Legends of Amberland: the Forgotten Crown

Legends of Amberland: the Forgotten Crown - recenze
12:00, 21.05.2020

V dnešní recenzi se podíváme na jeden z portů, který se z PC v dnešních dnech dostává na konzoli Switch od Nintenda. Jedná se o titul s ne zrovna krátkým názvem, Legends of Amberland: The Forgotten Crown, za kterým původně stojí autoři z týmu Silver Lemur. Těm s portem vypomohli kolegové z Pinapple Works a výsledek si tak již v těchto dnech můžeme začít užívat i na cestách. A o co, že se tu vlastně jedná? To se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Legends of Amberland: the Forgotten Crown - recenze)

Návrat ke kořenům

Legends of Amberland: The Forgotten Crown je typickým představitelem žánru dungeon crawlerů ze zlatého věku videoher, kdy světlo světa spatřily hry jako Dungeon Master, Might and Magic či série Wizardry a brnká tak již od samého začátku na nostalgickou notu. Tomu napomáhá i grafické zpracování, které se prezentuje v celé své pixelové kráse. Ihned na začátku jste vrženi do nabídky, ve které si můžete sami poskládat svoji partu hrdinů. A to ne jen tak nějakou partu. Musíte do ní totiž umístit rovnou sedm postav, těm přidělit rasu, pohlaví a v neposlední řadě i soubor vlastností tak, aby co nejlépe vyhovovaly vašim požadavkům a členové bandy tvořili všestranný tým.

Banda jak má být

Ono, taková sedmičlenná skupina určitě nemusí vyhovovat každému. Jednak samotná tvorba zabere poměrně dost času, chcete-li vše dokonale vybalancovat a ani při samotném hraní není mnohdy dvakrát komfortní vyznat se ve všech inventářích, schopnostech či kouzlech, kterými daná postava zrovna vládne. Za mě zde určitě platí, že méně je někdy více. Na druhou stranu se po nějaké době zajisté s hrdiny sžijete a celkový pocit zmatenosti by měl odeznít. Rozhodně doporučuji dávat si pozor především co se týče inventáře, jelikož s přetíženou postavou toho moc nevybojujete.

Bojům se nevyhnete

Herní svět je poté klasicky „rozsekán“ na jednotlivé čtverečky, po kterých po krocích postupujete a vaším nejcennějším přítelem bude zcela jistě mapa, díky které je poměrně snadné se orientovat v jednotlivých oblastech a rázem letmým pohledem vidět, jestli jste na daném místě již byli. Ke správnému dungeon crawleru bezesporu patří i nějaké ty dungeony, nebo chcete-li, kobky. V nich se pořádně vyřádíte v soubojích, které k žánru také neodmyslitelně patří. Jak asi očekáváte, tak vedeny jsou klasicky tahově, kdy má vaše parta předem jasně dané pořadí akcí, takže jednotliví hrdinové vždy útočí podle stejného schématu, případně i útoky směrem k vám jsou velmi často adresovány logicky především těm, stojícím v první linii. Z tohoto hlediska je otázkou času, jak dlouho vám vydrží pocit zábavy ze samotných bojů, jelikož se v podstatě jedná stále o to samé. Mnohokrát, hlavně v začátcích, jistě uvítáte i možnost z boje utéct v případech, kdy vám začne díky přesile nepřátel a vyčerpání "many" pro sesílání léčivých kouzel hořet koudel u pozadí. Každopádně nezoufejte ani v případě, že některý z vašich svěřenců zemře. Vždy existuje možnost k jeho znovuzrození, která probíhá buď po seslání odpovídajícího kouzla nebo ve městech, kde jej lze oživit.

Osadníci pomohou

Svět kromě vašich hrdinů a nepřátel samozřejmě není zcela liduprázdný, takže čas od času narazíte na nějaké to obydlí, ve kterém si lze odpočinout, potkat se s postavami, které vám umožní zakoupit si další úrovně pro své postavy, případně i nějaké to vybavení. Oproti tomuto "manuálnímu" levelování vašich charakterů se jejich schopnosti vylepšují automaticky, takže se nemusíte o nic přehnaně starat a raději se můžete soustředit na samotné hraní. Komu by snad mohly chybět nějaké sáhodlouhé dialogy, musel by se porozhlédnout v jiných vodách. Vše během samotné hry, co se starání týče, je zjednodušeno na maximální možnou úroveň.

Retro kabát neurazí

Z audiovizuálního hlediska, jak již bylo zmíněno, nelze čekat žádné orgie, které by Nintendo Switch dokázal vykouzlit, nicméně syrová hratelnost zde hraje první housle a pamětníci prvních titulů z podobného soudku by měly být pravděpodobně tou hlavní cílovou skupinou hráčů. Retro grafické zpracování doplňuje povedená podkresová hudba a předpokládám, že i díky poměrně solidní variabilitě jak prostředí, tak i samotných nepřátel, se budete vždy těšit, co vám hra v následujících okamžicích naservíruje. Každopádně není vůbec od věci vzít si tento kousek s sebou na cesty, jelikož přesně tento důvod bude nejspíše tím pravým pro jeho pořízení. Jestli tedy patříte mezi ty, kterým nevadí retro nádech, určitě koupi Legends of Amberland: The Forgotten Crown zvažte. Nudit se nebudete.

Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Silver Lemur Games

75%
Milovníci starých dungeonů, je tu něco přímo pro vás a ještě k tomu v cestovním provedení.