Kings of Lorn: The Fall of Ebris

Kings of Lorn: The Fall of Ebris - recenze
11:00, 19.12.2020

Pôvodne som recenziu na projekt spoločnosti TeamKill Media, ktorý už v nejakom ponímaní popularity sotva spraví badateľnú dieru do sveta, ani nechcel spracovať. Časom sa však ukázalo, že moje nie práve nadšené dojmy z PC verzie by sa mohlo podariť aspoň čiastočne napraviť v nedávno vydanom porte pre konzolu PlayStation 4, a tak sa tu nakoniec spoločne stretávame nad jednou veľkou misou plnou hororovej atmosféry a nemenej podstatnej hardcore hrateľnosti. Nech už je totižto Kings of Lorn: The Fall of Ebris akoukoľvek nezávislou produkciou a v určitých bodoch sa aj preto prezentuje značnou paletou technických nedokonalostí, pre istú sortu milovníkov náročných diel s jedinečnou atmosférou by mohol práve tento projekt predstavovať to pravé orechové.

Začnite skloňovať slovíčko Diabol...

Klik pro zvětšení (Kings of Lorn: The Fall of Ebris - recenze)

Počas písania tohto textu som sám nakoniec usúdil, že by bolo možno nešťastím, ak by ste túto stredovekú fantasy akciu minuli, minimálne príbehová linka totižto má čo povedať aj v zmysle súčasnosti. Predstavte si, v súvislosti s celosvetovou pandémiou a nákazou vírusom Covid-19, že by ste mali tú moc túto hnusobu (pozdravuje premiéra z Trnavy) vysekať z nášho života bez dodatočnej možnosti jej návratu. Žiadna druhá vlna, žiadne celoplošné špáranie sa v nose za účelom papierových dekrétov, ktorých dátum spotreby by nepokryl ani balíček banánov hodených do horúcej vane. Jednoducho by ste mali tú moc vyhnať nákazu až na okraj plochej Zeme a teatrálne ju skopnúť rovno do nekonečnej a chladnej prázdnoty. Verím, že by ste sa v tejto situácii zachovali správne a aj na úkor vlastného zdravia sa o to celé minimálne pokúsili. A presne túto situáciu zažíva aj hlavný hrdina, kráľ Ebris, ktorý chce svoje kráľovstvo zbaviť zhubnej a temnej choroby.

Prepadnutie zúfalstvu

Ako sa však vraví; ľahšie sa povie, než urobí a spomínaný kráľ sa pri snahe pomôcť svojim rodinám a poddaným ocitá v nekonečných vrstvách temnoty. Vrazený ako klin do zadku démona ostáva na všetko sám a v tom momente do hry vstupujete ako jeho dobrá víla, ktorá sa mu snaží pomôcť nájsť nitku nádeje a vysekať ho zo všetkých problémov až do zdarného konca. Lorn, čo bol mimochodom pôvodný názov hry ešte pred jej vydaním, dokáže zaujať minimálne svojim vizuálnym artom. Nechcem snáď povedať, že po grafickej stránke ide o nejaký technologický skvost, to ani náhodou, avšak ona chladivá temnota a art ako vystrihnutý z výjavov smradľavých kútov pekla dokáže opantať istú sortu romantických duší. Mňa osobne si Lorn získal širokou škálou originálne stvárnených démonov a príšer, ktoré sa na vás dokážu valiť v nepredvídateľných smeroch. Verím preto, že ak si pozriete jeden z priložených obrázkov, určite pochopíte to moje čiastočné nadšenie. Nanešťastie studená sprcha je hneď za rohom.

Nemotornosť je ešte slabé slovo

Z pohľadu prvej osoby ste schopní využívať zástup zaujímavých zbraní, nech už ide o sečné čepele, alebo magické nástroje skazy. Smola v tomto prípade však spočíva hlavne v totálne zle nastavenom tempe pohybov hlavného charakteru a rovnako tak príšerných animácií všetkých postáv okolo vás. Je to ako sledovať spomalený film v betónových topánkach a nemôcť si akokoľvek pomôcť. Kings of Lorn: The Fall of Ebris som niekde v úvode tohto textu označil za projekt s hardcore obtiažnosťou, čo je rozhodne fakt. Čím viac protivníkov rôzneho druhu sa vám postaví do cesty, o to náročnejšie je ich reálne skoliť. Zaujímavosťou ostáva dosť podivný systém odrážania vašich útokov a následného posúvania celej postavy smerom dozadu. Snáď to bol zo strany vývojárov pokus o navodenie špecifickej atmosféry, kde sa človek snaží rozseknúť démona, a tak nemôže očakávať, že ten sa nebude brániť, ale v praxi to znamená skôr neustálu manipuláciu s už tak otravne pomalou kamerou alebo dokonca nechcené pády do bezodných jám. Túto hlúposť by som okamžite z hry vybral, prilepil na lietajúci tanier a hodil čo najďalej.

Podivné hádanky

Vývojárom sa rovnako zachcelo implementovať do inak rýdzej rúbačky logické časti. Samotné puzzle spočíva v zbieraní špeciálnych predmetov a ich následnom používaní, čo na jenu stranu môže sotva znamenať akési zavarenie vašich mozgových buniek, avšak tento scenár nie je v hre využívaní počas celej doby. Nachádzame tu totižto aj pár otravných hádaniek, ktorých riešenie znamená behať z jedného kúta mapy do druhého, len aby sa vo finále natiahla hracia doba. Ak je na projekte Lori vyložene niečo fascinujúce, tak je to hudba na pozadí. Tá fakticky vlastne vôbec neexistuje a ide skôr len o spleť menších echo odrazov, aké si človek môže predstaviť v situácii, kedy sa prepadne do samotnej temnoty bez svetielka na konci tunela. Hre ako takej táto absencia výrazných tónov na pozadí nesmierne pomáha a ak to celé skombinujeme s krásne spracovaným artom protivníkov a ich celkovej prevahy v súbojoch, objavíme asi najzásadnejší dôvod, prečo túto, inak technicky chabú, projekciu nespláchnuť do záchoda.

Súčasťou sú aj súboje s bossmi

Kings of Lorn: The Fall of Ebris je sústom určeným pre milovníkov interaktívnej temnoty a vysokej náročnosti, ktorá nikomu nič nedaruje. Ak ste ochotní mávnuť rukou nad jej hromadou nedostatkov v oblasti animácií a tempa, určite vám môže spríjemniť niekoľko večerov v rade. Uvidíme, ako dopadne druhá hra od tohto autorského štúdia TeamKill Media, keďže ide o pripravovaný next-gen survival horor Quantum Error, ktorý nateraz vyzerá poriadne lákavo.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti TeamKill Media LLC

60%
Temné ako keď zhasnete na schodoch