V KOSTCE! mini

V KOSTCE! mini - recenze
V KOSTCE! mini - recenze
12:00, 23.11.2019

Popud k vytvoreniu tohto textu, teda reklamou akokoľvek oprostenej recenzie smerom ku kolekcii malých výchovných balíčkov pre najmenších, vznikol pragmatickou cestou. Moja milovaná dcérka, zhluk genetických kódov, ktoré tu po mne ostanú dávno po tom, čo sa červíky postarajú o biomasu vlastnej existencie, totižto dovršuje pomaly ale iste krásny vek troch rokov a začína sa jej učenie pre nás už automatických vecí a faktov. Práve séria akýchsi poznávacích kociek s kartičkami z rôznych oblastí mi teda prišla ako ideálny nástroj na využitie a spojenie vlastnej práce s pragmatickosťou.

Spoločnosť Albi nám do redakcie zaslala kompletnú zbierku mini formátov série V KOSTCE!.

Klik pro zvětšení (V KOSTCE! mini - recenze)

Štyri malé krabičky s magnetickým uzatváraním a po dvadsaťštyri kariet s dosť ostrými rohmi. To na vás vyskočí po prípadnej investícii (v súčasnosti) cca 900Kč/35Eur. Za túto primeranú sumu môžete pred svojho predškoláka položiť v celku slušný edukačný a zároveň hravý nástroj. Nech už bažia po učení sa počítať, poznávať nové farby, písmená a prípadne nielen exotické zvieratá. Z každej jednej oblasti si postupne do tých malinkých ručičiek vložia karty z tvrdého papiera s maximálne prostou grafikou, ktorá nemá dieťa nejako miasť, ale len navádzať na zapamätanie si faktov. Je to v tomto bode podľa môjho uváženia dostatočne farebné a jasné tak, aby to ohúrilo aj mladšiu vekovú hranicu (odporúča sa vek troch rokov, ale pokojne by som to za dozoru dospelého o pár mesiacov posunul smerom dole).

Detičky si radi opakujú veci, ich pamäť preto baží po nových a pestrých podnetoch.

Karty sú obojstranné a to za účelom dvojakého metra zobrazovania. Na každej z nich nájdete vždy tri obrázky s príslušnou ikonografiou, aby malí svišti pátrali po logickej pointe danej kresby/počtu/farby/písmena. Nikto ich nemusí nútiť k nejakým správnym odpovediam na druhej strane karty, ale naopak, je rovnako zábavné nechať ich skúmať obsah kartičiek alebo im snáď priamo opisovať, čo vidia. Mozgová kôra vo vývine si vaše slová skôr zapamätá, ak ich má s čím reálne spojiť (hmat lomeno zrak) a pri ďalšom hraní s touto obsiahlou sadou z rôznych kútov poznávania sa už začnú snažiť učiť vás, respektíve reprodukovať fakty, čo ste im sami zdelili. Mimochodom, cez ten všetok zástup hračiek, u nás doma je to už taká menšia vlečka od traktora, sa V KOSTCE! mini nejako nestratilo a stále by ste ho našli takpovediac po ruke. Dôvod je vám asi jasný.

Hrany kartičiek by potrebovali zabrúsiť, keďže sú dosť ostré a môžu poškrabať nielen vaše deti, ale aj vás samotných.

Aj keď to možno v tomto prípade vyzerá, že sa snažím nájsť chyby tam, kde je to zbytočné, po stránke materiálu, teda presnejšie jeho finálneho vyhotovenia, si však v tomto duchu musím povedať svoje. Malé deti a ich jemná pokožka sú spoločne vystavované rôznym poškodeniam počas už tak hektického dňa a nevidím nejaký značný problém v tom hrany papierových kariet trocha zbrúsiť, aby sa naše ratolesti nevystavili bolesti aj pri oddychovom učení. Nie nadarmo sa vraví, že najviac úrazov si človek spraví doma a sám. Kto však hľadá hravú formu učenia pre svojich malých potomkov, séria v KOSTCE! mini by mu ich určite mohla pomôcť zaujať a zároveň aj naučiť.

Koupit V KOSTCE! mini

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Albi

61%