rozhovor
Rozhovor s autormi Život Není Krásný: Poslední Exekuce

Rozhovor s autormi Život Není Krásný: Poslední Exekuce
Rozhovor s autormi Život Není Krásný: Poslední Exekuce
12:00, 04.01.2020

Akokoľvek pre vás môže byť lokálne známa osoba menom Martin Pohl kontroverzná, nedá sa mu uprieť status istého multitalentu s prímesou svojského "zmrda". Nech už je reč o jeho hudbe, ktorou seká konzervatívne názory aka Řezník, či prípadne o umeleckom talente pri kreslených vtipoch neraz vydaných aj knižne v zbierke Martyho Frky.

Málokto však vie, že Marty si svoje schopnosti ventiluje aj prostredníctvom výroby videohier, presnejšie povedané cez klasické point-and-click adventúrky. Jeho značka ZNK, teda skratka pre Život Není Krásný, sa od roku 2002 objavuje na scéne ako interaktívna dávka poctivého pika, ktorú pochopiteľne zahrievajú hlavne jeho fanúšikovia a milovníci bizarne hnusného humoru. No a rok 2020 by sa mal stať aj pôdou pre dokončenie radovej osmičky ZNK s celým názvom Život Není Krásný: Poslední Exekuce. Pri tejto príležitosti sme sa spýtali priamo tvorivého tímu okolo Martyho pár otázok a svete div sa, dostali sme fundované odpovede plné priam budhistickej energie.

Klik pro zvětšení (Rozhovor s autormi Život Není Krásný: Poslední Exekuce)

1. Začnime kampaňou cez Hithit, ktorá pre váš projekt bola nakoniec úspešná. Verili ste si pred jej spustením, že to klapne a hranicu 300 000 Kč pokoríte? Mali ste v zálohe nejakého bohatého "zmrda", čo to zachráni hodinu pred koncom?

Doufali sme, že to klapne - byla to vlastně i taková anketa o tom, zda-li je o tehle typ her ještě zájem, přecijen od předchozích dílů uplynula drahná doba. Naštěstí vše dopadlo nad očekávání a my jsme se do toho mohli naplno pustit! Nikoho v záloze jsme neměli, kdyby to vyšlo nějak těsně, tak to zatopíme, ale při větším rozdílu na to serem.

2. Keďže doteraz sa táto klasicky neklasická adventúra prezentovala v nejakých siedmych čiastkových dieloch, bolo by možné ju našim čitateľom predstaviť čo najstručnejšie a navnadiť tak prípadne aj ich na príchod Poslední Exekuce? O čom to celé vlastne je?

Jak už samotný název série napovídá, jde o hry z prostředí těch nejnižších vrstev - houmlesové, feťáci, rváči, opilci, homosadisti a vrazi. Každá z předchozích her tvořila ucelenej příběh, přičemž jednotlivý postavy se prolínaly. Jedná se o klasickou point and click adventuru, kde však hráč musí často přijmout extrémní a násilná řešení. Hry jsou protkané černým humorem a právě proto si tohle kombo získalo tolik fanoušků, i když třeba grafická stránka hry nebyla úplně na top úrovni (rozuměj sračka).

3. Aká bude cena hry po vydaní? A neuvažujete skúsiť to aj na inej platforme okrem PC a riskovať nutnú cenzúru?

Cena se bude s největší pravděpodobností rovnat (či o něco vyšší) než byla za digitální kopii na hithitu. Hra by měla ještě běžet na androidech a macu.

Klik pro zvětšení (Rozhovor s autormi Život Není Krásný: Poslední Exekuce)

4. Koľko ľudí reálne produkuje nový diel ZNK? Predpokladám, že Marty na to tentokrát už nie je úplne sám.

Marty má na starost scénář, texty a grafické náměty. Hlavní programátor Lukáš Pekárek pak vše kolem technické stránky hry. O grafiku se stará studio Dr. Abe a dodatečně s cutscenama pomáhá kreslíř Hans Ash. Zvukovou stránku zaopatřuje Michael Vaněk (Coer), s námětama na vtipy vypomáhá stand-up komik Nikola Džokič a vše kolem kampaně a PR řeší Pavel Neumann. Nesmíme opomenout tým profesionálních rozkuřovaček a dealerů, který nám zpříjemňuje atmosféru - na to taky padla valná část rozpočtu.

5. Posledný update hovorí o 2/3 hotového stavu hry. Máte nejaký orientačný kvartál vydania?

Rádi bychom to stihli na jaře vydat, úplný strop je pak léto, později už by to pak byla fakt ostuda.

6. Pri promovaní akejkoľvek videohry sa autori často uchyľujú k prirovnávaniu a rečiach o inšpirácii v iných dielach. V čom pramení duša nového ZNK?

Vychází to především z předchozích dílů. Má to hodně specifickou atmosféru, kterou v jiných hrách moc nenajdete. Maximálně leda novější South Park hry.

Klik pro zvětšení (Rozhovor s autormi Život Není Krásný: Poslední Exekuce)

7. Aké hry v súčasnosti hrajú samotní vývojári Život Není Krásný: Poslední Exekuce?

Marty: "Z podobně "adventurních" her sme teď doma pokořili Blacksada, kterej byl příběhově výbornej, ale ta hra má hrozně moc bugů, který to sráží dolů. Až to opatchujou, tak to bude velmi slušná záležitost. A mimo to teď procházím Nioh."

Lukáš: "Path of Exile. Jde o online ARPG novozelandskýho vývojářskýho studia Grinding Gear Games. Žádnej pay to win shit. Skvělá komunita, nádherně zpracovanej, temnej svět s neuvěřitelnýma možnostma - všechno dělaný s láskou k žánru. Hraju to od closed bety víc jak 6 let a ještě dlouho budu."

8. Predpokladám, že o soundtrack a hudbu sa postará výhradne Řezník. Je to tak?

To úplně ne, jako soundtrack často slouží jen ruchy prostředí, případně pak samostatný beaty, které podtrhují atmosféru zaplivaných ulic.

9. Po vybraní celkovej čiastky 400 000 Kč prostredníctvom HiHitu sa finálna verzia hry natiahla o hodinu voči pôvodným plánom. Môžete nám prezradiť ako dlhá hra vlastne bude?

Zatím odhadujeme hratelnost (při prvním hraní a bez návodu) na cca 5 hodin. Hra bude mít ale víc konců, které se budou odvíjet od výkonu hráče, takže ambiciózní hráči ji určitě pokoří vícekrát.

Ďakujeme autorom nového ZNK za pekný update posledných udalostí okolo vývoja ich novej adventúrky plnej reálneho hnusu a rozhodne sa už tešíme na skoré zhodnotenie samotného výsledku.



CGwillWin