Pumpkin Jack

Pumpkin Jack - recenze
Pumpkin Jack - recenze
12:07, 17.05.2021

Spomínate si na hru Medievil? Exkluzívne pre PS One a neskôr v remakovanej verzií pre PS4? Potom vám asi určite neunikla podobnosť medzi aktuálne recenzovaným titulom Pumpkin Jack, ktorý na prvý pohľad čerpal zo známejšieho titulu. Je to zle alebo naopak?

Titul Pumpkin Jack je nízkorozpočtový titul. O tom vás presvedčia už úvodné titulky, v ktorých sa zobrazí asi toľko mien, koľko máte na jednej ruke prstov. Jedno meno z titulkov ale vykukuje a to konkrétne meno Nicolas Meyssonnier, ktorý má 23 rokov, žije vo Francúzku a jeho prácou je vývoj hier. Jeho prvým "veľkým" titulom je práve Pumpkin Jack. Na jeho vývoji pracuje od roku 2017 prevažne sám a o to je podľa mňa zásadnejší fakt, akých kvalít tento titul dosiahol.

Povedzme si niečo viac o hrateľnosti. Samozrejme nečakajte nič prevratné, rozhodne nie. Jedná sa o klasickú 3D akčnú adventúru rozdelenú do pomerne slušne navrhnutých úrovní, ktoré sa vám z počiatku budú zdať až príliš jednoduché ale časom zistíte, že vás má v pláne Nicolas poriadne potrápiť. Dizajn jednotlivých úrovní a ich náročnosť spočíva hlavne v pomerne zložitejšom plánovaná skákania. Samozrejme matadorov, zvyknutých na podobné hry náročnosť nejak zvlášť nepotrápi ale verím, že po dohraní jednotlivých úrovní, hlavne teda v pokročilejšej fáze hry, sa vám na čele objaví nejaká tá kvapka potu.

Klik pro zvětšení (Pumpkin Jack - recenze)

Vizuál hry taktiež neurazí. Prostredie hry je spracované pomerne detailne a vďaka ladeniu do kreslenej grafiky hra pôsobí moderne. Engine, ktorý hru poháňa je Unreal 4, ktorý si myslím, že pri podobne ladených hrách funguje výborne (Fable, Borderlands,...). To čo ma trochu mrzelo bola pomerne nižšia rozmanitosť úrovní, aj keď je vidno, že sa autor snažil. Úrovne sa od seba nejak razantne nelíšia, tým myslím samozrejme nejaký drastický prerod prostredia napríklad jedna úroveň odohrávajúca sa v snežnom prostredí a ďalšia napríklad v džungli. Toto od hry nečakajte. Hra však pre každú úroveň implementuje zopár originálnych prvkov, ktoré z hry odstraňujú pocit repetetívnosti a hráča príjemne prekvapia.

Ak mám uviesť nejaký príklad, tak zmienim, že viac za každý dohraný level získate novú zbraň, ktorá vám ponúkne odlišný spôsob hrateľnosti, takže sa tešíte, čo príde v budúcnosti. Každý level taktiež ponúka dve špeciality. Prvú nazvem pracovne "tekvicovou minihrou" a druhú "hopsajúcim šialenstvom".

Jack si pri tekvicovej minihre odstráni hlavu, s ktorou plníte rôzne minihry, každá úroveň k tejto minihre pristupuje originálne a tak nehrozí aby sa dostavil stereotyp. Čo sa týka skákajúceho šialenstva, tak uvediem dva príklady. Jazdu na koni alebo jazdu v ťažobnom vozíku. Táto pasáž prebieha tak, že vozík alebo kôň bežia stále dopredu a vašou úlohou je preskakovať rôzne prekážky alebo sa im samozrejme vyhýbať.

Jednou z najzaujímavejších prvkov hry je samotný boj s bossmi na konci každej úrovne. Musím konštatovať, že na tak malú Indie hru sú súboje spracované skutočne dôkladne a fungujú fantasticky. Aby ste v tomto boji neboli sami, celú hru vás sprevádza vaša verná vrana, ktorá vám počas hry sedí na ramene a v prípade, že potrebujete jej pomoc ju tlačidlom L1 pošlete na váš zvolený cieľ, takže vlastne funguje, ako zbraň na diaľku alebo vaša predĺžená ruka pre prípad, že je potreba.

Prečo som titulu Pumpkin Jack udelil tak vysoké hodnotenie? Oceňujem prácu na tomto projekte a hlavne to, že tento produkt je vlastne dielom jedného človeka. Na to, ako hra vypadá a funguje je to podľa mňa veľmi dobrá práca. Hru som dohral približne za 6 hodín ak k tomu pripočítame pomerne priaznivú cenovku tak, hra Pumpkin Jack funguje skvele pre všetkých fanúšikov akčných adventúr alebo jednoducho pre tých, ktorý čakajú na remake druhého Medievala. Za mňa palec hore.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Devolver Digital

Recenzovaná verze: Playstation 5
90%