Shadow Legend VR

Shadow Legend VR - recenze
Shadow Legend VR - recenze
12:00, 22.04.2020

Určite poznáte výraz; najesť sa očami. Ak tento psychologický proces stravovania presunieme do reálneho prímu potravy, inštinktívne sa nám spustia sliny z úst a začneme si povoľovať opasok o ďalšiu dierku. Táto poučka sa ale dá s úspechom napasovať aj na svet videohier, kde oči často spínajú receptory v mozgu, ktoré proti túžbe vlastniť novú a krásnu "gamesku" zmôžu len pramálo. Presne takto som sa cítil, keď mi distribútor ponúkol ďalšiu na prvé prečítanie nudnú značku zo sveta virtuálnej reality. Letargicky a s rukou pod bradou som si prečítal jej názov na pozadí mailu a usúdil, že to snáď ani nebude nutné komentovať. Ale ešte než som uvažoval o zdvorilej odpovedi a nejakej tej tradičnej výhovorke, prečo ma práve táto hra minie, zbehol som si na rýchly prieskum do kancelárie Google. A čo sa stalo ďalej?

Síce to nie je čistokrvná RPG, avšak...

Klik pro zvětšení (Shadow Legend VR - recenze)

Z úvodu vyššie ste asi pochopili, že stačil len jeden chutný chod na trase medzi očnou sietnicou a in-game obrázkom a na stole mi obratom pristála nová VR hra. Shadow Legend síce pôsobí ako nejaký klon The Elder Scrolls V: Skyrim, avšak vo finále je to zmes rôznych žánrov, kde prim nehrá ani náhodou len RPG koncept. V prvom rade ide o dobrodružnú 3D adventúru s pár akčnými momentami, ktorá si od vás vyžiada niekoľko hodín vášho života (zhruba päť hodín), aby vám to oplatila jedinečnou atmosférou s razítkom Dungeons and Dragons. Pritom na produkcii sa podieľalo menej než päť ľudí, a to za pomoci minimálneho rozpočtu, čo však na výsledku nie je až tak badať.

Široká škála interakcie

Utkať čo najvierohodnejšiu sieť pocitu, že ste u nejakej VR hry skutočne súčasťou tej jemne rozmazanej kulisy (testované cez PlayStation VR), začína hrubou dekou interakcie. Tento aspekt si projekt Shadow Legend VR pestuje pomocou hrania sa so psom, lukostreľby, tréningu s mečom, kuchárskych výkonov či odlievaniu železa na výrobu nového meča. Takmer všetko, čo vidíte z pohľadu prvej osoby, sa tu dá uchopiť reálne do rúk a hrať sa s tým. Toto všetko by ale na plnohodnotné dobrodružstvo určite nestačilo a akonáhle vás omrzí skúmanie možností konceptu, presuniete sa k príbehu napojenom na riešenie hádaniek. Tie berte ako zámok od brány k novým oblastiam, ktoré sú sem tam okorenené nejakou tou náročnou akciou.

Pátranie po runách

Puzzle časti sa rozdeľujú do dvoch rovín. Hlavný prúd hádaniek je priamo spojení s neustálym pátraním po rôzne skrytých runách, ktoré sú alfou a omegou na postup vpred. Druhá rovina je potom v menších postranných záhadách, ktoré sa ale už nevyznačujú vysokým stupňom obtiažnosti. Vatou, ktorá vypĺňa aspekty skúmania a riešenia hádaniek, sú klasické akčné súboje. Umelá inteligencia by síce potrebovala pár lekcií rozumného uvažovania, ale cez to všetko je boj prinajmenšom zábavný, už len vďaka možnosti vybrať si z rôznych typov zbraní. Navyše súper sa k vám vždy jednoducho priblíži zoči voči, a tak sa nemusíte obávať zlej orientácie a straty výhľadu. Áno, na jednu stranu ide o dosť zásadné zjednodušenie a pomoc, ale keďže sa rozprávame o virtuálnej realite, účel tu svätí prostriedky viac než inokedy.

Zaujala ma funkcia monitorovania sily úderu pomocou Move periférie.

U hier tohto formátu, a zvlášť u VR titulov, sme tak trochu zvyknutí, že vývojári si nedávajú záležať na komplexnosti možností. Boj sa tak často obmedzuje len na fádne sekanie a obranu, bez medzistupňov a taktizovania. Shadow Legend VR však takto našťastie vôbec nefunguje. Pomocou pohybových ovládačov je možné určovať silu úderu na základe rýchlosti a vzdialenosti švihu, čím sa už spomínaná zábava vytváraná pri akcii len násobí. Milovníci brutality a jej vyobrazenia si rovnako prídu na svoje. Meč tu dokáže roztrieskať drevený štít a pokojne aj amputovať končatiny, s ktorými je možné následne ďalej manipulovať. Čím viac sa v príbehu posúvate, o to náročnejší súperi, v zmysle likvidácie, sa vám stavajú do cesty. V tejto časti si človek bohužiaľ začne všímať istých technických nedokonalostí okolo ovládania, ktoré pramenia z malého autorského tímu a rozpočtu.

Oheň, templári a kresťanstvo

Dejová linka a minimalisticky pojatý scenár je fakticky vôbec najslabším článkom hry ako takej. Počas testovania ma časom už tak strohé rozhovory o proroctvách príchodu démona na zem začali natoľko otravovať, že som sa radšej uchýlil k istým nelichotivým gestám vytvoreným pohybom oboch rúk. Aj keď fakticky výpravná zložka absentuje po stránke atraktivity, na pomery malého autorského indie zázemia musím Shadow Legend VR odporúčať každému milovníkovi stredovekej akcie a hlavne hráčom, čo dávajú radi prednosť zaujímavým hádankám a zábavnej interakcii.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Vitruvius Technologies Inc.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)

75%