BDSM: Big Drunk Satanic Massacre

BDSM: Big Drunk Satanic Massacre - recenze
12:00, 18.12.2019

Na scéne sa v súčasnosti sem tam presadí aj pomerne špecifický akčný koncept "twin-stick shooter", ktorý v spojení s izometrickou kamerou asi najviac zažiaril v časoch, kedy videoherná kultúra len začínala kvitnúť uprostred blikajúcich CRT obrazoviek a drevených automatov. Aj dnes je to však zrejme koncept hodný využitia, zvlášť ak ste nezávislý vývojár a nechce sa vám dumať nad niečím revolučným, čo by vás nestálo predaj oboch ľadvín. Takáto definícia mňa osobne kopla rovno do zadku počas testovania navonok zábavne pôsobiaceho projektu BDSM: Big Drunk Satanic Massacre.

Čo by sa asi tak stalo, ak by portál medzi svetom démonov a ľudí dostala do rúk nejaká pozemská korporácia?

Klik pro zvětšení (BDSM: Big Drunk Satanic Massacre - recenze)

Spoločnosť Big Way Games sa s nejakým parazitovaním na logu kultovej akčnej série DOOM vlastne ani neskrýva. V ich podaní ide totižto o paródiu na preniknutie chamtivej ľudskej rasy do útrob samotného pekla. Satan si nechal do domu nazhromaždiť zástupy chamtivých spoločností, čím dovtedy nebezpečnú oblasť razom premenil na nákupné centrá plné rýchleho občerstvenia a šmelinárov s potrebami na opaľovanie. Tento katastrofický scenár, teda z pohľadu utláčaných démonov, z časti zlomil aj samotného syna vládcu pekiel, menom Lou, ktorý svoj žiaľ začal utápať v hektolitroch alkoholu. Bola to však možno práve pálenka vysokej akosti, ktorá časom hlavného hrdinu Loua presvedčila k radikálnemu riešeniu. Je na čase vyniesť smeti!

Každá zbraň v hre má dva režimy paľby...

BDSM: Big Drunk Satanic Massacre sa hrá presne tak ako číta. Ide o krvavo šialenú akciu, kde sa človek musí neustále sústrediť na udržanie čo najdlhšieho kombo ťahu v zmysle zabíjania, zatiaľ čo pri tom popíja tvrdý alkohol. Pokiaľ ste v tomto recepte úspešným, Lou sa na pár okamihov premení na nesmrteľnú mašinu chrliacu ohnivý teror skazy. V repertoári vám tak postupom času pristanú rôzne druhy zbraní, od notoricky a pozemsky známych až po tie s logom Made in Hell, z ktorých každá ponúka dva spôsoby ničenia. Aby ste sa však mohli sem tam aj ubrániť silnejšej presile, určite je možné vyčarovať krátkodobú mágiu v zmysle štítu a dokonca sa obkolesiť malými démoni, ktorí poslúžia ako obranná línia. Do tohto momentu by som kvalitu hrateľnosti uznal ako uspokojivú, je tu však zopár problémov.

Vývoj postavy a jej schopností je neskutočne naplocho podaný.

Ako syn samotného vládcu pekiel sa môžete zlepšovať a postupne si odomykať nové a nové schopnosti. Počas štyroch kapitol si ich potenciál však vôbec neuvedomíte, keďže vo finále nereprezentujú dostatočnú odlišnosť a využiteľnosť priamo v boji (hra ako taká pritom nie je vôbec z tých kratších, čo vás neraz obrali o 20 dolárov) . O to horšie je, že dizajn jednotlivých úrovní je si až nápadne veľmi podobný a opakované riešenie nudných hádaniek na celý tento aspekt ešte viac upozorňuje. Celé to tak musí zachraňovať slušná pestrosť ľudských a nim podobných protivníkov, ktorých torzá môžete zmasakrovať na milión spôsobov. Prítomnosť cielene hlúpeho humoru a narážok na už toľko opakovaný konzumný svet súčasnosti mne osobne sadla do nôty, škoda však celkovej nevyváženosti hrateľnosti ako takej. Inak by z BDSM mohlo vzísť niečo viac než len priemerná akcia s niekoľkými svetlými momentkami.

Trocha tu zarazí absencia akejkoľvek kooperácie, ktorá by mohla celkovej kvalite len pomôcť.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Big Way Games

53%