Everreach: Project Eden

Everreach: Project Eden - recenze
Everreach: Project Eden - recenze
12:00, 12.03.2020

Máloktorá indie hra s minimálnym rozpočtom sa dočká toľkej podpory od nášho spravodajstva ako práve Everreach: Project Eden. Snáď to bolo z dôvodov istej predpojatosti mnou samým, zvlášť ak som mal možnosť písať o síce malom vývojárskom tíme, ale s pár zaujímavými menami. Veď uznajte, šesťhodinový príbeh vytvorila fundovaná spisovateľka Michelle Clough, ktorej pero sa dotklo dnes už kultovej AAA série Mass Effect a aby toho nebolo málo, dizajn planéty Eden, kde sa odohráva celé toto vesmírne dobrodružstvo, navrhla ďalšia umelkyňa znalá svojho oboru, Mai-Anh Tran. Jej meno sa zas spája s filmovou produkciou snímkov Warcraft a Star Trek Beyond. Nečudujte sa mi teda, že som mal chuť o hre hojne písať a dúfal aj v jej enormnú kvalitu. Ako to však dopadlo v skutočnosti a že niekedy sa viac oplatí očakávať to najhoršie a dúfať v priemernosť, sa dozviete v nasledujúcom texte.

Au moje oči...

Klik pro zvětšení (Everreach: Project Eden - recenze)

Málokedy sa hneď v úvode upriamim na technickú stránku, ale v prípade tejto akčnej RPG spravím priam nútenú výnimku. Hra sa mi do rúk dostala v testovacej verzii pre Xbox One (mimo toho vyšla samozrejme aj na PC a stále sa údajne pripravuje prechod pre PlayStation 4), ktorá vyšla začiatkom posledného mesiaca minulého roka. Nadšene som sa do nej pustil a vypol čip nedôverčivosti ešte skôr, než sa na obrazovke zobrazilo podivne rozmazané logo produkčnej a inak všeobecne spoľahlivej spoločnosti Headup Games. Nasledovalo niekoľko zamrznutí, jeden desať minútový loading a tvrdý reštart konzole. Povedal som si, že bude lepšie evidentne vyčkať aspoň prvého opravného balíčka a že si autori zaslúžia dostať šancu ukázať svoje dielo v čo najlepšom svetle. Dal som tomu mesiac a aktuálne to skúsil zase a pochopiteľne opäť na identickom stroji. Čo myslíte, zlepšilo sa niečo?

...mám chuť si ich vydlabať lyžičkou...

Z časti asi áno, keďže tentokrát to počas štartovacej fázy nezamrzlo a dokonca som sa dostal aj priamo do gameplay obsahu. Loading sa skrátil na polovicu, čo však nepovažujem za až tak veľkú výhru, zvlášť ak vás po každej smrti nútia pozerať 5 minút na banálne jednoduchú schému ovládania a indikácia stavu načítania obsahu je presná ako slepý golfista odpaľujúc balvan pomocou zmrznutého šálu. Dostal som sa však konečne aspoň k uvedeniu hlavnej hrdinky menom Nora Harwood do jej dobrodružstva. Spoločnosť Nova Corporation ju v úlohe bezpečnostnej agentky poslala na planétu Eden, kde má za úlohu pomôcť vyriešiť problémy s kolonizáciou ľudskej rasy. Ešte než si Nora stihne uvedomiť, že problémy sú vlastne vážnejšie, než jej zamestnávateľ povedal, rúti sa po zásahu rakety smerom k zemi. Práve tu sa nám začína tak pekne proklamované sci-fi z tretej osoby, ktoré by evidentne chcelo byť akýmsi nezávislým Mass Effectom, avšak v tomto smere zlyháva už pri prvej hodine hrania.

následne hodiť do mixéra

Nechápte to zle, príbeh ako aj hudba sú na celom tomto diele vôbec to najlepšie, vďaka čomu sa záverečné percentá nemusia odieť do prasačieho hávu. Všetko ostatné je však kompletnou katastrofou bez mizivej nádeje na zmenu. Technická stránka, nech už sa rozprávame o príšerných animáciách, sekaniu obrazu, poklesu snímkovania na hranicu nezlučiteľnú so životom, alebo už toľko opakovanom nápisu "Loading". Toto všetko vám podsúva nutkavé chúťky páchať na sebe neprimeraný sadizmus, zvlášť v oblasti očí. Pritom výprava, ako aj spomínaný scenár, nevykazuje vôbec zlé linky a ak by všetko ostatné nestálo za "hrubý domáci produkt", určite by sme sa teraz rozprávali na úplne inej báze. Čo na tom že Everreach disponuje obrovským vývojovým stromom, kde je možné odomknúť až 80 úrovní?! Čo na tom, že texty vlastne dávajú zmysel a motivácia je to posledné, čo vás tu brzdí?! Keď sa na to vlastne nedá pozerať ani pol hodinu v kuse bez uslzených očí a svalových kŕčov v oblasti podbrušku.

a slastne stlačiť ON.

Moja kritika stojí a padá na testovanej verzii, teda softvéru pre konzolu Xbox One. V tomto bode sa autorom nepodarilo ani náhodou dodať na trh dokončený projekt hodný akejkoľvek platby a ak máte cez to všetko záujem skúsiť tento indie pokus o Mass Effect, siahnite radšej po PC verzii. Tá, aspoň podľa reakcií na internete, netrpí až tak fatálne zlou technickou stránkou, čo automaticky otvára dvere k nie vôbec zavrhnutiahodnému deju a gameplay mechanikám.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Headup Games

Recenzovaná verzia: Xbox One

SLABÉ