Twilight Path

Twilight Path - recenze
Twilight Path - recenze
09:09, 26.04.2021

Ešte než sa naplno ponoríme do ďalšej recenzie na projekt zo sveta virtuálnej reality, rád by som sa vám v tejto súvislosti tak trochu zdôveril. Aj keď v posledných rokoch vynakladám nemalú snahu o osvetu v podobe VR produkcií, obzvlášť zo sveta PlayStation VR, od istého času som z testovania interaktívneho softvéru pre tento dnes už zastaraný SONY headset viac menej dosť unavený. Archaická technológia PSVR ruku v ruke s ovládačmi Move nakoniec dobehla aj moje tolerantné myslenie publicistu s nádejou v srdci a ani prepojenie s novou konzolou PlayStation 5 na tom nič zásadné nezmenilo. Preto som rád, že dnes už je jasne ohlásený príchod druhej generácie uvedeného náradia na virtuálnu realitu a v čase, keď píšem tento konkrétny text, už dokonca poznáme aj tvar a funkcie úplne nových pohybových ovládačov. V duchu tohto pokroku, aký síce nastane až v roku 2022, sa aj mne osobne teraz píše text na ďalšiu nie zrovna oslnivú produkciu pre PSVR s oveľa väčšou chuťou a lepšou náladou.

Logická adventúra vo svete plnom mágie

Klik pro zvětšení (Twilight Path - recenze)

Pre kanadskú nezávislú spoločnosť Charm Games, ktorej zrod sa datuje na rok 2015, je Twilight Path ešte dnes stále poslednou vydanou značkou vôbec. Toto sedemčlenné zoskupenie so sídlom v meste Vancouver sa toho času snažilo priniesť do už tak preplneného vreca s logom VR ďalšiu logickú adventúru z pohľadu prvej osoby, ktorá sa snaží účelovo pozdvihovať z dna priemeru predovšetkým dve linky. Tou prvou je zmes náročnejších hádaniek a tou druhou naopak špecifická výprava okolo magického sveta plného čarov, to všetko prepojené do krásne spracovanej grafickej stránky. Na jednu stranu sa jej to dozaista čiastočne darí naplniť, zvlášť ak si uvedomíme skutočnosť, v ktorej priestor hry Twilight Path funguje ako samostatný mikrovesmír. Nejde tu totižto o žiadnu arkádu s automatickým pohybom vpred, akých je na preplnenom VR trhovisku viac než by bolo zdravé, ale o poctivú adventúru v otvorenej mape. Môžete sa po nej pohybovať bez akýchkoľvek limitov a vstrebávať pôvabne spracovaný vizuál, a to v takmer dokonalej mierke ako z reálneho života.

Pohyb sa vykonáva formou automatického prenosu na označený bod

Veľký part okolo príbehu tvorí už uvedená fantasy vložka, ktorá sa možno až zbytočne snaží tlačiť na pedál s duchovnom, každopádne postupný výklad a odhaľovanie scenára mi osobne neprišli nijako zásadne zaujímavé a už vôbec nie originálne. Ak by sa vývojári sústredili viac na hrateľnosť ako takú a nechali rozjímanie nad životom v rukách iných, mohlo to nakoniec s kvalitou ich produkcie dopadnú o niečo lepšie. Pretože aj keď sa niektoré puzzle časti v Twilight Path dajú označiť za koncepčne zaujímavé a schopné preveriť aj skúsenejších veteránov žánru, v súčte ide skôr o jeden nesúrodý chaos bez pointy. Kto niekedy hral kvalitné hádankami hnané adventúry, určite dobre vie, že každá taká hra dávkuje náročnosť pekne pozvoľna a snaží sa všetko udržať v jednom celku. U Twilight Path je to nanešťastie vedené systémom "padni komu padni", čo degraduje vysokú kvalitu audiovizuálnej stránky, ako aj zopár konkrétnych rébusov. Tu je navyše nutné spomenúť skutočnosť, že celkový gameplay tejto VR značky končí už po necelých dvoch hodinách, čo je na hru za viac než desať eur dosť málo.

Všetky postavy, čo v hre stretnete, sú vyložene nezaujímavé

Ako ste určite pochopili už na základe úvodného odstavca, recenzovanie projektu Twilight Path sa v mojom prípade úzko spájalo s jeho portom pre systém PlayStation VR. Isté a vyššie rovnako uvádzané technické limity danej periférie sa podpísali pod miernu degradáciu grafickej prezentácie, ale cez to všetko môžem projekt samotný v tomto smere definovať ako to lepšie, čo vám PSVR dnes servíruje. Pochopiteľné problémy s ovládaním prostredníctvom hardvéru Move (pôvodné PlayStation 3 zariadenia na konkurovanie Nintendu Wii) nastali pri jemnejšej interakcii a rovnako tak snahe otočiť sa o stoosemdesiat stupňov, kde už logicky dochádzalo k výpadkom spojenia ovládačov, ako aj helmy. Jednoducho všetky negatíva mimo už spomenutých a spojených priamo s hrou Twilight Path sú u PlayStation VR softvéru dnes bežnou praxou, a preto si pomaly pripadám ako papagáj, ak ich musím v každom teste opakovať. Podstatou ostáva, že kvalita hry je skôr v priemerných vodách a aj keď dielo samotné má svoje svetlé momenty (grafika, pár hádaniek), voči zbytku obsahu je to dosť výrazný nepomer.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

Recenzovaná verze: PlayStation 5 (PSVR)
SLABÉ