Gravity Rider Zero

Gravity Rider Zero - recenze
Gravity Rider Zero - recenze
12:00, 16.05.2020

V dnešní recenzi se podíváme na menší záležitost z dílny vývojářského studia Vivid Games, která v těchto dnech zamířila po mobilních platformách i na hybridní konzoli od Nintenda. Ano, již nyní se můžete na Switchi vrhnout do hraní kousku Gravity Rider Zero, ve kterém hraje hlavní roli fyzika. Pakliže byste měli uvažovat nad jeho pořízením, to se již dozvíte na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Gravity Rider Zero - recenze)

Na motorce do cíle

Jestli jste někdy hráli například některý z dílů série Trials, jste na správné adrese v tom, co zhruba čekat i od dnes recenzované hry. Společným jmenovatelem je motocykl/čtyřkolka/vznášedlo, které jsou nuceny při projíždění bláznivě vypadajících tratí kalkulovat s fyzikálními zákony, aby hráč úspěšně a pokud možno co nejrychleji dosáhl cíle dané trati. Ty jsou samozřejmě plné rozličných překážek, takže "těšit" se lze kupříkladu na zrádné bodáky, smyčky, které dokáží stabilitu vašeho stroje řádně rozhodit, různé zkratky či hrůzostrašně vypadající rampy, kdy při odrazech musíte dobře vypočítat úhel dopadu, aby si váš motorkář nezlomil vaz. Nechybí například i jezdící plošinky či jakési "teleporty", ve kterých je úhel náklonu také vhodné plánovat dopředu, jelikož každá chyba se trestá.

Upravujte, nepadejte

I když přeci jen dojde k pádu postavičky, zpočátku se nic moc neděje a jste pouze navráceni k poslední neonové bráně značící checkpoint. Pokud však karamboly přibývají, je nutno zašátrat v zásobách gemů, které sbíráte za své úspěchy a jejich konto se vám při větší míře nešikovnosti může značně ztenčit. Gemy jako takové poté lze využít jako herní měnu a s jejich pomocí si odemykat velké množství kosmetických položek pro vaše vozidla, jako jsou rozličné laky, vzory a podobně. Hra v současném stavu obsahuje celkem 33 úrovní, přičemž každá z nich je složena ze tří závodů, nebo chcete-li, tratí. V některých soupeříte pouze s časem, zatímco v jiných se utkáte i s ostatními závodníky. Ti mohou být na trati celkem čtyři a hra tak získává poměrně odlišný rozměr, než když se mezi překážkami proháníte sami. Škoda jen, že klasický multiplayer byste tu hledali marně.

Nebojte se do toho opřít!

Po dokončení všech závodů, které vám zabere maximálně pár hodin, můžete zkusit štěstí a snažit se posunout vaše limity v rámci získávání maximálního počtu hvězd, což obzvláště v pozdějších úrovních skutečně dokáže pořádně prověřit vaše reflexy a schopnost odhadu. Kromě toho samozřejmě v herním obchodě čeká spousta již výše zmíněných prvků pro vylepšení vzhledu vašich vehiklů, což lze také brát jako určitý motivační prvek, který by vás u hry mohl udržet déle než pouhé projetí kariéry.

Zpracování vskutku ujde

Z technologického hlediska musím říci, že přes poměrně jednoduché grafické zpracování, díky kterému se však hra naprosto plynule hýbe, se hra hraje velice pohodlně a ovládání pomocí Joy-Conů či gamepadu jí velice sluší, jelikož náklon jezdce lze poměrně přesně korigovat. Co mi zlehka při hraní vadilo, byl stereotypní hudební doprovod, který by někomu po pár hodinkách mohl začít lehce lézt na nervy. Tento fakt se však dá přežít a na závěr musím konstatovat, že mě Gravity Rider Zero příjemně překvapil.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Vivid Games

80%
Proskákejte se na mašině a překonejte všechny nastolené překážky.