Worm Jazz

Worm Jazz - recenze
Worm Jazz - recenze
15:00, 21.09.2020

Malé a nezávislé štúdio Inconspicuous Creations z Nórska, ktoré sa zatiaľ môže profilovať len ako firma jednej jedinej hry, aktuálne rozširuje zoznam podporovaných platforiem pre ich debut Worm Jazz. Po nedávno vydaných verziách na zariadeniach s operačným systémom iOS a Android (vo free forme s jemnou obdobou mikro transakcií) dnes môžete svoje logické uvažovanie preveriť aj prostredníctvom Steamu a konzole Nintendo Switch. Práve na port prenosného systému od Nintenda som sa sám rozhodol hodiť očkom, keďže za prvé; mám rád interaktívne hádanky s roztomilou grafikou a potom Worm Jazz si ma dokázal získať už behom letmého prezretia prvých obrázkov.

Je to matematika

Klik pro zvětšení (Worm Jazz - recenze)

Prečo toľké sympatie na prvú dobrú? Táto logická arkáda v sebe totižto spája hrateľnosť legendárnych značiek ako Snake a Bomberman, ktoré sú dnes v očiach mladšieho publika možno brané ako archaická vykopávka, ale pre mnohých mojich vrstovníkov znamenajú spomienky na stovky hodín strávených s telefónom pod školskou lavicou. Nejde tu ale o nejaké účelové vykrádanie, keďže Worm Jazz má svoju špecifickú sadu pravidiel, ktoré pamätníkom vyššie spomenutej retro scény nič nedarujú, a to ani náhodou. Hlavná pointa spočíva v snahe pretlačiť dážďovku alebo červíka - záleží na uhlu pohľadu, cez komplikované bludiská. Čím viac špeciálnych guličiek po ceste pozbierate, o to dlhší červík bude a nemajte strach, v tomto prípade nepodlieha pohyb hlavnej postavy nejakej automatizácii. Aby to však nebolo také jednoduché, Mr. Mark (meno hlavného charakteru) nemôže za žiadnych okolností cúvať a dostať sa z bodu A do bodu B často znamená búrať steny bludiska pomocou výbušnín.

Zamotá sa vám hlava

Klik pro zvětšení (Worm Jazz - recenze)

Bomby na zničenie vopred označených stien berie červík do útrob svojho tela rovnako tak ako uvedenú potravu (guľôčky), ale aby to bolo o to zábavnejšie, hráč musí kalkulovať s ďalšou sériou premenných. Je nutné naplánovať pohyb bludiskom od prvého pohybu až po posledný, čím sa dostávame k vôbec najťažšiemu aspektu tejto zaujímavej arkády. K dispozícii máte päťdesiat unikátnych úrovní s rôznym stupňom náročnosti, kde každú jednu môžete prejsť v troch stupňoch hodnotiacej tabuľky. Jednoducho, kto nedbá na počet získaných guličiek a ide mu hlavne o dokončenie úrovne a rýchly presun na ďalšiu, ten sa uspokojí s jednou hviezdičkou. Kto si však chce poriadne otestovať svoje skôrnatené mozgové kanáliky, ten nedokáže opustiť level s hodnotením dvoch hviezdičiek a bude skúšať všetky možné aj nemožné scenáre postupu, aby ho nakoniec Worm Jazz odmenil poriadnym potleskom. Keďže ja osobne nemám rád nedokončenú prácu, nedokázal som zaspať, až pokým sa Mr. Mark nezavŕtal do posledného zlatého jablka a s dokonalým hodnotením.

Príjemná hudba na pozadí

Klik pro zvětšení (Worm Jazz - recenze)

Už z názvu si môžete odvodiť, čo vám do ucha asi tak znie, zatiaľ čo sa snažíte si na prstoch ruky vyrátať, v akom mieste asi buchne bomba, zatiaľ čo červík narazí do spínača na opačnej strane mapy. Čím ďalej sa v nepotrebnom a neexistujúcom príbehu nachádzate, o to horšie sa vám bude kalkulovať a predvídať jednotlivé interakcie. Vývojári však do hry implementovali možnosť návratu o krok späť (bez limitu počtu posunov) tak, aby ste mohli skúšať všetky scenáre a hru nevypínať. Vo verzii na Nintendo Switch dokonca autorom nerobilo problém prispôsobiť ovládanie na dotykovú obrazovku - na základne verzií pre mobilné telefóny sa to dalo očakávať, avšak tento spôsob mi neprišiel tak intuitívny a prirodzený, ako by som čakal. Vrátil som sa teda ku klasickej forme a Worm Jazz si užíval po celú dobu plazenia sa cez členitý terén plný zákrut a slepých uličiek. Do iste miery to celé pozadie spomienok na Nokiu s inštalovaným hadíkom mohlo zavážiť v prospech arkády Worm Jazz, čo však neberte ako negatívum, skôr naopak.

Pre každého, kto má v obľube cibrenie vlastného logického uvažovania, tu mám maximálne úprimné odporúčania. Worm Jazz sa totižto nielen príjemne hrá, ale rovnako tak sympaticky aj vyzerá. V texte vyššie som zámerne nespomínal možnosť odomykania klobúkov pre hlavný charakter, ktorá sa z pôvodne platenej mobilnej formy s portom na PC/Switch presunula do schémy prirodzenej odmeny za zbieranie hviezdičiek v jednotlivých úrovniach.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Inconspicuous Creations

Klik pro zvětšení (Worm Jazz - recenze)

80%