recenze
Moons of Madness

Moons of Madness - recenze
Moons of Madness - recenze
12:00, 07.04.2020

Jestliže máte chuť na nějaký ten horůrek, tak jste na správném místě. V dnešní recenzi se totiž podíváme na titul Moons of Madness z dílny týmu Rock Pocket Games, který by mohl fanoušky tohoto temného žánru alespoň trochu uspokojit. Hra si již odbyla premiéru na platformě PC, kam zavítala koncem loňského roku a my se nyní podíváme na její konzolové zpracování, které vychází právě v těchto dnech pro PS4 a XONE.

Klik pro zvětšení (Moons of Madness - recenze)

Vzhůru!

Hned na začátku je nutno zdůraznit, že jak již název může napovídat, vydáme se tentokráte do vesmíru. A když už jsem zmínil hororovou atmosféru, určitě každému fanouškovi vyvstane na mysli jméno H. P. Lovecraft, který poslední dobou inspiroval řadu horových titulů. Jisté motivy z jeho tvorby nechybí ani zde, takže to vypadá, že se můžeme těšit na solidní děsivou jízdu, nebo snad ne? Na to se již pokusím odpovědět na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Moons of Madness - recenze)

Marťani?

Samotný příběh hry se odehrává na rudé planetě, Marsu. Zde vyrostla výzkumná stanice, na které se probouzíte jako člen výzkumného týmu, Shane Newehart. Jak už to tak většinou bývá, opět se hned na začátku „něco nepovede“ a je na vás, abyste se s následnými komplikacemi vypořádali. V jádru by se dalo říci, že svou podstatou se jedná o jakousi odnož poměrně populární „walking“ simulátorů, takže se můžete těšit na veskrze velmi vláčné tempo průzkumu viděného z pohledu vlastních očí. Samotná základna je poté rozdělena do několika segmentů, mezi kterými se přemisťujete pomocí vašeho vozítka, nicméně na jakýkoliv open world můžete s klidem zapomenout. Cestu zkrátka řídí automat, takže se po rudé planetě nelze projíždět dle libosti, což je rozhodně škoda.

Klik pro zvětšení (Moons of Madness - recenze)

Z inženýra detektivem

Během klasické údržbářské práce, spočívající například v opravě solárních panelů či kontrole všemožných systémů se dostanete k řadě interaktivních situací, které řešíte formou decentních miniher a dosytosti si užijete komunikace s ostatními členy týmu pouze prostřednictvím vysílačky. K dispozici máte skener, pomocí kterého lze analyzovat vaše okolí a postupně zjišťovat, jaký že to experiment se ne tak zcela na Marsu vydařil. V těchto momentech se do hry vkrádá také avizovaná hororová atmosféra, která je sice místy značně ponurá, nicméně se nejedná o nic, po čem byste měli vyrazit pro nové spodní prádlo. Většinu času totiž stejně strávíte hledáním správné cesty ve spletitých koridorech, případně řešením nějakých těch logických hádanek než abyste bojovali o holý život. Na druhou stranu nedisponujete žádnými zbraněmi, což je v tomto typu her vždy to nejstrašidelnější, jelikož útěk bývá zpravidla tím jediným, co vám může zachránit krk.

Klik pro zvětšení (Moons of Madness - recenze)

Přemýšlet je potřeba

Nemalou část průzkumu také tvoří hledání rozličných předmětů, přičemž valnou většinu tvoří bezpečnostní karty, díky kterým jste schopni otevírat dveře, uzamčené nižším třídám zaměstnanců. Kromě této činnosti také budete často využívat terminály a počítače pro zisk informací o jednotlivých zaměstnancích, bezpečnostních kódech či nastavení všemožných zařízení. Pravdou je, že tyto činnosti by se mohly časem snadno přejíst, nicméně hra naštěstí není tak dlouhá, aby vás tyto situace stihly začít nudit. Po vyřešení některého z takto nastavených problémů často narazíte na některou z děsivějších pasáží, ve kterých se vyskytují podivnosti ať již reálné nebo ty, které vykouzlí vaše vlastní představivost.

Klik pro zvětšení (Moons of Madness - recenze)

Smysl pro detail

Z audiovizuálního hlediska odvedli autoři bezesporu dobrou práci. Veškeré interiéry i exteriéry jsou vyvedeny detailně a interaktivní prvky nikterak zvláště nevyčnívají, takže používání skeneru je zde jistě na místě. Hodně se mi líbily jednotlivé činnosti například při výstupu ze stanice, kdy je nutno kromě helmy i správně použít přetlakovou komoru, bez které by se vaše postava po chvilce udusila. Zástupce survival prvků zase naleznete například ve formě ukazatele kyslíku. Pocit osamělosti, který je vyvolán jak poměrně realisticky zpracovaným okolím i úzkými koridory v mém případě skutečně dokonale umocňoval fakt, že jsem na planetě téměř sám, což vám na klidu rozhodně nepřidá.

Klik pro zvětšení (Moons of Madness - recenze)

Pomalinku, polehounku

Jedním ze zásadnějších problémů, alespoň pro mě, bylo skutečně rozvláčné tempo hry, které místy chybí pořádný spád. Na druhou stranu tento styl může vyhovovat klidněji orientovaným hráčům, kteří si rádi s průzkumem dávají na čas. Pakliže jste si užívali podobné tituly, například Soma, jste tedy na správné adrese a hru byste si dle všeho měli užít dle vašich představ. Jelikož hororů odehrávajících se ve vesmíru není zase extra nepřeberné množství, rozhodně se nebojte dát Moons of Madness šanci.



Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Rock Pocket Games

Klik pro zvětšení (Moons of Madness - recenze)

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

DOBRÉ
70%
CZECHGAMER
Povedená hororová záležitost z vesmírného prostředí, kdy vaším největším nepřítelem je vaše samota.

CGwillWin