A Knight’s Quest

A Knight’s Quest - recenze
A Knight’s Quest - recenze
12:00, 18.05.2020

Odkedy sa vôbec celosvetovo datuje existencia slávnej akčnej adventúrky The Legend of Zelda, tak ročne vzniká hneď niekoľko pokusov sa na tejto IP priživiť. Zobrať si z nej tie najzaujímavejšie funkčné prvky a implementovať ich do svojho sveta a prostredia. S príchodom posledných dvoch generácií, teda masovému pretlaku nezávislej scény, sa tento fakt o to viac navýšil, a tak tu máme razom oveľa väčší počet týchto "parazitov", čo hlodajú sladkú kôru mozgovú z hlavy Linka. Ten posledný, čo sa nedávno prisal na jeho blond účes, je projekt A Knight’s Quest z produkčnej dielne spoločnosti Curve Digital.

Dielo bez vlastnej identity.

Klik pro zvětšení (A Knight’s Quest - recenze)

Autorom sa evidentne nechcelo pred nami nijako skrývať, a tak už od úvodnej minúty svojej akčnej adventúrky s jemnými RPG prvkami diktujú trend striktného kopírovania slávnejšej konkurencie. Neberte to teraz nejako v zlom, sám som už mal možnosť písať kritiky na rôzne klony populárnych sérií a sem tam sa dokonca stalo, že prekvapivým výsledkom bolo moje nadšenie z využitia takýchto priamych inšpirácií. V prípade A Knight’s Quest sa však rozprávame o hre bez akejkoľvek vlastnej nápaditosti, ktorá by bola schopná potvrdiť nejaké duševné vlastníctvo. Ide o guláš stokrát videného a, čo najhoršie, aj stokrát lepšie spracovaného, to všetko dekádu späť do minulosti. Hlavný hrdina menom Rusty, driemajúc v ruke podozrivo povedomý meč a štít, sa tu pritom tvári ako nemý objaviteľ interaktívnej zábavy, avšak vo finále je len zle animovanou a skostnatelou figúrkou, ktorú by ste najradšej nakopali rovno do jeho intímnych partií.

Technická stránka je jedna vec, avšak to, ako zlý je bojový koncept, to sa popisuje len s veľkou námahou.

Uvedomujem si, že daný rozpočet na pôvodne mobilnú arkádu, ktorá sa až dodatočne montovala na súčasné stroje, bol v tomto prípade asi hodne nízko. Avšak, ak nahliadneme do PR materiálov k hre, začne nám po očných buľvách trieskať veta o epickom dobrodružstve naprieč obrovským otvoreným svetom. Keď už sa chcem oháňať takýmito frázami, pokúsim sa teda vo finálne k nim aspoň čiastočne priblížiť. Každopádne dobrodružstvo to skutočne je. Minimálne v tom negatívnom slova zmysle. Bojový koncept, ktorý číta používanie dvoch tlačidiel, z čoho jeden je útok a druhý úskok (ak nerátam vytasený štít), je tak nedokonalo vyvedený, že je úplne jedno, kto proti vám zbrojí, za každým stretom nasleduje frustrácia a nadávky. Rusty dokáže tak maximálne mlátiť palicou do kameňa a nie kosiť rytierov s gráciou majstra šermu. Vrcholom je potom každý jeden súboj s bosom, kde si človek pripadá ako z roku 1990. Stojím v rómskej maringotke u piráta Lakatoša, ošúchané tenisky sa mi lepia na linoleum s ropnými škvrnami a vo vrecku cinkajú mince s dvojkorunovou hodnotou.

Tak je to mačka alebo pes?!

Nie, tento príbeh rytiera nie je ani náhodou žiadnou poctou predlohe (nech už ide o sériu The Legend of Zelda, alebo čokoľvek iné). Ide naopak o nútenú zmesku síce overených nápadov a postupov, avšak tragicky implementovaných do gameplay výsledku. V jednom momente, kedy by ste možno aj chceli povedať čokoľvek pozitívne na adresu dizajnu levelov, na vás od chrbta vyskočí koncept 3D plošinovky. Autorom zjavne prišlo divné stavať svoje dielo len na jednom štýle, teda akčnej adventúrky, a tak skúsili menšiu fúziu s koncepčnými legendami minulosti. Hlavný hrdina Rusty sa tak musí toporne presúvať aj do výšok pomocou trápne animovaných skokov, čo síce prináša ďalšiu vlnu frustrácie z neúspechu, ale hlavne ide o facku priamo do tváre systému kamery, ktorá razom nevie, kde je sever. Nechápem, ako vôbec môže niekto vyvíjať vrstvenie plošín v hre, kde nemá poriadne zvládnutú ani základnú mapu.

Testovaná verzia bežala v mojom prípade cez Nintendo Switch. Nečakajte však využitie dotykovej obrazovky ani nič podobné.

Počas testovania som hru skúšal výhradne v handheld režime Switchu, čo prinášalo isté skrášlenie vizuálneho aspektu hry. V tomto bode by sme tak mohli hľadať pár pozitív a akéhosi pozdvihnutia pre finálne percentá. V tej vlne negatívneho textu vyššie to je ale len malý kúsok náplasti na veľkú a poriadne zanietenú ranu. A to som sa ešte viacmenej krotil a autorov z štúdia Sky9 ušetril kritiky šialene zlých cut scén, či totálne spackanej hudobnej kulisy. Záverom teda už len jasné odporúčania dať ruky preč od takýchto nedokonalých polotovarov, ktoré neprinášajú na scénu nič vlastné a len hlodajú vybielené kosti zaslúžených legiend minulosti.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Curve Digital

(@_@;)
25%