ako drakov, hrady, rytierov, princezné a všetko čo si s touto tematikou len dokážete predstaviť. Všetky moje obavy však boli roztrhané na kusy hneď po zapnutí plnej verzie tejto hry, teda až na fakt, že sa vlastne jedná o odkopírovaný Borderlands.

Ako ste už pochopili, tak táto recenzia bude pomerne jednoduchá. Ak ste milovali Borderlands, budete s veľkou pravdepodobnosťou milovať aj Tinu, teda za predpokladu, že na Borderlands ste nemilovali hlavne dopravné prostriedky, ale k tomu sa ešte dostanem. Ide v podstate o to isté len s menšími úpravami. Asi najzásadnejšia zmena je samozrejme celková štylizácia do smeru fantasy. Tomu sú pochopiteľne prispôsobené aj hrateľné postavy alebo ak chcete triedy. V hre ich je celkom 6, takže rozhodne je z čoho vyberať. Detailný prehľad nájdete TU. Ak to s Tinou myslíte vážne rozhodne odporúčam si jednotlivé postavy naštudovať a zistiť, ktorá vám vyhovuje asi najviac. Viete čo? A rovno si vyberte dve!

Pýtate sa prečo? Sám som bol prekvapený ale v určitej – nie moc pokročilej fáze hry získate možnosť ovládnuť schopnosti druhej classi. Takže bude len na vás, aké kombo zvolíte. Pre účely recenzie a samozrejme nevedomosti, som si vybral ako základnú postavu Spora Wardena, to by som prirovnal asi najbližšie k hunterovi alebo druidovi zo sveta hier, ktoré to myslia vážne. Každá classa vám ponúkne strom skúseností a dva základné skills medzi ktorými môžete v priebehu hry prepínať. Po získaní druhej triedy sa vám vlastne odomkne druhý skill strom a už čerpáte z oboch.

Preto je dôležité si voľbu premyslieť vopred a vybrať si kombo class, ktoré z vás spravia ultimátneho Medival Hero! Osobne som ako druhú classu vybral postavu, ktorá disponuje vlastným companionom takže som zvolil Graveborna. Čo ma na tejto kombinácii lákalo bol fakt, že sme vlastne na bojisku hneď traja. Mushroom Companion od Spore Wardena a Demi-Lich Companion od Graveborna. Z tejto možnosti som bol fakt nadšený a už teraz sa teším na novú postavu, ktorú určite nakombinujem ešte o niečo viac kreatívne.

Klik pro zvětšení (Tiny Tina's Wonderlands - recenze)

Samotný svet v hre a prístup k nemu bol už tak nejak odhalený v promo videách. Ak ste si všimli toho, že občas ovládate svoju postavu z tretej osoby, v štýle napríklad Diabla alebo Final Fantasy VIII, tak ste si všimli správne. Svet je koncipovaný ako jedna veľká oblasť po ktorej sa primárne pohybujete v tretej osobe. Jednotlivé časti sú na mape v podobe zmenšeniny a pravá nádhera danej oblasti sa vám odhalí až po vstúpení do nej. Oproti Borderlands sa jedná o menšiu zmenu z pohľadu hrateľnosti ale osobne som tento prvok nejak zásadne neprežíval, ide o vec naviac, ktorá dáva svetu akúsi celistvosť. V minulosti to nebolo potreba pretože ste cestovali po jednotlivých planétach, takže nejaký fast travel dával vlastne zmysel. Po svete ale aj po jednotlivých lokalitách sú rozmiestnené rôzne činnosti v podobe postranných misií, prípadne vás preskúmavanie oblastí odmení nejakým zberateľským predmetom, náhodným stretom s nepriateľom alebo nepovinnou lokáciou, v ktorej sa môže ale nemusí nachádzať zaujímavý loot.

Keď sme u toho lootu, dovolím si tejto hre rozhodne negatívne vyčiniť práve v zmysle tohto aspektu. Je ho proste moc! Ja viem, že Borderlands vždy na tomto staval a bolo to vlastne fajn keď ste zlikvidovali nejakú príšeru a z nej sa na všetky strany vysypali hromady a hromady predmetov ale čoho je moc toho je skrátka príliš. Aspoň v začiatkoch hry vďaka neuveriteľnému množstvu lootu prakticky neustále pozeráte do inventára. Neustále meníte zbrane, kúzla, jednotlivé prstene alebo náhrdelníky. Lootu je tak moc, že na začiatku ho prakticky ani nemáte kam dávať! No a čo je pre mňa absolútne najhoršie a to je vlastne dedičstvo už z pôvodného Borderlands, chýba mi tu nejaký pocit výnimočnosti zo vzácnejšieho vybavenia.

Mám rád hry, kde sa k Epic a Legendary predmetom dostanete postupne, za odmenu. Tu to tak proste nefunguje a padá z každého všetko a vlastne si jednotlivých vecí nevážite a nemáte z nich vo finále ani radosť - samozrejme teraz hovorím o prvých hodinách hrania, End game je už o niečo lepší ale chýba mi v tomto smere proste progres. Nebál by som sa hrať prvých 10 levelov so šedou výbavou, za nejakého silnejšieho bossa by som ocenil zelený predmet prípadne modrý ale keď na vás v prvých hodinách padá výbava Epic alebo Legendary a to samozrejme s nízkym levelom, nejak to hneď stráca svoje kúzlo.

Gameplay je prakticky identický s predchodcom. Zásadnejší dôraz sa dáva na fyzické útoky a to hlavne kvôli samotnému zasadeniu, predsa len sa hráte na rytierov. Tento fakt je podtrhnutý vašim inventárom, kde pribudlo miesto pre výbavu pomocou ručnej zbrane. Inak samozrejme vaša primárna zbraň bude strelná. V hre získate štyri miesta výbavy práve pre zbrane no a tu ide o klasiku, čiže; pištole, ľahké samopaly, brokovnice, ťažké samopaly, snajperi a v poslednom rade raketomety. Oproti Borderland hra v tejto oblasti neponúka nič nového.

Granáty boli nahradené kúzlami! Čo by vám na prvý pohľad mohlo pripadať, ako zásadné pozmenenie hrateľnosti, ale popravde nie je tomu celkom tak. Stále ide o to, že vlastne ľavou rukou zosielate kúzla ale ono to tak nejak má celkovo veľmi podobný efekt, čiže je to ako granáty v Borderlands. Následne ešte disponujete generátorom štítu a už zmieňovaným slotom pre prsteň a náhrdelník.

No a čo povedať záverom? Asi len zopakujem to, čo som zmienil na začiatku, ak ste milovali Borderlands budete milovať Tinu, ak vám humor v Borderlands už prišiel trochu otrepaný, budete Tinu aj naďalej milovať. Štýl humoru zostáva viac menej rovnaký ale pojatie jednotlivých questov a side questov mi prišlo originálnejšie, je vidno, že vývojári nad každým questom trochu viac premýšľali. Nebudem vám spoilerovať žiadny konkrétny príklad, ani vám popisovať jednotlivé monštrá, proste mi verte, že si vývojári skutočne dali záležať a budete sa preto baviť. Niekoľko krát som sa pristihol pri tom, že sa proste usmievam z toho čo aktuálne vidím na obrazovke alebo neveriacky krútim hlavou pretože absurdita jednotlivých výjavov dosahuje niečoho, čo sa veľmi ťažko popisuje slovami.

Ak patríte do táboru odporcov Borderlands, nech už je to z akéhokoľvek dôvodu, asi by som vám odporučil aby ste sa Tine vyhli. Grafické spracovanie je super ale nevyhovuje každému, humor rozhodne nie je pre každého a samotný gameplay? Proste masakrujete všetko čo vám skočí pred hlaveň a následne triedite spŕšku toho farebného balastu.

75%
Skvelá akčná FPS pre milovníkov Borderlands. Všetci ostatní ruky preč!