The Last Campfire

The Last Campfire - recenze
The Last Campfire - recenze
12:00, 05.11.2020

Anglická spoločnosť Hello Games ostane už navždy hrou jedného mena a je úplne jedno či raz prekročia vlastný tieň projektu No Man's Sky, alebo ostanú v jeho tieni. Faktom ostáva, že ide o nezávislú firmu, ktorá sa ako jedna z mála dokázala poučiť z vlastných chýb a čo je podstatnejšie, bez nároku na zisk ich aj napraviť. Kto presne teraz netuší, o čom tu rozprávam, tak vám uvediem rýchlu sondu vedúcu z roku 2016 až do súčasnosti. Pred vydaním spomínanej survival adventúrky toho Sean Murray (vedúca osobnosť štúdia) nasľuboval viac, než nakoniec bol jeho tím schopný dodržať, čo so sebou strhlo vlnu súdnych sporov a hromadného ohovárania hry ako takej. Pointou ale ostalo, že akonáhle celý ten hate okolo No Man's Sky vyšumel a každému bol jeho komerčný neúspech fakticky už ukradnutý, Hello Games nemávlo nad celou kauzou ruku a rozhodlo sa dostáť pôvodným plánom a ešte ich na bonus vylepšiť hromadou DLC obsahu, ako som uviedol bez nároku na zisk. Ani po štyroch rokoch nie je obsah No Man's Sky uzatvorený a dielo nie je stále dokonané.

The Last Campfire je dielom troch ľudí

Klik pro zvětšení (The Last Campfire - recenze)

Zabudnime však na vesmírne cestovanie naprieč miliónom planét a poďme sa pozrieť na zúbok piatej radovej hry od Hello Games. Projekt The Last Campfire pritom nevytvorila základná pätica firmy z mestečka Guildford, ale naopak trio ich nových spolupracovníkov, ktorým sa zachcelo zaviesť nás do čarovného, ba až rozprávkového, kraja logickej adventúrky. Príbeh nás priamo prevtelí do duše menom Ember, ktorej nie je vôbec ukradnutý osud desiatok jeho stratených spoločníkov, ktorých skamenené torzá lemujú staroveké ruiny pradávnej kultúry. Ich oživenie spočíva vo vyriešení logických prekážok v 3D prostredí. Jednoduchá linka scenáru je to posledné, čo by vás ostatne malo nejako zaujímať, oveľa podstatnejšia je v tomto prípade pomerne svieža hrateľnosť podporená stredne náročnými puzzle prekážkami. Ak vám mimo iného grafický art tejto indie projekcie niečo pripomína, určite by ste mali vedieť, že spomínané trio autorov pôvodne pracovalo v známom a rovnako anglickom štúdiu Frontier Developments, kde vytvorili kritikou ovenčenú a dvojdielnu arkádu LostWinds a práve jej art je až nápadne podobný s artom hry The Last Campfire.

Roztomilo hravé

Vráťme sa teraz k samotnému názvu tejto hry. Posledný oheň tu nefiguruje len v rovine duchovnej, naopak ide o akési bránymedzi jednotlivými oblasťami na mape, ktorých dosiahnutie vyžaduje vyriešenie určitých počtov hádaniek. Akonáhle máte všetko splnené, stačí pomocou mocného ducha zapáliť oheň a ísť zase do novej oblasti. Cez to všetko ako na mňa The Last Campfire v istých bodoch pôsobil až príliš plošne a stroho, sa dokázal dostať aj mne pod kožu a nebolo mi vôbec ukradnuté, že nemám pozbierané všetky tajné dokumenty - miera návyku tu je teda viac než slušná. Po šiestich hodinách riešenia hádaniek a skúmania sympatického level dizajnu na vás vyskočia záverečné titulky a sotva pár minút na to už kompletne zabudnete, čo ste to vlastne celý ten čas hrali. Nechcem, aby ste túto skutočnosť však brali ako nejakú výraznú kritiku, keďže vo svojej podstate je novinka od Hello Games typickým príkladom instantného výtvoru bez akejkoľvek snahy prekročiť pôvodný zámer, avšak každý, kto má rád logické 3D arkády, ktoré mu výrazne nezavaria mozog a zároveň udržia jeho pozornosť, by sa o túto značku mal dozaista zaujímať.

Chce to ešte pár opráv

Príjemná audiovizuálna stránka, vrátane profesionálne zvládnutého dabingu, bola v čase recenzovania trocha nešťastne narúšaná nie práve dokonalou technickou stránkou. Niekoľkokrát som musel hru natvrdo reštartovať - reč je o verzii pre Nintendo Switch, po tom, čo sa hlavný charakter zasekol na mieste alebo počas manipulácie s predmetmi uviazol v skripte. Autori však úpenlivo látajú všetky nedostatky a snažia sa pomocou opravných balíčkov doviesť prezentáciu do čo najlepšieho stavu. Verím, že sa im to časom naozaj podarí a po vzore netradičného osudu hry No Man's Sky sa aj The Last Campfire ocitne vo výkladnej skrini dnes už naopak uznávaných vývojárov. Mimochodom, verzia pre Switch je opatrená kompletnou podporou dotykovej obrazovky a je možné ju prejsť bez toho, aby ste sa čo i len dotkli klasického tlačidla. Je to z dôvodu, že hra je rovnako dostupná aj na iOS, mimo PC (Epic Games Store tu má ročnú časovú exkluzivitu), PlayStation 4 a Xbox One. Za predpokladu, že hľadáte dizajnom pekne riešenú logickú 3D adventúrku, ktorá vám dá zabrať maximálne tak jedno dopoludnie, posledný duchovný oheň sa pre vás môže stať tou pravou voľbou.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Hello Games

Recenzovaná verze: Nintendo Switch Lite
73%