Throw Anything

Throw Anything - recenze
Throw Anything - recenze
12:00, 15.07.2020

Virtuálna realita sa často stáva voľnou dráhou pre produkciu formátu, aký reprezentuje práve veľavravný názov Throw Anything. Ide o šialené 3D arkády, ktoré by bez VR headsetu vlastne neznamenali vôbec nič a len sotva by si ich autori mohli za svoju výslednú prácu pýtať nejaké tie zlaté mince. Našťastie pre nich je však stále veľa nadšencov do každej v úvodzovkách hlúposti, s ktorou môžu stráviť pár hodín a pokúsiť sa u toho vo finále aspoň trocha pobaviť. Toto celosvetové vrece plné odpadu sem tam vyvrhne aj niečo zaujímavé a originálne, avšak nanešťastie pre vás a hlavne mňa, človeka, čo sa zaoberá testovaním videohier, to ani náhodou nie je produkt firmy Visual Light.

Testovanou vzorkou bol port pre PlayStation VR, ktorý nadväzuje na PC originál z roku 2018

Klik pro zvětšení (Throw Anything - recenze)

Opäť tu máme jednoduchú dejovú linku, ktorej pointa čerpá inšpiráciu z folklóru ostrova Haiti. Živí mŕtvi, alias nám dobre známe zombie, útočia na moderné mesto plné vystrašených ľudí, z ktorých väčšina nemá také šťastie ako hlavný hrdina hry Throw Anything. Môžeme mu pokojne hovoriť menom "Nepodarok", ostatne jeho dizajn vyzerá ako z 3D tlačiarne, ktorej sa minula náplň už v polovičke procesu. Jeho spomínané šťastie tkvie v skutočnosti, že je uväznený vo výškovej budove a dokáže sa tak chrániť pred návalom nepriateľov priamo zo svojho okna. Koncept tejto šialenej arkády vás preto povodí po šestici rozličných izieb, z ktorých musíte likvidovať dotieravé zombie a sem tam odvážneho a stále živého spoluobčana, a to pomocou všetkého čo máte po ruke. A po ruke toho máte skutočne dostatok.

Nefungujúce ovládanie

Každá jedna zo spomínaných izieb v sebe skrýva zaujímavé strelné zbrane, ale aj hromadu bordelu, ktorý potom môžete sypať na hlavy pomaly postupujúcich príšer. Tempo ich lezenia a lietania sa s postupujúcim časom pochopiteľne stupňuje a záverečnou čerešničkou na torte je súboj s akýmsi bossom. Ak by sme sa teraz rozprávali o kvalite vizuálnej zložky, dokázal by som u značky tohto razenia prižmúriť aj obe oči, horšie to už ale je s celkovou hrateľnosťou. Tá, minimálne v prípade portu na PlayStation VR, totižto silno naráža na nefungujúce ovládanie. Použité periférie Move, aj v kombinácii s kamerou, sa nedokázali ani pri dokonalých podmienkach postarať o elimináciu lagov a neustáleho preskakovania z jednej strany obrazu na druhý. Ďalším zásadným problémom je opakovanie jedného scenára. Každá izba sa témou síce odlišuje, ale postup likvidácie ohrozenia už nie. Už po tretej úrovni tak nastupuje stereotyp a s ním spojená nuda, čo je u frenetickej arkády dosť zlá vizitka.

Za žiadnych okolností sa neotáčaj!

Autorov ďalej musím dosť skritizovať aj za absolútne ignorovanie skutočnosti, že port na PSVR si vyžaduje prepracovanie snímania kamery. Na rozdiel od technicky oveľa zdatnejších PC headsetov sa totižto ich PlayStation konkurencia stará o zber motion dát len cez jednu jedinú kameru a tá je vpredu. Throw Anything je pritom akcia, kde nie je čas neustále myslieť na manuálne prepnutie smeru samotnej kamery, a tak sa vám pri hraní jednoducho veľakrát stane (zvlášť, ak neviete, akým smerom v skutočnosti stojíte priamo v reále), že sa dostanete mimo snímania a výsledkom je strata kontroly. Ako keby sa vývojárom ani nechcelo zamyslieť nad týmto problémom, ktorý je však v súvislosti s PSVR všeobecne dobre známy a jednoducho ho pri tvorbe portu ignorovali. K tomu celému si ešte pripojte skutočnosť, že tu hráč neustále mení inventár na základe zbierania vecí pomocou pohybového ovládania. To nás zase širokým oblúkom vracia späť k hore spomenutej negácii okolo archaických Move ovládačov a takto by sme sa tu mohli krútiť dokola celý deň.

Minimum zábavy pochovanej pod hromadou skepsy

Dlhé roky som, aj vo svetle istého nadšenia z úspechu prvého VR headsetu spoločnosti SONY, tak trocha zastieral skutočnosť, že valná väčšina arkád formátu Throw Anything nemôže dosiahnuť rovnakej kvality pod zastaranou Move perifériou, každopádne je načase to povedať priamo. Pokiaľ vývojári týchto indie značiek idú cestou striktného prenesenia súborov bez akejkoľvek komplexnejšej úpravy, výsledkom je jednoznačná degradácia kvality hry ako takej. Presne to sa stalo aj s Throw Anything, titulom, aký má vo svojej podstate zabávať a nie vyvolávať frustráciu a v istých prípadoch dokonca znechutenie.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Visual Light

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)

50%