Raji: The Ancient Epic

Raji: The Ancient Epic - recenze
Raji: The Ancient Epic - recenze
12:50, 01.09.2020

Zdá se, že corona virus tu s námi ještě nějakou dobu bude, což znamená, že cestování si letos moc neužijeme. Chybí vám vůně nových krajin chybí a chcete poznávat nepoznané? Videohry jsou vlastně ideální volbou. Stačí si obout vyšlapané pohorky, hodit krosnu na záda...a sednout si k televizi (v případě Switche můžete třeba i na balkon) a nechat se přenést do nových virtuálních dálav. Pokud jste si letos například chtěli dát curry v Dillí a podívat se po Indii, můžete vyzkoušet novinku Raji: The Ancient Epic, která je pro mne snad první hrou ever, která je založena na indické/hinduistické kultuře a mytologii.

Klik pro zvětšení (Raji: The Ancient Epic - recenze)

To je samo o sobě příjemná změna, když člověk vezme v potaz, jak teď všechna studia protěžují severskou tématiku, včetně AAA sérií jako Assassin's Creed a God of War. Nutno podotknout, že Raji: The Ancient Epic je takovou indickou variací na God of War. Když si tedy odmyslíme hektolitry krve, monstra o velikosti Empire State Building a brutálního hlavního hrdinu vyměníte za ustrašenou malou holku z cirkusu.

Zápletka je primitivní, hlavní hrdince Raji démoni unesou mladšího bráchu Golua a jakožto správný starší sourozenec se ho snaží zachránit. Zástupy démonů však u brášky neskončili a na povel boha Mahabalasura (jo, tohle jméno jsem musel zkopírovat) zaplavili celý lidskou říši, takže cesta k rodinnému shledání bude náležitě trnitá. Naštěstí bohové Vishnu a Durga si této mladé nešťastnice všimnou a rozhodnou se jí v jejím nelehkém úkolu trochu pomoci. Zpočátku alespoň tím, že jí přihrajou magické kopí, aby se mohla pekelníkům bránit.

Je trochu zarážející, že taková obyčejná mladá dívenka dokáže z popadnout jakoukoliv zbraň, kosit s ní všechno, co jí přijde do cesty a k tomu metat salta a běhat po stěnách. A o pár vteřin poté bude ustrašeným hláskem a se slzičkama na krajíčku mluvit o tom, jak se bojí o brášku nebo žasnout nad nějakou pitomostí, jako třeba obrázkem jejího bráchy, který je bůhvíproč na zemi. Mimochodem veškerý dabing je prazvláštní, netuším, jestli to byl záměr autorů nebo malý budget, ale hlavní hrdinka mluví, jako by byla karikaturou na Indy pracující v call centru a božští patroni na tom nejsou o mnoho lépe.

Autoři se do hry snažili vměstnat i informace o mytologii, zřejmě aby se člověk lépe sžil s prostředím a byl vtažen do děje. Nepovedlo se úplně jak bych čekal, poněvadž se tak děje povětšinou skrze suchoparné vyprávění bohů. Jestliže nejste praktikující hinduista a stejně jako já jste nabyli všechny znalosti kolem Indie od Raje z TBBT, Milionáře z chatrče a Apua, v plejádě nevyslovitelných a těžko zapamatovatelných jmen a kousků příběhů se stejně nejspíš ztratíte. Naštěstí vás nikdo nenutí tyto střípky poslouchat a můžete jít bušit do démonických hord.

Akční pasáže nejsou špatné, ale pokud jste někdy hráli GoW nebo DMC a očekáváte podobné tempo a rozmanitost, budete zklamáni. K mání je několik typů útoků, finty obsahující běhání po zdech a sloupech, úskok a ultimátka. Zbraně, postupně budete přidávat do svého arzenálu, můžete nechat požehnat od bohů a přidat jim speciální vlastnosti jako ohnivý útok, chain-ligthning atd. Škoda, nepřítel je jenom pár a bitky se tak rychle ohrají. Navíc nevím proč, ale celou dobu mi na soubojích přišlo něco divného a nevybalancovaného. Někdy se vám stane, že během vteřiny přijdete o dvě třetiny životů, jindy vám démoni naopak nedokážou udělat vůbec nic. Častokrát je však vaším největším nepřítelem kamera. A bugy.

Fixní kamera je sice fajn věc, ale v případě tohoto titulu se nezdravě často stává, že své protivníky nevidíte, protože jsou mimo záběr a hra s tím očividně nehodlá nic udělat. Hned několikrát se mi stalo, že létající chrliči, nebo co to je, z bitky prostě zmizeli. Problém je, že při soubojích se vždy ohraničí část úrovně a dokud nepošlete zpátky do pekla všechny démony, nebo neumřete, nemůžete z této zóny ven. Takže reload. Podivných bugů a glitchů jsem viděl víc než dost. Věřím, že v dalších patchích to bude opraveno, ale v současném stavu mám pocit, že je titul nedodělaný. Ačkoliv Raji běží na Unreal enginu, v některých sekcích se trhá, a to i přesto, že třeba jen běžíte prázdnou. Naštěstí k tomu alespoň hraje povedený hudební podkres se sitarem v hlavní roli.

Když to celé shrnu, je jasné, že o adepta na hru roku tu před sebou nemáme. Raji: The Ancient Epic není špatná hra, ale ani skvělá. Umím si představit, že hra sklidí úspěch v Indii, případně se díky absenci explicitního násilí a jednoduchým hádankám hodí i pro mladší publikum, které na God of War ještě nedozrálo.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Nodding Heads Games

55%
Pohádková výprava s indickou příchutí, která neurazí ani nenadchne.