Rigid Force Redux

Rigid Force Redux - recenze
Rigid Force Redux - recenze
12:00, 29.06.2020

V dnešní recenzi se podíváme na menší titul Rigid Force Redux, který mají na svědomí vývojáři ze studia com8com1. V něm se vydáme do vesmíru, konkrétně v podobě střílečky ze staré školy, takže fanoušci sérií R-Type či Darius, zpozorněte. Hra v těchto dnech vychází na konzolích PlayStation 4 a Nintendo Switch, a právě na verzi pro hybridní konzoli od Nintenda se nyní podíváme.

Klik pro zvětšení (Rigid Force Redux - recenze)

Zleva doprava

Jak jsem již nastínil, Rigid Force Redux vzdává hold automatovým klasikám i těm, které jsme měli tu čest hrát již od dob osmibitů. Jak tomu v podobných případech bývá, hratelnost je tím, co tvoří pravou podstatu titulů z tohoto soudku. Zapomeňte tedy na jakýkoliv propracovaný příběh. Namísto toho raději skočte do vaší raketky a postřílejte vše, co letí proti vám. Samozřejmě, doba lehce pokročila a přijít tak pouze s něčím, co jsme již mnohokrát viděli, by asi nebylo pro úspěch titulu tím pravým ořechovým. Autoři Rigid Force Redux tak do své hry vložili řadu prvků, které ozvláštňují samotné střílení, a tak se ke slovu dostává například magnet, sloužící pro přitahování bonusů, vypadávajících z vašich nepřátel. Dalším prvkem je využívání speciální energie, díky které se vám postupně zpřístupňuje extrémně ničivou zbraň. Během průletu úrovněmi samozřejmě nechybí klasické sbírání bodů či nových typů střel, případně jejich vylepšení a navýšení poškození.

Kampaň nebo bossové?

V rámci Rigid Force Redux jsou k dispozici celkem tři herní režimy. Buď se tak můžete pustit do klasického módu, ve kterém prolétáváte jednotlivé úrovně a kosíte závěrečné bossy. V rámci této kampaně je k mání celkem šest levelů a lze zvolit jednu ze tří možností obtížnosti. Zde bych hře zlehka vytknul poměrně krátkou herní dobu, jelikož úrovní mohlo být rozhodně více. Druhým režimem je Arcade, který svojí náplní připomíná klasickou hru, nicméně hra před vás klade různé bonusové úkoly, za jejichž splnění zkasírujete nějaké ty bodíky navíc. Díky těmto výzvám se můžete k tomuto režimu vracet opakovaně a jen tak vás neomrzí. Posledním způsobem hraní, který lze zvolit, je Boss Rush, ve kterém není vaším úkolem logicky nic jiného, než se popasovat s monstry, které se v kampani nachází vždy na závěru každé úrovně. Jednotlivé levely jsou navrženy poměrně slušně, nicméně zcela jistě narazíte na sekce, které bude nutné se naučit nazpaměť, jelikož každý náraz hra bez milosti trestá. A věřte, že takový úzký koridor dokáže vaše reflexy řádně potrápit, obzvláště ve spojení s nalétávajícími nepřáteli.

Notně vylepšená, oku lahodící klasika

Co se týká technického zpracování, tak na konzoli Nintendo Switch vypadá tento počin vskutku náramně. Jak lodě, nepřátelé, tak i okolí překypuje detaily a budete se zcela jistě těšit na každou nově objevenou planetu. Povedenou grafickou stránku skvěle doplňuje ta zvuková, takže kromě klasických efektů střel, výbuchů a podobně, parádně působí i hudební doprovod, který správně graduje v přesně daných okamžicích a do uší se vám line směsice elektronické a orchestrální hudby. A co teprve, když se z reproduktoru ozve i hlas vašeho navigátora, zběsile vás podporujícího v rámci tuhých bojů. V případě, že se tedy rozhodnete Rigid Force Redux pořídit, čeká na vás pořádná nálož frenetické akce, díky které si pravděpodobně připomenete spoustu chvil strávených u titulů, které kdysi zažívali nebývalou slávu, a sice skrolovací střílečky. Za mě osobně mohu hru rozhodně doporučit a na Switchi v handheld režimu se jedná o fajn záležitost na ukrácení dlouhé chvíle na cestách či na gauči v obýváku.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti com8com1

75%
Slušně zpracovaná střílečka s raketkou inspirující se u klasik tohoto žánru.