Space Channel 5 VR Kinda Funky News Flash!

Space Channel 5 VR Kinda Funky News Flash! - recenze
12:00, 12.12.2020

Ak na našom webe pravidelne sledujete spravodajstvo z rôznych, nazvime to, okrajových žánrov, kam rozhodne spadá aj segment rytmických hier, určite ste už zaregistrovali meno Tetsuya Mizuguchi. Tento päťdesiatpäťročný legendárny vývojár a producent z Japonska sa za dobu svojej nesmierne bohatej kariéry dokázal postarať o vznik legendárnych hier formátu Rez, Child of Eden a vôbec jeho posledným skvostom sa stal projekt Tetris Effect. Práve ten opäť a silno naštartoval záujem verejnosti o rytmické arkády s 3D interakciou, kde sa nároky na grafiku dostávajú paradoxne do úzadia a na povrch vystupuje chuť hýbať sa (niekedy stačí len kývať krkom) priamo počas hrania. Bol to práve Tetsuya Mizuguchi, ktorý sa čoby producent postaral v roku 1999 o vznik hudobnej značky Space Channel 5, ktorá bola po dobu nasledujúcich troch rokov braná ako exkluzivita neúspešnej konzole SEGA Dreamcast. Vďaka invencii spoločnosti Grounding Inc. nastal tento rok čas jej prerodu do VR a na výsledok si hodíme hodnotiace očko v nasledujúcich riadkoch.

Ulala si po dvadsiatich rokoch natiahla svoje lesklé čižmy

Klik pro zvětšení (Space Channel 5 VR Kinda Funky News Flash! - recenze)

Hlavná hrdinka s dosť pripečeným menom Ulala sa po viac než dvoch dekádach opäť vracia na scénu a tentokrát zase ako moderátorka televíznej sci-fi šou. Je to jedno veľké deja-vu, keďže Ulala musí opäť referovať o útoku mimozemskej rasy pomocou tanca, čo je však maximálne príhodné, keďže aj útočiaci cudzinci radi hýbu bokmi, a tak tu máme jeden objemný WTF guláš plný krútiacich sa postavičiek na parkete. Ono hľadať komplexný príbeh za tanečnou hrou by bolo zbytočné asi tak ako inštalovať automat na kondómy vo Vatikáne, ale snaha o aký taký prúd motivácie sa starým, ako aj novým autorom hry Space Channel 5 VR Kinda Funky News Flash! nedá uprieť. Ešte než sa pustíme do opisu novej verzie vytvorenej výhradne pre virtuálnu realitu, určite nie je na škodu spomenúť, čo stálo za vznikom originálu. Už vyššie spomínaný Tetsuya Mizuguchi dostal od spoločnosti SEGA jasné zadanie, a to o vytvorení jednoduchej hudobnej arkády so silným cielením na ženské publikum. Preto jeho tím prišiel s pôvabnou hrdinkou, čo má spasiť celý svet a to len pomocou svojho tanečného umenia.

Nastupuje praktikantka

VR Kinda Funky News Flash! v sebe spája pôvodný koncept kopírovania pohybov mimozemšťanov pomocou stláčania príslušných tlačidiel na gamepade s novým "dejovým" a technologickým spestrením. Tentokrát sa totižto nezhostíte úlohy spomínanej moderátorky, ale naopak jej ešte mladšej praktikantky. Musíte sa tak zavďačiť svojmu veľkému vzoru (Ulale), ktorá priamo pred vami vrtí zadkom ako robotický leštič na drevené podlahy. Prvé, čo vás začne jemne otravovať, je grafický dizajn samotných mimozemšťanov. Z nich sú aj naďalej, po vzore originálu, len obyčajné a pekne neostré 2D placky, ktoré sa hýbu za sprievodu trhaných animácií. Veľkou novinkou je však kompletné odstavenie klasického ovládaču a naopak plná integrácia pohybových periférií Move. Ich spoľahlivosť sme v sekcii recenzií na našom webe riešili tak často, až mám momentálne pocit, že presne viem, čo si pri čítaní tohto textu myslíte bez toho, aby som to priamo napísal. Áno je to tak! Ani v tomto prípade sa motion technológia Move nedokázala pochlapiť a opäť je to všetko jedna veľká a nekvalitnou kamerou snímaná tragédia.

S príchodom PlayStation 5 čakám budúci rok na ohlásenie PSVR2

Je jedno, ako dokonale kopírujete pohyby prezentované prostredníctvom PlayStation VR helmy, snímanie Move ovládačov funguje v pomere päťdesiat na päťdesiat, a tak sa samotná zábava vytráca rýchlejšie, než by bolo zdravé. A teraz si predstavte situáciu, kedy sa takéto prešľapy stanú hneď trikrát v rade, hra vás následne kopne na začiatok celej úrovne a vy s tým nemôžete vôbec nič urobiť. Slovíčka, aké vám vtedy pristanú na končeku jazyka, by sa nehodili ani na stredný stupeň základnej školy, keďže celá tá poriadne hrubá vrstva frustrácie je výsledkom neschopnosti vývojárov prispôsobiť svoj softvér už tak nízkym možnostiam hardvéru s logom Move. Ovládanie pritom nie je možné nastaviť na klasický gamepad a rovnako tak je počas hrania nutné neustále stáť v pozore, keďže okolo vás prelietavajú rôzne energetické lúče, ktorým sa musíte snažiť vyhnúť. Aspoň tento aspekt v hre funguje obstojne, keďže PSVR nemá reálny problém s monitorovaním polohy helmy na rozdiel od toľko opakovaných nedostatkov motion technológie od SONY.

Také krátke?

Celkový prechod do virtuálnej reality samotnej hre nijako neubližuje, ba naopak. Čo však zamrzí, je celková dĺžka a malý počet úrovní, pri ktorých sa sotva dostanete, ako sa povie, do varu. Uvedomujem si, že vývoj hier v roku 1999 a 2020 sa od seba diametrálne odlišuje, ale to autorom tohto návratu predsa nebránilo v tom pridať do modernejšej verzie nový a neopozeraný obsah. Nič také ale neurobili a ak to jemne pritiahnem za vlasy, tak behom pol hodiny je možné pretancovať sa celou hrou, a to od začiatku až po jej koniec. Je síce divné hovoriť o hudobnej hre a ani raz nespomenúť kvalitu samotnej produkcie hudby, avšak osobne som v hore vypísanom texte chcel uprednostniť to, prečo by ste mali prípadne o hre radšej prestať vôbec uvažovať, než aby ste ostali vo finále poriadne sklamaní. Space Channel 5 VR Kinda Funky News Flash! má pochopiteľne zábavne pojaté melódie plné rytmiky a exotických liniek, to je však pomerne málo voči takmer nulovému obsahu (hra sa mimochodom stále predáva za 30 Eur) a nekonzistentne fungujúcej technickej stránke.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Grounding Inc.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)
SLABÉ