Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay

Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay - recenze
10:00, 17.11.2020

V dnešní recenzi se zaměříme na titul cílící na nejmladší hráče, potažmo rodiče, kteří by svým ratolestem chtěli dopřát nějakou tu porci digitální zábavy a seberealizace. Řeč bude totiž o hře Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay z dílny studia Drakhar, která nás, jak již název napovídá, zavede do relativně dobře známého (u mladší generace) univerza Tlapkové Patroly, tedy světa, ve které se to nadanými psíky jen hemží. Pojďme se tedy společně podívat na to, zdali by právě tito čtyřnozí kamarádi mohli posloužit jako solidní vstup do světa videoher, co se vašich potomků týče.

Klik pro zvětšení (Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay - recenze)

Plošinky a nejen to

Kdybychom chtěli tento titul kategorizovat, tak se v jádru jedná o klasickou 3D plošinovku, kterých je sice na trhu v poslední době celkem dost, nicméně tento kousek již od počátku skutečně prezentuje naprosto přístupné ovládání a neobsahuje žádné prvky, které by hráče mohly jakkoliv stresovat. Navíc se v jejím rámci hráči mohou vžít do hrdinů svých oblíbených animáků, což také pravděpodobně přispěje k popularitě tohoto nenáročného kousku. Osobně jsem měl možnost zahrát si Paw Patrol s naším téměř čtyřletým synkem a musím říci, že ač je spíše obdivovatelem všemožných automobilových her, i Tlapková Patrola jej dokázala zaujmout i přesto, že se na rozdíl ode mě nesnažil vše poctivě vyzobávat s vidinou snadno dosažitelné platinové trofeje. V tom ostatně tkví právě ten fakt, že ač v průběhu příběhového režimu splníte pouze hlavní úkoly, můžete pokračovat dále, potkávat neustále nové postavičky a zkoušet jejich speciální schopnosti.

Příběh nechybí

Když jsem již nastínil přítomnost příběhu, nebo chcete-li kampaně, tak ta je rozdělena do několika kapitol, přičemž každá z nich vám zabere maximálně půl hodinky a jejím zvládnutím si odemykáte následující úroveň. Náplň hry je v podstatě po celou dobu shodná a liší se jen velmi malými rozdíly. Ty spočívají především v postavách, se kterými jste do dané úrovně vrženi. Každý pes je totiž specialistou na nějakou jinou oblast, takže tu máme představitele policie, hasičů , záchranáře, dělníka apod. Každá postava navíc kromě své hlavní „zbraně“, kterou jsou v těchto případech megafon, stříkačka, souprava lan či sbíječka, disponuje i speciální schopností, kterou prakticky využijete vždy na konci jednotlivých úrovní. V těchto momentech, kdy se jedná o splnění zásadních úkolů misí, totiž pejsek vstoupí do tohoto speciálního módu, ve kterém je schopen zvládat mnohem obtížnější úkoly. Nelekejte se však, v podstatě se jedná o klasické minihry, kdy je po hráči vyžadováno stisknutí daného tlačítka v určitý moment či správné natočení páčkou, případně urputné bušení do některého z tlačítek. Nejedná se tedy o nic, co by mělo zabránit mladším hráčům v dokončení úrovně a i kdyby se nedařilo, od toho jste tu samozřejmě vy, kterým tyto aktivity určitě vrásky na čele nepřidělají.

Obtížnost proklatě nízko

Když už byla řeč o absenci jakkoliv limitujících prvků, musím vyzdvihnout především to, že nic zde není nutno dělat „na čas“ se stopkami v zádech, vše si lze v klidu rozmyslet, každý skok naplánovat a i když se napoprvé nepodaří, nic se neděje a po návratu na nejbližší checkpoint můžete pokračovat dále. Hra vás tedy nijak netrestá ani v případě neúspěchu. Po jednotlivých úrovních máte kromě hlavních úkolů i vedlejší, spočívající ve sbírání kostí a zvláštních odznaků, které když se vám zadaří sesbírat, odemknou vám poté v galerii obrázky postaviček, lokací či důležitých událostí. Kosti zase slouží pro „odfajfkování“ kompletního dokončení úrovně, ale jak jsem již zmínil, na pokračování příběhu nemá ani jeden z těchto sběratelských předmětů vliv. Další funkcí, se kterou by mohli menší hráči bojovat a která byla taktéž eliminována, je volný pohyb kamery. Ta je tedy fixní a i když občas díky této skutečnosti můžete narazit na nepříliš přehledné momenty, naštěstí jich není mnoho a v drtivé většině hraní budete přehledně vaše hrdiny vidět. Ano, záměrně uvádím slovo „hrdiny“, jelikož v plošinovkových úrovních se vždy nacházíte ve dvojici, přičemž druhého člena týmu řídí buď umělá inteligence nebo druhý hráč. Tím chci samozřejmě naznačit, že tento titul lze kompletně odehrát v lokálním multiplayeru, což je zcela jistě potěšující a každý z vás tak ovládá hrdinu s konkrétní schopností a není potřeba mezi nimi přepínat.

Je libo něco menšího?

Kromě klasického plošinovkového zpracování narazíte i na řadu miniher, které si posléze můžete zahrát i samostatně. Některé z nich uvozují i samotné mise, takže do některých kupříkladu vlétnete a v jiné zase vjedete na buldozeru. Kromě těchto zmíněných si i zatancujete či pomůžete sesbírat zelináři jeho sortiment, rozházený po herní mapě. Miniher je poměrně dost a dokáží solidně suplovat i funkci samotné kampaně v případě, že nemáte zrovna tolik času nebo chcete potomka zabavit jen na chvilku. Stejně jako speciální události v kampani jsou i minihry doplněny přehledným zobrazením ovládacích prvků, takže všichni hráči, kteří jsou schopni od sebe rozeznat jednotlivá tlačítka, budou naprosto v pohodě a s ovládáním nebudou vůbec bojovat. Bojovat navíc nebudete ani ve hře, jelikož se jedná o naprosto nenásilnou záležitost, která ani žádné tlačítko pro útok nezahrnuje.

Interaktivní animák

Audiovizuální stránka je velice povedená a zajisté v očích potomků uvidíte zaujetí na první pohled především proto, že hlavní postavy, které jsou pro děti skutečnými hrdiny, jsou vyvedeny do nejmenších detailů a skutečně se příliš neliší od svých televizních bratříčků. Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay disponuje navíc i dabingem hlavního vypravěče, chlapce Rydera, který však hovoří pouze anglicky, což naše děti asi moc neocení, nicméně je fajn vidět, že tento prvek autoři zakomponovali. Naneštěstí texty jsou také pouze v angličtině, což je škoda, že si hráči nemohou případně ani potrénovat čtení. Tak budete muset případně asistovat i v této oblasti, aby vaše dítko neztratilo příběhovou „nit“. Zvuková stránka zahrnuje i ústřední melodie ze seriálové předlohy, což konkrétně já sice příliš neocením, nicméně ti, na které hra cíli, by mohli reagovat o poznání pozitivněji. Komu tedy tuto hru doporučit? Určitě všem, kteří by si rádi zahráli i se svými potomky. V případě, že jsou tito zbláznění do Tlapkové Patroly, tak zcela určitě. Jedná se o solidní kousek, který sice dospělák dokáže zplatinovat za nějakých pět hodinek bez větších problémů, avšak pro mladší generaci se jedná o hru, která by jejich pozornost mohla naprosto v pohodě udržet po několik herních seancí.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Drakhar Studio

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Ceny hry Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay srovnáte na Zboží.cz.