Slayin 2

Slayin 2 - recenze
Slayin 2 - recenze
12:00, 23.05.2020

V dnešní recenzi se podíváme na menší titul, který se z původního mobilního prostředí stěhuje v této době na handheld od Nintenda. Ve hře Slayin 2 od vývojářů ze studia Pixel Licker LLC na nás čeká spousta střetů a jak se již dočtete na následujících řádcích, nejedná se o nikterak špatnou akční záležitost i přes své jednoduché zpracování.

Klik pro zvětšení (Slayin 2 - recenze)

Bitka na každém pixelu

Hlavní náplní tohoto menšího kousku je mlácení všeho, co se byť jen drobně nepodobá vám nebo vašim parťákům. V rámci jednotlivých úrovní jste vždy vrženi na jednu obrazovku, na které je vaším úkolem vybít daný počet nepřátel a jako bonbónek na konci vás čeká souboj s bossem. Váš hrdina není striktně definován a lze si jej tak v průběhu hraní lehce upravovat k obrazu svému. K dispozici jsou tak po úspěšně absolvovaných soubojích vylepšení v podobě účinnějších zbraní či schopností, které si odemykáte za shromážděné zlato, posbírané během boje s nepřáteli. Ovládání je zjednodušeno na maximální úroveň takže při chůzi automaticky nabodáváte pobíhající a poskakující nepřátele nemilosrdně na hrot vašeho mečíku, přičemž po „nabití“ speciálního úderu lze tímto atakovat i více nepřátel najednou.

Klik pro zvětšení (Slayin 2 - recenze)

Dva módy

K dispozici jsou dva herní režimy, příběhový a arkádový. Zatímco v prvním jmenovaném jste hnáni především touhou dokončit celou hru a překonat všechny překážky, které si pro vás autoři nachystali, v arkádovém módu jste častováni neustále nabíhajícími vlnami nepřátel, přičemž sem tam je proloží některý z herních bossů. Tento mód jsem hrál hlavně v momentech, kdy byla k dispozici malá mezírka v mém volném čase, kterou lze touto bohulibou kratochvílí v pohodě vyplnit. V rámci příběhu je poté k dispozici větší portfolio odemykatelných postav a schopností, přičemž se dostanete i do města, ve kterém lze za ušetřené zlato leccos přikoupit. Z celkové hratelnosti musím vyzdvihnout právě souboje s bossy, kteří, jak jsme si již zvykli, vždy disponují svými speciálními útoky a strategií, kterou je nutno, byť v rámci několikátého opakování, řádně nastudovat a poté vás již nedokáží překvapit. Odhalování slabin a strategií je skutečně zábavné a věřte, že zapojíte-li do hry i někoho z vašeho okolí, budete si hraní užívat. To platí samozřejmě za předpokladu, že jste s parťákem sehraní a umí postavu precizně ovládat. V opačném případě u nás docházelo k frustraci kupříkladu staršího potomka, který měl díky oddělenému počítadlu skóre pocit, že neustále prohrává, takže jsem povětšinou skončil u Slayin 2 sám.

Klik pro zvětšení (Slayin 2 - recenze)

Není to tak snadné

Inteligence běžných nepřátel se také během postupu stupňuje, takže se časem setkáte s potvorami, které se namísto dobrovolného spáchání harakiri nabodnutím na vaši zbraň raději uchylují ke skokům, díky kterým nejednou přijdete o cenné body zdraví. Tempo se také zvyšuje a mnohdy se ocitnete v situaci, že vůbec netušíte, ze které strany vám úder přiletí dříve. Do hry se tak vkrádá potřeba skoků a úskoků tak, aby vám co nejvíce zdraví zbylo na závěrečný souboj. Během hraní sice nacházíte klíče, díky kterým odemykáte truhly obsahující „lékárničky“ či bonusové množství zlata, nicméně zde logicky platí, že čím méně ran schytáte, tím lépe se popasujete s nějakým tím větším monstrem.

Klik pro zvětšení (Slayin 2 - recenze)

Nenechte se odradit

Co bych hře mohl vytknout je poměrně strmá křivka stoupající obtížnosti, jelikož zatímco do určité fáze si hru budete „dávat s prstem v nose“, poměrně záhy nastane moment, který vás v dané úrovni přiková na dlouhou řadu minut, přičemž vám mnoho nepřidá ani řada situací, ve kterých zbývá poslednímu monstru minimální dílek zdraví, ale díky vaší chybičce se vám jej nepodaří dorazit. Titul Slayin 2 bych doporučil především zkušenějším matadorům, kteří mají s arkádovkami ze staré školy nějaké zkušenosti než naprostým nováčkům v žánru, které by určité pasáže mohly frustrovat a odradit od dalšího hraní. Celkově se však dá říci, že port z mobilních platforem se vývojářům povedl a máme tu tak další záležitost vhodnou na ukrácení dlouhé chvíle, ať už v MHD nebo večer u televize.

Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Pixel Licker LLC

Klik pro zvětšení (Slayin 2 - recenze)

70%