ZHED

ZHED - recenze
ZHED - recenze
12:00, 21.04.2020

V dnešní recenzi se podíváme na titul, který nyní zamířil na konzoli Nintendo Switch a řádným způsobem hodlá prověřit vaše mozkové závity. Jelikož si hra ZHED od vývojářů ze studia Ground Control Games již odbyla úspěšnou premiéru na mobilních platformách, lze očekávat, že ani na populárním handheldu tomu nebude jinak, nebo snad ano? To se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (ZHED - recenze)

Čtverce, kam se podíváš

Jedná se tedy o logickou záležitost, u které rozhodně nehraje prim grafika ani celkové audiovizuální zpracování, nýbrž čirá hratelnost a záměr prověřit tempo obrátek vaší mozkovny. Na obrazovce jsou totiž znázorněny pouze čtverce. Ano, slyšíte správně. Nicméně, čtverce ne tak ledajaké. V první řadě jsou k dispozici černá políčka s čísly, indikujícími to, o kolik políček se lze z daného místa přemístit a „začernit“ tak uraženou trasu. Ta by měla v ideálním případě vést až do cílového čtverce, znázorněného bílou barvou.

Klik pro zvětšení (ZHED - recenze)

Promýšlej dopředu

To samo o sobě nezní nikterak komplikovaně, nicméně o to složitější to celé v praxi je. Řešení totiž velmi záhy začne ztěžovat skutečnost, že v případě, kdy se „černé dráhy“ kříží, je nutno brát v potaz to, že jednou začerněná políčka se již nepočítají, a tak je nutno uvědomit si, že původní plán poskočit jen o jedno políčko již nebude fungovat. Ano, v rámci textového popisu může titul působit složitě, nicméně v praxi uvidíte, že se nejedná o nic, na čem byste měli v rámci pochopení principu pohořet. Počáteční úrovně navíc plní i roli jakéhosi tutoriálu, tak nebojte.

Klik pro zvětšení (ZHED - recenze)

Zákysy na denním pořádku

Ve hře je k dispozici celkem sto úrovní a vězte že „brnkačka“ to je pouze zhruba do desátého z nich. Poté začne solidně přituhovat a když jsem se pohyboval kolem dvacátého levelu, byl jsem schopen v úrovni strávit i pár desítek minut. To zajisté není na škodu a hru si tak do sytosti užijete. Naštěstí autoři nejsou nelidé, a tak do hry zakomponovali i systém nápověd. Jednu nápovědu vždy získáte za úspěšné pokoření dané úrovně a lze si tak hlavně z počátku pár kousků našetřit pro pozdější potřebu. Každopádně, co tu funguje na výbornou, je bezesporu pocit uspokojení, když se vám podaří nějakou tu složitější hádanku rozlousknout. Ten většinou následuje po předchozím pocitu zoufalství a frustrace, když už máte pocit že jste snad vyzkoušeli všechny myslitelné kombinace.

Klik pro zvětšení (ZHED - recenze)

Povedená hříčka

Závěrem bych tedy hru ZHED rozhodně doporučil všem, kteří rádi u her přemýšlí a pokud stále ještě nevíte, zda tento kousek pořídit, je k dispozici demoverze přímo na eShopu Nintenda. Plná hra poté nestojí více než sto korun, a za své peníze si užijete spoustu hodin tvrdě odpracované zábavy. Takže za mě jednoznačně doporučuji vyzkoušet, pakliže nelpíte na grafických pozlátkách a jde vám převážně o hratelnost.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Ground Control Games

Klik pro zvětšení (ZHED - recenze)

Recenzovaná verze: Nintendo Switch Lite