hw
speciál
Prečo je aktuálny next-gen pre vás tak nezaujímavý?!

Prečo je aktuálny next-gen pre vás tak nezaujímavý?!
Prečo je aktuálny next-gen pre vás tak nezaujímavý?!
17:52, 11.05.2020

Určite mi dáte za pravdu, že aktuálny kalendárny rok 2020 prináša so sebou až prehnane veľké množstvo emócií, ktoré paradoxne z nášho pohľadu nepramenia len z prostredia hier. Máme tu celosvetovú pandémiu, ktorá herný biznis síce priamo nepoškodzuje, ale v určitých prípadoch AAA produkcie mu nakoniec ani nijako nepomáha. Vo svetle tohto globálneho problému však hráč lomeno konzument musí čeliť ďalšej sade otázok, na ktoré možno ani sám ešte nepozná odpoveď.

Koncom tohto magického zhluku čísiel 2020 nás totižto čaká takzvaná výmena stráží, teda ono obligátne glorifikovanie slovíčka "next-gen". Herná história už v tejto terminológii zažila rôzne zásadné zmeny (napríklad časový cyklus štyroch až šiestich rokov), ale to čo so sebou prináša výhradne nástup konzol Xbox Series X a PlayStation 5 je niečo samo o sebe nevídané. Spoločným menovateľom naprieč celou históriou bol, v prípade prezentácie nového hardvéru, vždy obrovský skok v kvalite poskytovanej technológie a hlavne, výzoru titulov samotných.

Skok aký sa profiloval v ére prvých Nintendo systémov je samozrejme dnes už neopísateľne odlišný, každopádne spomeňte si na plnohodnotný prechod z 2D do 3D, kedy sa Nintendo 64 po boku vtedy len začínajúcej značky PlayStation, postaralo o nafúknutie všetkých tých "pixel placiek" a revolúciu v ponímaní domácej zábavy. Od toho času preto od každého jedného cyklusu platiaci zákazník očakáva, že príchod novej generácie mu doslova kopne do členku a posadí ho na zadok, to všetko so zatajeným dychom. Realita? Čoraz väčšie počiatočné sklamanie z úvodu životnosti konzol a postupné zdĺhavé zahrievanie neodskúšaného železa. Toto sme zažili asi najlepšie u nástupu Xbox One, kedy sa prezentované hry s najkrajšou grafickou stránkou stali zároveň jedným z najhoršie hodnotených a nijako inak na tom nebola ani konkurenčná PlayStation 4.

Vo svetle tejto skutočnosti a zdecimovaný festivalom Covid-19, sa jak Microsoft tak aj SONY momentálne obzerajú okolo seba a robia vôbec prvé kroky k spusteniu marketingového povedomia o ich nových strojoch. PS5 ešte na plnohodnotné predstavenie čaká, ale Xbox Series X nedávno spravil prvý a dosť nesmelý krôčik. Mnohý z hráčov však boli sklamaný z prezentácie hier tretích strán, ktoré majú identický look ako projekty pre súčasnú generáciu. A presne to je z pohľadu PR vôbec najväčším problémom lákania na to pomyslené lízatko, ktoré v minulosti nebolo nutné ani vybaľovať a peniaze lietali vzduchom v šialenom tempe.

Časy sa ale menia a hlavné prednosti tohto next-genu majú spočívať v SSD diskoch a oveľa rozumnejšie nastavenej pôde pre vývojárov samotných. Opakujem slovíčko o jedinečnosti, keďže tu vás už nikto nemá ako posadiť do kresla a utiahnuť vám kyslík. Máme tu totiž ešte nevydané AAA projekty ako Cyberpunk 2077 a The Last of Us 2, ktoré sú primárne určené na old-gen, nech už vám to znie akokoľvek hlúpo. A do toho príde Microsoft a prezentuje vám ponuku indie hier na Xbox Series X (nástupcu XOne), z čoho vôbec tá najkrajšia už dávno vyšla na PC a robil ju jeden jediný človek. Chápem, že do konca roka ešte majú čo ukazovať, ale ich PR prezentácia to bude mať nesmierne náročné zvlášť pri cenovke, ktorú samotnej konzole budú chcieť pripnúť ako hrdú medailu, a to platí v rovnakej miere aj pre PlayStation.

Kto by sa aj cez to všetko čo som v tomto texte napísal predsa len spýtal; prečo sme ešte nevideli čistokrvný gameplay na Assassin’s Creed Valhalla, tak dôvodom nie je neschopnosť Ubisoftu ho dodať, ale skôr nateraz minimálne rozdieli v kvalite technickej stránky na pomery next-gen vs old-gen.



CGwillWin