Sklouzněte se s Klouzkem

Sklouzněte se s Klouzkem - recenze
Sklouzněte se s Klouzkem - recenze
12:00, 25.01.2020

Další loňskou novinkou v dětské sekci byla z produkce Mindok hra Rytíř Klouzek, která vás a další až tři spoluhráče posadí kolem stolu, dá vám do ruky páčku, pomocí které budete prohánět hlavního hrdinu ze strany na stranu, dokud neprojdete každou úroveň. Věkové omezení je na krabici 7 a víc let, nejlépe se nám hrálo v sudém počtu dvou nebo čtyř hráčů, tak byl poměr páček vždy vyrovnaný.

Klik pro zvětšení (Sklouzněte se s Klouzkem - recenze)

Zpracování, hratelnost a hardcore mód

Na pohled sympaticky ilustrovaná krabice, protože sama slouží jako součást hry, je bytelná a vydrží, většina komponent, tedy herní podložka, páčky a terén, je plastová, nepřátelé a bomby jsou zase ze dřeva. Klouzek, aby správně klouzal, má místo nožiček kovovou kuličku, pomocí které se pohybuje po plánu. K tomu mu dopomáháte vy jako hráči tím, že jej pomocí páček umístěných ve stěnách krabice nakláníte. Na každém herním plánu je vyznačená cesta, které byste se měli zhruba držet, vyřezané díry, do nichž nesmíte spadnout, a políčka pro terén, bomby a případně nepřátele. Celkovým dojmem hra působí sympaticky, až pohádkově, jednotlivá kola jsou různorodá a náročnost rozličná.

Jednotlivá kampaň, dá-li se to takto nazvat, je vždy rozdělená do pěti po sobě jdoucích oblastí, na konci každé z nich je souboj. Ten probíhá tak, že se Klouzkem snažíte natlačit nepřátele do vyznačených děr. A protože jsou to dřevěné nepravidelně tvarované figurky, užijete si při tom spoustu napětí a legrace. Hra nabízí také možnost počítání si životů a měření času v několika obtížnostech (na vyšší obtížnost prakticky jenom začínáte s méně životy) pro ty soutěživé z vás, což je sympatický přídavek pro ty, co rádi trhají rekordy.

Celková hratelnost je výborná až na dvě výtky v následující kapitole, ale atmosféra během hraní, ať už s dětmi nebo dospělými, byla vždy spíše pohodová a opravdu šlo spíš o to každé kolo splnit co nejlépe, než na sebe hulákat, proč že to nejede. Jako u každé kooperace je důležitá společnost, která hru pozvedá z jednoduché dětské klouzačky do epické výpravy za záchranou králvství.

Kdo maže, ten klouže

Klouzku, klouzej!

Předmětem hry je hlavně zábava a naučit vaše ratolesti (kolikrát by takový trénink potřebovali i dospělí) komunikaci a kooperaci, každopádně mám ke zpracování dvě menší výtky. Páčky, které zasadíte do okrajů krabice, celkem často vyskakují a z intenzivního herního zážitku vás tak vytrhává jejich neustále spravování. Klouzek sice klouže hezky, ale v některých situacích ne zrovna hladce, takže se mírné naklánění změní v poklepávání, což nevím, jestli je záměr nebo je odůvodněno Klouzkovou širší základnou, tedy pochybení v designu.

Skluz na závěr

Rytíř klouzek plní svou hlavní funkci v tom, že je to velmi zábavná hra, která bude v každé domácnosti plná intenzivních momentů. Nejlepší zážitek pro nás byl v plném počtu hráčů, zvlášť když nikdo nebyl tichý uťápka, ale každý se dokázal vokálně projevit. Obtížnosti jednotlivých kol se dostatečně liší od vcelku triviálních až po frustrující rébusy vyžadující perfektní preciznost a pilnou práci protagonistů. Summa summarum k Rytíři Klouzkovi není moc co dodávat, je to zábavná dětská hra, kterou si užijí i dospělí, vypadá krásně pohádkově a malovaně, rozvíjí jemnou motoriku dětí a rozhodně obohatí každou komunikativní domácnost.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Mindok

90%
Pěkně zpracovaná dětská kooperativní hra, ve které se naučíte komunikovat, rozkazovat, nechat se vinit za cizí chyby, ale hlavně a především se pobavíte.