Story of Seasons: Friends of Mineral Town

Story of Seasons: Friends of Mineral Town - recenze
12:00, 04.08.2020

V dnešní recenzi se podíváme na nejnovější přírůstek do videoherní série Harvest Moon, respektive remake dílu původně z Gameboy Advance s názvem Harvest Moon: Friends of Mineral Town, který v současné době již pod názvem Story of Seasons zamířil na hybridní konzoli od Nintenda. Díl nese stejný podtitul jako originál, tedy Friends of Mineral Town a navíc si remake vzali pod křídla vývojáři původní verze, co více si přát? Jestliže tedy patříte mezi příznivce „simulací“ farmaření a všelijakého strání se, pusťte se směle do čtení. Jestli pokračování vzdává důstojný hold svým kvalitním předchůdcům, to se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Story of Seasons: Friends of Mineral Town - recenze)

Jednou farmář, navždy farmář

A o čem že to vlastně celé je? Jste-li fanoušky této série, máte pravděpodobně dosti konkrétní představu, nicméně jestliže jste doposud neměli tu čest se žádnou z těchto her, vezměme to hezky popořadě. Příběh hry se odehrává na území městečka Mineral Town a jeho přilehlého okolí, které překypuje říčkami, lesy i na na první pohled skrytými lokacemi, které je nutno pěkně v klidu prozkoumat. Vy jste vrženi do role dědice farmy svého dědečka, která je vám přenechána v dosti zbídačeném stavu a cílem není nic jiného, než jí vrátit zašlou slávu. A jak toho lze docílit? Inu, přeci všemožnými aktivitami, které je vaše postava schopna a nucena vykonávat. Vzhledem ke své přístupnosti se jedná o kousek skutečně pro každého, jelikož ovládání činností je vesměs intuitivní a téměř nikdy nehrozí, že byste nevěděli jak dál.

Z mála hodně

Ihned od začátku, kdy máte k dispozici pouze stodolu se silem, pár kusů základního vybavení a pole plné roztodivných věcí je tedy nutno pustit se do zvelebování a jak jsem již zmínil, „starání se“ o vše, co vám herní svět nabízí. Většinu času se tak budete zabývat klasickým farmařením, které zde slouží jako hlavní zdroj příjmů. Nechybí tak činnosti, týkající se přípravy políčka k osetí, zahrnující zbavení půdy pařezů a plevele, opatření semínek vaší budoucí plantáže prostřednictvím obchodníka v městečku a můžete se dát do práce. Samozřejmě za předpokladu, že disponujete tím správným vybavením. To se dá logicky také pořídit, takže v tomto ohledu byste neměli narazit na nic neočekávaného. Jen je nutné brát v potaz „sezónnost“ jednotlivých plodin, takže musíte řešit, kterou plodinu kdy zasadíte. Tak jako v reálném životě je poté nutno o semínka a posléze rostliny zdárně pečovat, abyste se po uplynutí několika herních dní dočkali toužebně očekávané úrody. Tu, stejně jako další produkty, získané vaší pílí, umisťujete do speciální bedny, pro jejíž obsah si každý den přijde postavička jménem Zach a vyplatí vám vaši denní gáži. Zde je nasnadě zdůraznit, že herní čas zde funguje na bázi rovnice, že dvě reálné vteřiny se rovnají jedné minutě ve hře, takže na vše máte relativně dost času.

Bez zvířátek ani ránu

Kromě pěstování nějaké té flóry nechybí ani zvířata, o která lze pečovat. Narazíte tak na možnost chovu krav, ovcí, lam, slepic či králíků a koní, o které je také radost se starat. K dispozici jsou vám tak dány další činnosti včetně stříhání, dojení a tak podobně. Komu by nestačila zvířena v ohradě, může navíc vyrazit na ryby, které lze uskladnit v lednici nebo je taktéž nacpat do bedny na prodej. Stále mějte na paměti to, že cokoliv nějakým svým přičiněním získáte, lze zpeněžit a neustále tak poté investovat do dalšího rozvoje. Stejně jako rostlinnou úrodu je nutno zalévat, zvířata zase musíte krmit, kartáčovat, případně si s nimi promluvit, což utužuje váš vztah. A věřte, že taková spokojená kráva je k nezaplacení :). Nechybí ani možnost si své mazlíčky množit pomocí speciálních sad, které lze zakoupit na farmách v okolí. Kromě finančního ohodnocení od Zacha také časem poznáte, že kromě vašeho konta stoupá i úroveň vašich nástrojů, které je možno po zisku nové úrovně díky jejich používání také vylepšovat, a to u kováře a samozřejmě za nějaký ten tučný poplatek. Když už jsme narazili na kováře, tak vězte, že ve hře figurují také nerostné suroviny, takže čas od času budete muset zavítat s odpovídajícím vybavením do dolů, jelikož „ta sekera se jen za peníze nevylepší“.

Milujte se

Nejen prací živ je člověk a tak se kromě opakující se lopoty určitě najde i nějaký ten volný čas. Ten můžete strávit sami nebo v přítomnosti dalších obyvatel herního světa. S těmi lze nezávazně konverzovat, případně se pustit i do něčeho odvážnějšího, na jehož konci může dojít až ke sňatku. To je však již běh na poměrně dlouhou trať, ovšem, trpělivost růže přináší. Nebojte se tak neustále zvyšovat úroveň vztahu s osobami, se kterými byste chtěli „zažít něco víc“. Kromě tohoto nezištného snažení lze s přátel sem tam vyrazit i nějakou tu vychytávku například v podobě receptů, takže se rozhodně vyplatí s přáteli občas ztratit slovo. Kromě zběsilého běhání v době zahálky je však také nutno dbát na potřeby vašeho hrdiny, konkrétně výdrž, kterou lze přehledně monitorovat pomocí ukazatele srdíček. Výdrž lze doplňovat buďto koupelemi v horkých pramenech nebo jídlem, které si uvaříte. Pro vaření jsou potřeba i nějaké suroviny, tak vřele doporučuji něco si ponechávat jako železnou zásobu, abyste sice nebyli bohatí ale hladoví. Základní recepty vám hra naservíruje jako na zlatém podnose, ostatní si již musíte zasloužit postupem ve hře či jak již bylo zmíněno, při přátelském pokecu s přáteli.

Odpočiňte si

Jak jste již asi z předchozích odstavců správně usoudili, hra Story of Seasons: Friends of Mineral Town není nikterak vyhrocenou záležitostí a jedná se skutečně o relaxační zážitek. Díky nesporným výhodám handheldového hraní si můžete kdekoliv a kdykoliv chvíli sednout, obdělat políčko, podojit krávy, splnit pár povinností a poté pokračovat například v práci či domácích činnostech. Audiovizuálnímu zpracování nelze v podstatě nic vytknout a pamětníci a fanoušci původní hry budou určitě v sedmém nebi díky zmodernizované verzi jejich oblíbeného kousku. A jestli jste podobný typ her nikdy nehráli, určitě za sebe mohu doporučit začít zrovna například s tímto titulem. Při hraní si odpočinete a patrně se mnohokrát dostaví uspokojující pocit z dobře odvedené práce. Ač se nejedná o nikterak hluboký titul, své příznivce si hra určitě najde.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Marvelous!

Ceny hry Zboží.cz.

80%