Edgar BokBok in Boulzac

Edgar BokBok in Boulzac - recenze
Edgar BokBok in Boulzac - recenze
12:00, 25.03.2020

Pre francúzsku indie spoločnosť s priam poetickým názvom La Poule Noire sa stáva aktuálne vydaná adventúra Edgar BokBok in Boulzac ich kompletným debutom, ktorý sa im podarilo pretlačiť aj mimo PC sféry. V mojom prípade to bolo na duo konzol Xbox One a Nintendo Switch, pre ktoré som od spomínaných vývojárov obdržal testovaciu vzorku a naplno som sa tak pustil do záchrany ohrozenej zeleniny.

Čo vás zaujme ako prvé, je rozhodne roztomilý art

Klik pro zvětšení (Edgar BokBok in Boulzac - recenze)

Edgar je pustovník žijúci na malom kúsku zeme uprostred ničoho. Jeho jediný kontakt s civilizáciou spočíva v pravidelnom hluku doliehajúc mu k jeho chatrči z neďalekej dedinky s názvom Boulzac. Spoločnosť mu robí verná a dobre živená sliepka, ktorú však nechová len na rannú dávku čerstvých vajíčok a sám vidí jediný zmysel života v pestovaní najdokonalejšej dyne na svete. Jedného krásneho rána sa však stane nepredvídateľná nehoda a celá jeho úroda je napadnutá zhubným škodcom. Aby dal Edgar svojej duši opäť to životaschopné a žiarivo oranžové palivo, teda zmysel bytia, rozhodne sa porušiť vlastné zásady a po boku vernej priateľky s čiernym perím skočí do prvej drevenej loďky, čo uvidí.

Príliš jednoduché, príliš nudné

Edgar BokBok in Boulzac je radený pod škatuľku klasických point-and-click adventúr s naratívnou dejovou linkou. Čo vás na nej upúta vôbec najviac, už pri prvom spustení, je jasne jej grafický art. Francúzsky vidiek bez akýchkoľvek konkrétnych reálií tu autori dokázali zhmotniť v surreálne efektívnej animácii, ktorá v zmysle pohybu asi najviac pripomína sériu South Park od Obsidian Entertainment. Na rozdiel od nej sa ale Edgar nesnaží zapaľovať svoje vlastné prdy a jeho jedinou akciou je používanie úst a špeciálnej kapsy na predmety. Prítomnosťou inventára sa ale nenechajte nejako zmiasť, táto adventúra je jednou z najjednoduchších čo do svojho žánru, aké som kedy vôbec hral. A že už mi ich rukami za tie roky pár stoviek prešlo.

Jeden by sa chcel chytiť aspoň toho príbehu, ale...

U naratívnej výpravy sa tak trocha očakáva snaha o šokovanie a neustále kladený dôraz na zvrat v udalostiach. V prípade debutu spoločnosti La Poule Noire sa bohužiaľ naplno prejavila neskúsenosť a istá naivita v nejaký zázrak, keďže kompletná dejová linka je až nudne predvídateľná. Aby toho nebolo navyše málo, zbieranie predmetov nepodlieha žiadnemu efektu pre pokus-omyl, a tak nie je možné, aby ste sa pri riešení banálne prostých hádaniek zamotali a predĺžili si už tak krátku hraciu dobu (2 hodinky max). Na jednu stranu mi to je osobne nesmierne ľúto, keďže presne takýto formát umelecky pojatej grafiky so silným príklonom k humoru a bizarnosti mám ja osobne najradšej. Ale vývojári potrebujú menšiu studenú sprchu, aby sa do svojej budúcej tvorby už vyvarovali tak laxnému prístupu, a to nielen k nastaveniu obtiažnosti.

Získané predmety nie je možné medzi sebou kombinovať

V tom momente, kedy by projekt Edgar BokBok in Boulzac spadal do striktne detskej kategórie adventúr, nemal by som s jej celkovým spracovaním žiadny problém. Jeho obsah sa ale akosi nevie rozhodnúť na ustálenej vekovej hranici a miestami to vyzerá, že má dokonca ambície preklenúť do rýdzo dospelého obsahu, aby to následne celé zabil kompletne škôlkárskou logikou. Tento nesúlad je pochopiteľne opäť políčkom na stále neopracovanej pôde v hlavách začínajúcich tvorcov a keďže sa mi ich Edgar zapáčil minimálne po tej výtvarnej stránke, prajem im čo najlepšie čísla predajnosti a prípadné oveľa komplexnejšie pokračovanie. Svet, ktorý zatiaľ nahryzli len okrajovo, by si dozaista zaslúžil poriadnu a poctivú point-and-click koncepciu.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti La Poule Noire

Recenzovaná verze: Xbox One

50%