hw
Genesis Tin 200

Genesis Tin 200 - recenze
Genesis Tin 200 - recenze
12:00, 18.03.2020

V dnešní recenzi se zaměříme na další kousek hardware z produkce společnosti Genesis, jmenovitě produkt Tin 200. A co že se to pod tímto tajemným názvem vlastně ukrývá? Inu, do rukou se nám dostává adaptér, který zcela jistě ocení všichni konzoloví hráči. Patříte mezi ně? Tak neváhejte a pusťte se do čtení následujících řádků.

Klik pro zvětšení (Genesis Tin 200 - recenze)

Bez rozdílu

Pomocí adaptéru Genesis Tin 200 se výrobce rozhodl smazat rozdíly mezi hráči, kteří nedají dopustit na hraní na PC a jejich konzolovými protějšky, konkrétně těmi, vlastnícími PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One nebo Nintendo Switch. Jak sami nejspíše dobře víte, jedním z hlavních lákadel pro hraní na PC je bezesporu možnost ovládání svých oblíbených titulů pomocí klasického „komba“ klávesnice + myš. I když se stále více rozmáhá používání gamepadů i na počítačích, ruku na srdce, kdo by například u FPS stříleček vyměnil klasické spojení myši a klávesnice za pohodlí ovladače, pakliže vlastní nějakou tu nadupanou herní sestavu. A v tomto případě přichází ke slovu Tin 200.

Konzole bez ovladače?

Jedná se totiž o adaptér, díky kterému k jakékoliv z výše uvedených konzolí můžete připojit klávesnici a myš a téměř instantně se pustit do hraní způsobem, který byl povětšinou vyhrazen čistě pro hráče na počítačích. V praxi funguje zařízení tak, že jeden ze tří USB portů je určen pro myš, druhý pro klávesnici a třetí slouží pro připojení vašeho konzolového ovladače. Z něj si poté periferie přeberou nastavení ovládacích prvků gamepadu a poté lze již jak myš, tak i klávesnici začít používat pro hraní jakéhokoliv konzolového titulu. Ano, jakéhokoliv. Nejedná se totiž o klasické připojení přímo do konzole, které podporuje jen pár titulů, nýbrž periferie v tomto případě přebírají nastavení klasického gamepadu a tak se také tváří i v jednotlivých hrách. Není tak problém vypadat například v nejnovějším Call of Duty jako běžný hráč s gamepadem, přičemž v reálu budete doma sedět u profesionální herní myši s nějakou tou brutální klávesnicí. Ano, fér to asi úplně není, nicméně funkčně je toto zařízení zpracováno perfektně a o to tu běží. Kovové provedení samotného adaptéru také potěší a nemusíte se tak obávat, že by vaše okolí jakkoliv hyzdil svojí přítomností.

S čím to fachčí?

Výrobce sám upozorňuje, že v případě klávesnicí a myší je nutné počítat s tím, že všechna tato zařízení nemusí být adaptérem podporována, případně že kupříkladu s bezdrátovým příslušenstvím mohou nastat problémy s nefunkčností. S tím jsem při testování tak nějak i počítal, nicméně po týdnu používání musím říci, že to skutečně není tak horké. Měl jsem tu možnost vyzkoušet celkem dvě drátové herní klávesnice a jednu bezdrátovou, všechny fungovaly naprosto v pohodě a bez jakýchkoli komplikací. Stejně tak jsem zkusil tři různé myši, také z obou skupin a opět vše fungovalo tak, jak má, a to včetně přepínání rozlišení u myší. Samozřejmě většinu času jsem strávil u stříleček, které jsou jakýmsi „ideálním příkladem“ prezentujícím výhody K+M komba oproti gamepadům, nicméně ovládat lze jakoukoliv hru, která podporuje ovladač, tzn. opravdu všechny. Pravdou je, že ne všechny tituly se mi na klávesnici hrály lépe než na ovladači, nicméně určitě u některých žánrů srdce hráče nyní zaplesá.

Jako doma

Standardně jsou klávesy namapovány tak, aby co nejlépe odpovídaly zvykům PC hráčů, kteří například přecházejí na konzoli. Ti nebudou díky tomu mít naprosto žádný problém s adaptací, jelikož klasika ve stylu WSAD zde funguje již od prvního připojení a také ostatní tlačítka jsou velmi intuitivně nastavena. V případě, že byste toužili po tom, vytvořit si svůj vlastní layout, případně nakonfigurovat myš, nemusíte smutnit. Doprovodná aplikace samozřejmě vše umožňuje a každý si tak může ovládaní přizpůsobit vlastním potřebám. Tím se však dostáváme k patrně jedinému nedostatku zařízení jako takového. Vzhledem k velmi strohému manuálu, který v podstatě popisuje pouze styl připojení jednotlivých periferií a zobrazuje schéma zapojení, se nedozvíte zcela nic o dalších možnostech konfigurace. Zde je totiž nutné zavítat na stránky výrobce, zde stáhnout aktualizaci firmware a poté i konfigurační utilitu, což by mohlo některé méně technicky zdatné uživatele zmást. Kromě nastavení tlačítek se zde navíc ukládá do adaptéru ovládací schéma dané konzole/ovladače, takže silně doporučuji si tímto „martýriem“ projít. Na druhou stranu po podstoupení těchto procedur je již zařízení plně nakonfigurováno a prográmek již nepotřebujete kromě situace, kdy například chcete hrát na vaší další konzoli.

Nehratelná odezva Ale kdeže...

Čeho jsem se zpočátku trochu obával je neustále omílaný parametr s názvem input lag, tedy prodleva mezi stiskem klávesy a akcí na obrazovce. Mé obavy však v mžiku Genesis Tin 200 rozptýlil a ukázaly se jako zcela liché, jelikož všechna zařízení, která jsem s tímto adaptérem použil, fungovaly na jedničku a jedinou komplikací pro mě paradoxně byla skutečnost, že již dobrých deset let na PC vůbec nehraji, takže zvyknout si zpět na klávesnici a myš pro mě nebylo vůbec jednoduché. Tím pádem jsem dosahoval mnohem horších výsledků než na klasickém gamepadu, nicméně dokáži si představit, že pro PC hráče, který si chce zahrát nějaké ty exkluzivní konzolové hity pomocí svých zařízení na které je zvyklý, bude tento produkt více než zajímavý. Osobně se přikláním k názoru, že ač v multiplayerových hrách může být na hráče využívající toto či podobné zařízení nahlíženo jako na cheatery, u singleplayerových záležitostí se dle mého nejedná o nic špatného a je velice fajn vidět, že každý má možnost volby, jak se do svých oblíbených videoherních zážitků ponořit. Genesis Tin 200 by mohl u zákazníků bodovat i díky poměrně slušně nasazené cenovce, která se pohybuje okolo hranice 500,- Kč a za tyto peníze se skutečně jedná o solidní doplněk do vašeho herního koutku.

Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti Genesis