Heroland

Heroland - recenze
Heroland - recenze
12:00, 28.11.2020

Téma okolo zábavných parkov môže nejedného z vás, skôr narodených, vrátiť do detstva. Aj cez tú komunistickú záclonu s pachom izolácie voči západnému štýlu života sme tu totižto mali istú variantu a akúsi náhradu v podobe tradičných kolotočov. Ešte dnes mi pri pohľade na plastovú labuť trhne s rukou tak silno, až to zabolí a vôňa cukrovej vaty prináša záplavu nostalgie zrovnateľnej snáď len s fotkou osemnásťročného Paľa Haberu. Presne táto pointa je aj hnacím motorom ťahovej RPG menom Heroland, v ktorej sa autori rozhodli ťažiť zo všetkých tých našich sympatií voči lunaparkom a svoje dielo tak pretkali na oko zaujímavým grafickým artom. Poďme si teraz spoločne kúpiť lístok na túto atrakciu a zistiť, či to vôbec stojí zato.

Ostrov plný snov...

Klik pro zvětšení (Heroland - recenze)

Ako ste už asi pochopili, všetok dej sa odohráva na odľahlom tropickom ostrove, kde si istý bohatý mecenáš a šľachtic postavil netradičný zábavný park. Do jeho útrob sa dostáva aj hlavný hrdina Lucky, ktorého meno môže zvádzať k predstave, že ide o večne šťastného chlapca s úsmevom na perách. Opak je však pravdou. Lucky pochádza z chudobnej rodiny plnej problémov, kde miesto na úsmev nenájdete. Na spomínaný ostrov tak prichádza s vidinou dobrého zárobku a profesionálneho rastu, k čomu mu má dopomôcť princ Elrick. Ide o člena kráľovskej rodiny, ktorý je však v zozname adeptov na trón až na úplnom chvoste, a tak mu spojenie s húževnatým chlapcom z pevniny príde nesmierne vhod. Spoločne, aj po boku ďalších zaujímavých hrdinov (celkovo v hre nájdete dvadsať hrateľných postáv), vytvoria akúsi bojovnú skupinku a vydajú sa na neopakovateľné dobrodružstvo.

O scenár sa postaral Nobuyuki Inoue (Mother 3, Final Fantasy Legend II)

Klik pro zvětšení (Heroland - recenze)

Dejová linka je jedno z veľkých pozitív v tejto inak nie práve presvedčivej ťahovej RPG a po boku 2D artu so silným pixel efektom vytvára akúsi konzistentnú hmotu motivácie. Pôvodne som ani netušil, že scenár spísal legendárny Nobuyuki Inoue, človek, čo stál u zrodu dnes už kultových diel Legend of Mana a Mother 3, ale čím viac som vstrebával tú komplexnosť celkovej výpravy, o to viac vo mne hlodala potreba si zistiť, aké mená sú vlastne pod týmto "parkom plným hrdinov" podpísané. Nespomínam si, kedy som s takým zápalom čítal všetok ten text rolujúc sa dole, ktorý sa priam hemžil vtipom a trefnými poznámkami. V poslednej dobe sa pri hrách tohto formátu snažím skôr pozerať skrz nudný text a sústrediť sa viac na hranie ako také, ale práve obsah značky Heroland bol presným opakom a hltal som ho ako decko krupicovú kašu s grankom. V tejto súvislosti je nesmierne dôležité samotné dialógy neodrezať od zbytku, inak kvalita výsledného produktu značne utrpí.

Manažér boja?

Klik pro zvětšení (Heroland - recenze)

Ak som v odstavci vyššie naznačil niečo o nie práve presvedčivom prevedení ťahovej RPG, tak to má pointu v skutočnosti, že hlavný hrdina Lucky vlastne ani nebojuje. V celom koncept boja slúži ako akýsi šéfdirigent zboru, ak použijem hudobnú terminológiu, a na jeho ramenách sedí výber hlavnej štvorky bojovníkov, ako aj manažment ich postupne sa meniacich schopností. Takto na papieri to síce pre vás môže znieť zaujímavo, ale realizácia a výsledok ako taký už príliš presvedčivý nie je. Iste, ak sa na celú vec pozriem s väčším odstupom, Heroland recykluje všetko to, čo žáner ťahovej RPG stihol nazbierať od času svojho vzniku až po súčasnosť. Máme tu kategorizácie bojovníkov (sečné zbrane, mágia), rovnako tak aj hrdinov určených na obranu a liečenie. Vami namiešaná štvorka si tak presekáva cestu cez rôzne podzemia plné divotvorných nepriateľov a po porazení nejakého toho bossa na samom konci otvárajú truhlice plné prekvapení. Proces boja je však takmer úplne automatický a vám ako manažérovi neostáva nič iné než pozerať a v krajnom prípade celý gameplay len okoreniť prostredníctvom niekoľkých usmerňovacích nápadov.

Je tu bizarná súvislosť medzi bojom a spokojnosťou návštevníkov parku

Čím viac máp sa vám podarí vyčistiť od prekážok (nie je tu vlastne žiadna ďalšia forma skúmania lokácií), o to viac úsmevov sa zjaví na tvárach návštevníkov parku. Táto skutočnosť sa odzrkadľuje aj na profesnom raste nášho Luckyho a s jeho vzostupom prichádza aj viac možností pri manažovaní a získaní nového obsahu. Ak nad celou hrateľnosťou a s ňou spojenou paletou možností uvažujem dodatočne, tak Heroland vyzerá navonok nesmierne komplexne, ale čím dlhší čas s ním strávite, o to väčšiu fádnosť, čo do taktických možností, sa vám podarí odkryť. Finálna cenovka hotového produktu sa v tomto prípade pohybuje pomerne vysoko (cca 40 Eur), čo môže rovnako odradiť, ale je to ako tak opodstatnené celkovou hracou dobou. Tá vás pri plnení všetkých misií môže prehupnúť cez hranicu päťdesiatich hodín čistého času a to nie je vôbec málo. Vo finále som tak s týmto projektom objavil nádherne a vtipne napísaný príbeh, ktorý nakoniec pekne zapasoval k 2D artu. Menej presvedčivý je už samotný bojový koncept a celkovo dosť plochá RPG vložka.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Marvelous

Klik pro zvětšení (Heroland - recenze)

70%