Family Tree

Family Tree - recenze
Family Tree - recenze
12:00, 16.02.2020

S masovou popularitou hybridného systému Nintendo Switch sa väčšina nezávislých vývojárov automaticky preklasifikovala práve týmto smerom, keďže sa z dovtedy kostnatej politiky tohto japonského gigantu razom stala otvorená a hrejivá náruč. Indie produkcia jednoducho našla svoju zem zasľúbenú a "prepínač" tak cinká ako zlaté mince pre mnohé začínajúce zoskupenia vývojárov. Do ich spoločnosti spadá aj štúdio Infinite State Games, ktoré nedávno na Switch publikovalo arkádovú exkluzivitu menom Family Tree.

Je to Pinball v dutine stromu plného ovocia.

Klik pro zvětšení (Family Tree - recenze)

Hrateľnosť je skutočne jemne inšpirovaná jednou z najslávnejších arkád nielen interaktívnej zábavy. Predstavte si dutý strom plný ovocia, ktorého členitosť skrýva rôzne plošiny a rýchle držadlá. Po nich je nutné vystúpiť až do samotnej koruny a pritom pozbierať čo najviac odmien a zároveň to celé stihnúť v časovom limite. Touto krátkou vetou som vám vyrozprával všetko podstatné a recenzia na Family Tree by sa mohla pokojne skončiť. Prakticky ide totižto o akúsi mobilnú značku s minimom invencie, ktorá vás je síce schopná dostať svojou jednoduchou, ale cez to všetko sviežou grafikou, avšak aká nedokáže prekročiť tieň vlastnej fádnosti.

2D minihry medzi samotnou zmenou prostredia sú len chabým pokusom napodobniť atmosféru posledného Raymana.

Bolo by nespravodlivé opomenúť slušnú fyziku samotnej "húsenice", na ktorú sa viaže všetko pozbierané ovocie. Tá je základným kameňom motivácie hráča, pokúšať sa každú úroveň preskúmať na sto percent a pozbierať tak všetky v nej skryté tajné bonusy. K tomu si ešte pridajte multiplayer pre ďalších troch zapálených milovníkov tohto ovocného pinballu a máme tu potencionálne priemernú zábavu na pár hodín. Tá by vás mohla prísť na necelých osem dolárov, čo vám možno teraz nepripadá ako vysoká cifra, ale mne osobne to tak naopak príde. Na scéne mobilných hier sa nájde totižto oveľa väčší počet free-to-play konkurencie, ktorá dokáže byť vo finále oveľa trvácnejšia a hlavne chytľavejšia.

Hudbu som musel potlačiť hneď v úvode.

Obsah Family Tree vám je schopný ponúknuť 128 úrovní a ďalšie tri desiatky 2D minihier, to všetko na štýl Rayman Origins. Je to však hra o veľkej neznámej, ktorá vás nesmie odradiť opakujúcou sa hudobnou kulisou, či totálne stereotypným základom hrateľnosti. Nanešťastie tu máme videá ako napríklad to vyššie, ktoré by vám mohlo našepkať, či by práve pre vás mohol tento rodinný strom rozkvitnúť do tisícov farieb.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Infinite State Games

52%
Nie práve ideálny titul pre Switch, ktorému by asi viac svedčil koncept free-to-play a mobilné prostredie