hw
HP Omen X 2S

HP Omen X 2S - recenze
HP Omen X 2S - recenze
12:00, 29.11.2019

Sú to už viac než dva mesiace, čo sme si spoločne rekapitulovali veľké míľniky produktov osadených na našom testovacom kameni mudrcov. Od šialených prepojení z oblasti potravinárstva a farmaceutík bolo asi nevyhnutné dotiahnuť k spolupráci aj veľké spoločnosti zaoberajúce sa vývojom herných počítačov, respektíve v tomto prípade notebookov. Aj preto vám s radosťou oznamujem, že po šialene veľkom game laptope zo série Predator prijal naše pozvanie aj konkurenčný Omen od spoločnosti Hewlett-Packard, ktorému sme sa pozreli pod kapotu a zhodnotili jeho kvality.

Cenovo sme sa opäť ocitli v astronomických výšinách.

Klik pro zvětšení (HP Omen X 2S - recenze)

Pochopiteľne to bol aj náš zámer nechať si poslať akýsi strop v ponímaní herných notebookov od HP, čoho výsledkom je výkonnostná konfigurácia v cene nad štyritisíc eur. Dôvodom sú jednak skratky ako Core i9, 240 Hz či GeForce RTX 2080, avšak to asi každý v takejto finančnej hladine v súčasnosti očakáva. Oveľa viac ma preto zaujímalo, čím sa Omen u svojho najsilnejšieho modelu snaží zaujať a odlíšiť od konkurencie. Kto k nám teda zavítal na základe nejakých výkonnostných hodnotení u konkrétnych hier, tak rovno môže asi zase odísť. Môj test sa totižto ponesie na klasickej vlne neortodoxného spodobovania s praktickými potrebami hráča a konzumenta v jednom. Ostatne, načo nosiť drevo do lesa. Hore uvedené vnútornosti, v zmysle výkonu, hovoria samé za seba, ak vám napíšem, že na tomto stroji rozbehnete aj tie najnovšie videohry v ultra nastavení bez toho, aby sa obraz čo i len na stotinu sekundy trhol, asi vás nijako nešokujem. To sú veci aké totižto od investície tohto ranku tak nejako vyskakujú bez vyzvania. Čo však Omen X 2 ponúka ďalej, respektíve ak si ho priradím ku konkurencii a jej stropu, čo špeciálneho mi môže dať práve jeho prevedenie?

Unikátna dotyková obrazovka tesne nad klávesnicou.

Dávať dotykové funkcie priamo do zobrazovacej časti mi u notebookov vždy prišlo neskutočne hlúpe rozhodnutie. Výnimkou sú určite akési hybridné koncepty s otočnými obrazovkami, kde si lusknutím prsta môžete v rukách zhmotniť čiastočne nepraktický tablet s veľkou váhou (toto bola jedna z hlavných negatív spomínaného a najsilnejšieho predátora od firmy Acer). Preto som s údivom sledoval, ako sa po rýchlom nabehnutí do menu Omen X rozsvietila malá (necelých šesť palcov) sekundárna obrazovka umiestnená rozumne nad klávesnicu. Tá v stave vypnutia krásne zapadá do dizajnu tohto stroja. Herné notebooky mávajú extra miesto na uloženie tej hromady dôležitých súčiastok a kedykoľvek to budete potrebovať, môže vám poslúžiť ako užitočný pomocník. Automaticky si tam nájdete rozhranie pre štýl RGB podsvietenia (ako klávesnice, tak aj loga z vrchnej časti), aktuálny stav výkonu, bleskové pretaktovanie pre aktuálne potreby, ale čo je najdôležitejšie, tak si do tejto časti zobrazovača s funkciou dotyku môžete preniesť čokoľvek z hlavnej obrazovky. Ide teda o malý tablet, kam si počas hrania máte možnosť nastaviť napríklad príkazové rozhranie pre daný titul alebo si tam hodíte aplikáciu Netflixu.

Perfektná klávesnica a to nielen na písanie.

Často sa stretávam s názorom, že investícia do herného prenosného stroja sa u podobných cenoviek len málokedy vyplatí a oveľa praktickejším sa javí kúpa klasického desktopu. Rovnako som si však nedávno od nemenovaného manažéra a zástupcu istej, a v tomto segmente známej, spoločnosti vypočul výklad o štatistike predajnosti týchto extrémne nákladných herných notebookov, z ktorej vyplývalo, že veľa konzumentov siaha po game laptope s vysokým výkonom za účelom multifunkčného využitia. Nedávajú tisícky eur, len aby sa na takomto hardvére hrali hry, ale samotný výkon im umožní ho využiť aj na prácu v rôzne kreatívnych oblastiach. Od strihu videa, cez animovanie a tvorbu hier, až po písanie. Iste, posledná menovaná kategória nevyžaduje investície v cene slušného automobilu, ale ide ruka v ruke so všetkým menovaným. Osobne, ako človek od fachu, spadám práve do kategórie ľudí, čo kladú vysoké nároky na spracovanie klávesníc, nech už s nimi hrám alebo tvorím text. V tomto bode som preto Omen X podrobil úmornému, ba niekedy až mučivému, testu, z ktorého vyšiel so cťou a medailou na krku. Materiál použitý na výrobu samotných kláves sa neutopil v lacnom plaste, aj keď ich čistenie od prachu sa môže stať až príliš pravidelným rituálom.

Súčasťou balenia je aj gumová podložka pre dlane.

V zmysle potrieb kladených na pohodlie pri písaní sa krátka spodná hrana tohto notebooku stáva potencionálnou hrozbou únavy pre vaše dlane. HP však našťastie pribalilo špeciálnu podložku z tvrdej gumy, ktorú si jednoducho pritlačíte k počítaču a položíte na ňu ruky. Následne je už ako písanie, tak aj hranie v jednej príjemnej symbióze. Kúsok vedľa, zatiaľ čo sa klenbou vášho domu nesú rytmické zvuky kláves, nájdete dostatočne veľký TouchPad s mechanickými tlačidlami. Za tie dávam rovnako veľký palec hore, keďže mi nikdy nesadla tá oveľa častejšie využívaná skrytá forma stláčania. Samozrejmosťou sú všetky možnosti pripojenia, od lan káblu cez Bluetooth až po Wi-Fi. Na inak tenkom a plne kovovom tele nájdete jeden HDMI vstup, USB-C Thunderbolt 3, trikrát USB 3.1, zmenšený DisplayPort a nechýba ani klasický jack na slúchadlá a headset. Toto sú ale zase len akési povinné kroky smerom k stále využívaným funkciám, ktoré berieme ako samozrejmosť. Čo však ďalší dosť dôležitý aspekt, a teda dĺžka výdrže akumulátora? Batéria sa počas vypnutia druhej dotykovej obrazovky a pri polovičnom jase dokázala udržať na hranici dva a pol hodinky používania. To všetko samozrejme len pri bežnom surfovaní internetom. Akonáhle by ste zapli náročnú videohru, je nutné pripojiť Omen X priamo na sieť, inak sa rozprávame o desiatkach minút.

O zvuk sa starajú reproduktory Bang & Olufsen.

Možno najslabšie zo všetkých atribútov, čo do textu k Omen X, na mňa zapôsobila zvuková stránka. Dobre viete, že síce nepatrím medzi nejakých odborníkov v rozpitvávaní jednotlivých tónov, ale o to viac je potom poznať, ak mi nesúci sa zvuk nesadne. Pustená hudba, mám teraz na mysli pieseň mimo náhodne zvolenej videohry, znela až prehnane plocho a v istých momentoch dosť skreslene. Rozhranie interného programu vám síce umožňuje meniť aspekty výšok a basov, ale nech už som sa v tom hrabal akokoľvek dôkladne, samotnú kvalitu a hutnosť zvuku to podľa môjho názoru vôbec nezlepšilo. Počas testovania hry, kedy malo hovorené slovo v automatickom režime prebiť soundtrack v pozadí, bez toho aby som ja osobne nejako zasahoval do nastavení, nebolo možné rozoznať hlasy hercov od prúdiacich tónov hudby. Aj preto som už následne uprednostnil kvalitný headset a na nejaké tie zvukové experimenty v otvorenom priestore hádzal pomyselnú deku nezáujmu. Môžete to brať ako zásadné negatívum u výrobku určeného na hry, ktorého koncept je založený na akejsi intimite (doma v posteli, na záchode v práci)?! To je už otázka na každého z vás.

Testovaná verzia mala displej s full HD rozlíšením a obnovovacou frekvenciou 240 Hz. U pätnásť palcovej obrazovky osobne nevidím dôvod pozerať sa na nejaké 4K.

Na rozdiel od už v úvode spomenutej konkurencie, kde sa Acer so svojím Predator Triton 900 vybral cestou prehnaných proporcií, váhy a otočného ramena, sa výkonnostne zrovnateľný Omen X 2S radí do kompaktnejšieho výrobku vhodného na prenos medzi domovom a akoukoľvek cieľovou stanicou. Jeho váha je tesne pod hranicou dvoch a pol kilogramov, čo je s ohľadom na odolné hliníkové telo obstojná cifra. Jeho využiteľnosť v hrách si zaslúži obdiv a je jedno, či ho prepojíte s ďalším W10 zariadením v okolí alebo ho necháte napichnutý na elektriku, zatiaľ čo vám spodnou stranou zohrieva stehná. Rozprávať sa potom o kvalite webovej kamery, ktorá je akási nutná súčasť a možno ju vo výsledku ani nikdy nezapnete, mi príde znova bezpredmetné, zvlášť u výrobku tohto razenia. Pre vás je dobré vedieť, že tam niečo podobné je, ako aj podsvietená a vysoko kvalitná klávesnica, druhý displej s dotykovou funkciou, krásny dizajn s výrezom po stranách kryštalicky čistej obrazovky a vnútornosti schopné rozbehnúť akúkoľvek modernú hru súčasnosti a na akomkoľvek mieste, čo vás napadne. V tomto prípade sa nejedná o žiadny pomer ceny a výkonu, tu sa platí za to najlepšie na trhu a až na pár detailov oprávnene.

Za poskytnutie produktu na recenziu ďakujeme spoločnosti HP