DEEMO -Reborn-

DEEMO -Reborn- - recenze
DEEMO -Reborn- - recenze
12:00, 15.05.2020

Osud neznámej hudobnej arkády z dielne malej spoločnosti Rayark z Taiwanu sa dá nazvať prinajlepšom ako bizarný. Celá produkcia totižto začala vydaním na mobilné telefóny, aby si prešla publikáciou pre dnes už neexistujúci handheld PlayStation Vita a skončila naopak na populárnom systéme Nintendo Switch. Rozprávame sa tu pritom o časovej ose čítajúcej rozmedzie medzi rokmi 2013 a 2017, z čoho však nepramení predmetný produkt dnešnej recenzie. Ten je kompletným 3D návratom s podtitulom -Reborn-, ktorý sa nedávno dostal na scénu ako klasická verzia pre PlayStation 4, navyše kombinovaná s možnosťou plného VR zážitku vďaka periférii PlayStation VR. Práve na túto verziu som mal možnosť hodiť našu review lupu a výsledok si teraz spoločne môžeme prejsť prostredníctvom textu nižšie.

Krásny príklad toho, ako niečo funguje vo VR a naopak vôbec nefunguje v klasickej forme

Klik pro zvětšení (DEEMO -Reborn- - recenze)

Hlavná hrdinka Alice je v prípade tejto hudobnej arkády, ktorá sa gameplay obsahom účelovo chytá legiend ako Guitar Hero či Rock Band, akousi parafrázou na Alicu v krajine zázrakov. Ocitáte sa totižto v bizarnom svete podivuhodných izieb s magickým zámkom na dverách, z ktorých vedie len jedna jediná cesta skrz klavír, ktorý vlastní duch menom Deemo. Alice sa preto s touto éterickou bytosťou zoznámi, len aby mu pomohla vyhrávať na jeho hudobnom nástroji a postupne sa tak prepracovala späť do sveta ľudí. Zápletka je presne tak banálna, ako ste z textu vyššie asi vyvodili, avšak pointa a celková zábavnosť stojí a padá práve na hudobnej vložke, či presnejšie triafaní do správnych kláves. A tu narážame na prvý veľký kameň úrazu. Skutočnosť, že autori sprístupnili hru ako v klasickej forme s ovládaním cez Dualshock, tak aj prostredníctvom virtuálnej reality a pohybovej periférie Move, rozdeľuje výsledný zážitok do dvoch foriem. Jedna číta totálnu frustráciu, ba si dovolím tvrdiť až dezorientáciu motorických zmyslov, a druhá je naopak schopná vás chytiť za srdce a viesť poriadne zábavným dobrodružstvom.

Čím viac skladieb sa vám podarí s úspechom odohrať, o to bližšie ste k svojej záchrane

Pokiaľ by vás projekt DEEMO -Reborn- zaujal s tým, že doma sa vám nepráši na PSVR a nemáte ako hru spustiť cez virtuálnu realitu, rozhodne doň neodporúčam investovať ani korunu. Koncept realizácie hudobnej časti totižto vykazuje priam šialené kreácie, kde sa aj pri pomalších skladbách dá len s obtiažami preskakovať z jednej strany klavíru na druhý a naopak. V prípade, ak by ste však do hry chceli ísť s helmou na hlave, ako sa povie, určite je tu pre vás obrovský potenciál. Jednotlivé skladby vás totižto povodia po rôznej škále štýlov a od tých pokojnejších melódií, kde máte čas sa zorientovať, si prejdete až po brutálne rýchle elektro kompozície hodné už spomínanej predlohy ako Guitar Hero. Move ovládače v tejto forme našťastie fungujú celkom obstojne a ide o krásny dôkaz dôležitosti vývoja hier pre motion VR sekciu, ktoré sú v rukách ľudskej bytosti oveľa prirodzenejším nástrojom než tradičný gamepad. Plátno rolujúc sa z hora smerom dole má tendenciu vás vodiť z jednej strany na druhú a práve rýchlym pohybom ruky ste schopní nahrať dostatok bodov na to, aby vás systém pustil ďalej a odomkol novú skladbu.

Taká fantasy odbočka zo sveta Beat Saber?

V istom slova zmysle sa práve tento projekt dá spodobniť s najúspešnejšou VR hrou vôbec. Jej čaro totižto reflektuje chuť učiť sa tóny neznámych, ale stále rytmicky atraktívnych pesničiek, kde krásne funguje takzvaná svalová pamäť. Nejde vôbec o to, ako zlí ste na prvý pokus, ide o tú chuť svoje chyby napraviť v ďalšom kole a ukázať sebe samému, že na to jednoducho máte. DEEMO -Reborn- servíruje priemerne zaujímavú dejovú linku posadenú na kvalitnej kolekcii hudobných predstavení, ktoré síce nenesú známe osobnosti z celého sveta, ale to ich vo finále nijako nezhadzuje, ba naopak. Soundtrack je totižto vyvážený, pestrý a navyše ponúka motiváciu v podobe zberu bodov skúseností, čím sa motivácia drží nad hladinou frustrácie aj po niekoľkých nezdaroch v rade.

Záverom snáď už len zhrnutie najzákladnejších poznatkov. Spoločnosť Sony Music Entertainment, ktorá sa postarala o záštitu tohto projektu, cieli hlavne na milovníkov interakcie s hudbou, ktorým v spojení s perifériou PlayStation VR umožňujú prežívať neobyčajné zážitky plné kvalitného zvuku. V prípade hrania DEEMO -Reborn- pomocou gamepadu sa ale treba pripraviť na veľké sklamanie, z ktorého vás môže snáď zachrániť len nejaká forma geniálnej pamäti a predvídania.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti UNTIES_Games

70%
Prostredníctvom VR je nová verzia hry DEEMO nesmierne atraktívnou záležitosťou