hw
ViewSonic XG350R-C Gaming

ViewSonic XG350R-C Gaming - recenze
ViewSonic XG350R-C Gaming - recenze
12:00, 13.04.2020

Vrece s čoraz úchvatnejšími hernými monitormi sa nám roztrhlo už zopár týždňov dozadu a sypať z neho neprestávame ani naďalej. Tentokrát sme do rúk dostali zakrivený, až tridsaťpäť palcový Viewsonic s QHD rozlíšením. Že ide o kúsok pre ozajstných nadšencov ultra-wide formátu dokladá už informácia o počte palcov, no obavu, že by sa im táto recenzia nehodila nemusia mať ani hráči hľadajúci kompromis medzi herným a pracovným monitorom alebo zástanci klasického pomeru 16:9. Veď zmena je život, ktorú som v tomto prípade podstúpil aj ja.

Klik pro zvětšení (ViewSonic XG350R-C Gaming - recenze)

Pozeráme sa teda na zahnutý VA panel s rozlíšením 3440 × 1440p a obnovovacou frekvenciou 100Hz. Šok po prechode na stovku z 280Hz Asusu som prekonal až prekvapivo rýchlo a keďže momentálne kompetitívne nehrám žiadnu FPS ani mi to nechýbalo. Práve naopak som zostal unesený možnosťami, ktoré 35" uhlopriečka ponúka. Musím povedať že napríklad pre video-editora je prechod na podobný monitor spása a v spojení s druhým 24" palcovým monitorom len na sledovanie výstupu, som si zrejme po prvý krát dokázal vytvoriť workspace v ktorom som nič nemusel hľadať po rôznych záložkách...ale poďme k hrám...

Dnes je podpora ultra-wide-u v hrách až na niekoľko výnimiek takmer samozrejmosťou. Na 21:9 si tak zahráte aj napríklad Call Of Duty: Modern Warfare, Fortnite, všetky možné MOBA a mnoho ďalšieho. Navyše uhlopriečka 35 ešte takmer vôbec na okrajoch nedeformuje obraz a tak neuvidíme tie klasické oblé línie, aké sú súčasťou obrazu na krkolomných 32:9 od Samsungu. Výhoda tohoto formátu nie je priaznivá len na oko, ale má aj výrazné praktické využitie. Herný HUD si veľmi ľahko viete rozšíriť, zväčšiť, doplniť a rozvrhnúť tak, že teoreticky získate nad nepriateľmi prevahu.

(vtip)

Čo sa týka dizajnu, praktickosti a použiteľnosti, je na tom tento model trošku horšie ako obrazovo. To je však pochopiteľne daň za pastvu pre naše oči. Monitor je poriadne robustný, hrubý a disponuje veľkým stojanom, ktorý vám na stole zaberie poriadny kus miesta. Ten ale slúži aj ako organizér na káble a po vyklopení plastovej páčky si naňho aj zavesíte slúchadlá. Tu trochu nerozumiem, prečo Viewsonic nezvolil možnosť "vešiaka" napríklad na boku ako pri modeli Elite alebo aspoň vyššie, nakoľko k zaveseniu slúchadiel je nutné sa od PC postaviť a siahať pomerne hlboko za monitor. Obrazovka je samozrejme horizontálne plne nastaviteľná. Zabudnúť nemôžeme ani na RGB prvky, nachádzajúce sa na zadnej strane obrazovky, ktoré tvoria ambientnú svetelnú atmosféru.

ViewSonic XG350R-C Gaming je high-endový herný monitor, po ktorom siahne zrejme úzka skupina nadšencov. Cenovo sa totiž bavíme o vyše 600€/15,000 Kč, ktoré doň musíte investovať. Ak však na PC spájate hry s prácou, môže byť pre vás táto voľba zaujímavá, nakoľko tak rozsiahla plocha mnoho vecí uľahčí. Ako jediný pracovný monitor pre profesionálnych fotografov alebo strihačov by som ho však až tak nedoporučoval, nakoľko stále hovoríme o VA paneli a jedno ďalšie IPS aspoň na "odkuk" je istota.

Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti Viewsonic.