PGA TOUR 2K21

PGA TOUR 2K21 - recenze
PGA TOUR 2K21 - recenze
12:00, 18.01.2021

Ešte než sa naplno spoločne pozrieme cez rameno poslednému dielu série PGA Tour 2K21, spravme si menšie historické okienko, minimálne čo do začiatkov golfových simulácií, ktoré obohatili svet videohernej kultúry. Vôbec prvým zárezom v tejto u nás stále sotva populárnej športovej sfére bola značka Computer Golf! z roku 1978, kedy som ja osobne ešte neťahal ani toho pomyselného káčera po dvore. Nasledovala hromada pokusov ako dostať to posúvanie guľatého "kamienku" cez osemnásť jamiek v čo najlepšej forme, z ktorých prívlastok PGA, teda punc profesionálnej golfovej licencie, prežil v istých podobách až dodnes. Aktuálne jedinou výrazne aktívnou sériou herného golfu ostáva využitie spomínanej licencie v podaní spoločnosti 2K a na ročník priamo spojený s kalendárom 2021 sa pozrieme prostredníctvom textu nižšie.

Spomínate na NES Open Tournament Golf?

Klik pro zvětšení (PGA TOUR 2K21 - recenze)

Ja sám som sa s herným golfom dostal naplno do kontaktu až pri jemne arkádovom spracovaní v Mario Open Golf (pre západ známy skôr ako NES Open Tournament Golf), kde sme sa prostredníctvom známeho talianskeho inštalatéra mohli poprechádzať po greene a skúšať odolnosť svojich nervov pri ovládaní odpalov pomocou na tento šport sotva dostatočného smerového kríža. Tieto archaické začiatky s prímesou humoru sa dnes už samozrejme sotva dajú zrovnať s tým, čo nám podsúva 2K Sport v sérii PGA TOUR, aj keď už vyššie spomenutá pointa ohľadom základných pravidiel golfu sa pochopiteľne zmeniť nemohla. PGA TOUR 2K21 vyvinula kanadská spoločnosť HB Studios, ktorej existencia sa datuje od prelomu milénia a aká má vo svojom portfóliu viac než päťdesiat titulov s rýdzo športovým nádychom. Z ich rúk vzišiel aj čiastočne konzolový port na Tiger Woods PGA Tour 10, teda medzi hernými milovníkmi golfu dobre známy projekt z čias, kedy bol slávny Tiger prevarený ako ruské vrecko čaju na Sibíri. Kvalifikácia a celkové skúsenosti preto hovorili jasne už vopred a na kvalite hry PGA TOUR 2K21 to je ostatne poznať už od samotného začiatku.

Autori série The Golf Club potvrdili predpoklady

Na jednu stranu je pre konzumentov asi zlé, ak sa na trhu nachádza len jedna čiastočne licencovaná herná séria a je úplne jedno, či ide o futbal alebo pivný pong, každopádne po tom, čo sa EA v roku 2015 prestalo starať o už uvedeného Tigera Woodsa, toho času zloženého výhradne len z nadržaných polygónov, konkurenčná 2K mala razom otvorené pole pôsobnosti. Našťastie však nezverili vývoj najnovšieho ročníka ich golfovej simulácie do rúk nejakým amatérom, a preto sa s určitosťou, ako milovník tohto športu, nemusíte obávať o svoje investície. Do rúk sa vám totižto dostane komplexný zážitok s obrovskou škálou herných režimov a rovnako aj masívnou podporou multiplayer schémy. Je pritom úplne jedno, či do sveta tohto špecifického športu vstupujete ako úplný nováčik alebo ostrieľaný znalec a veterán. Pre každého tu je nachystaný prepracovaný tutoriál s názornými ukážkami a kto by chcel do interaktívneho golfu preniknúť len pomocou klasického učenia sa všetkého od piky, práve tento projekt mu to umožní. Vedenie za ručičku pomocou všetkých možných aj nemožných asistentov môže preto využiť amatér, ako aj profesionál, len aby si spoločne natrénovali odpaly vykonávané oboma páčkami na gamepade.

Výborná a nekomplikovaná schéma ovládania

Určite uznáte, že každá športová hra by mala byť predovšetkým plne intuitívna, nech už uvedený gamepad do ruky zoberie skúsený jedinec alebo začiatočník. Sú však špeciálne výnimky, pri ktorých sa na nejaké to zjednodušovanie hrať nedá a zvlášť u golfu, kedysi zvaného ako snobská zábava. Práve tu som musel doceniť detailnosť náuky hrania, ktorú autori série The Golf Club dokázali rozdeliť do niekoľkých vrstiev. Existuje tu obrovská chuť učiť sa postupy svetových šampiónov, ale čo je dôležitejšie, ako začínajúci golfista budete každý svoj progres a zlepšenie cítiť viac, než by ste možno čakali. O to viac vás hranie PGA TOUR 2K21 začne baviť, nech už skúšate len rekreačné jamky, alebo idete cez nekonečný režim kariéry. Umelá inteligencia sa o vás stále zaujíma a chce vedieť, či už ste schopní posunúť sa na novú úroveň, alebo bude lepšie pokračovať na danom nastavení. Než som stihol absolvovať aspoň päť sezón a počas nich odsledovať celú tú škálu možností ako využiť pomoc AI, ubehlo niekoľko mesiacov a aj preto prichádza vydanie tejto recenzie s dosť výrazným oneskorením od prvého dátumu vydania. Potvrdzujem však, že motivácia, prečo hrať práve tento projekt, takzvane až do morku kostí, sa nevytráca len po prvej vlne menších úspechov, ba naopak, hra vás ženie vpred a zábavnou formou cibrí vaše schopnosti bojovať čoraz lepšie a lepšie.

FedEx Cup je doma

Režim kariéry mňa osobne bavil, a to aj cez istú dávku stereotypu, keďže je to všetko len o pendlovaní medzi jednotlivými turnajmi. Spríjemňovalo mi to však postupné získavanie nových sponzorov a nejaké tie zákulisné PR bitky. Ak by ste však túžili po nejakom komplexnom vývoji vášho vlastného avataru, niečo na štýl The Sims, toho sa tu ani náhodou nedočkáte. Aby ste mi rozumeli, PGA TOUR 2K21 je dostatočne schopnou simuláciou golfu v zmysle hrateľnosti, avšak to je všetko. Nečakajte tu akékoľvek simulovanie v zmysle prenášania zranení alebo fyzických nedostatkov spojených s hendikepom. Znalcom rovnako môže jemne prekážať nie úplne komplexná licencia, keďže k dispozícii je vám v úvodzovkách len dvanástka reálnych športovcov a keďže ja sa v momentálnom golfe nijako zvlášť neorientujem, nebudem vám tu teraz radšej ani sypať prítomné mená. A nie, Tiger Woods neposkytol práva na svoju legendu, a preto ho v tomto diele čakať netreba. Možno aj preto som si danú kariéru poriadne užil, respektíve mi prišlo súperenie s rivalmi zaujímavejšie, keďže som ani len netušil, kto to je a na akej pozícii v reálnom rebríčku sa vlastne nachádza. Mimochodom k dispozícii tu sú aj zástupkyne nežného pohlavia, kde však licencia neponúka ani jedno reálne meno.

Kto si chce vytvoriť svoje vlastné ihriská?

Pre kreatívnych jedincov je k dispozícii možnosť realizácie vlastných ihrísk, ktoré sa dajú následne rovnako zdieľať s celým svetom. Online schéma je v tomto prípade celkovo dostatočne prepracovaná a ponúka technicky stabilnú šancu zúčastniť sa plne obsadených turnajov, kde len čakajú na poriadne motivovaných hráčov. Zamrzieť môže snáď len dosť plocho podaný zvuk - hlavne dookola sa opakujúci komentátori so svojimi suchými frázami a nie práve oslnivé animácie jednotlivých športovcov. Všetko ale vo finále nie je až tak podstatné ako v texte vyššie neraz proklamovaná hrateľnosť. Tej si tu užijete viac než dosť a ak preto patríte medzi milovníkov golfu alebo vás vždy lákalo skúsiť aspoň ten virtuálny green, nastal ten správny čas do toho skočiť rovno po hlave.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO / PlayStation 5
80%
Kde mám to kárované sako?