The Sinking City (Switch)

The Sinking City (Switch) - recenze
The Sinking City (Switch) - recenze
12:00, 15.10.2019

O kvalitách, pred tromi mesiacmi vydaného, akčného survival hororu The Sinking City sme sa spoločne rozprávali prostredníctvom našej obsiahlej recenzie. Už vtedy bol avizovaný aj port pre systém Nintendo Switch, ktorý, s ohľadom na jeho výkon a značné technické problémy verzií pre väčšie herné stroje, zanechával minimálne jemné obavy o celkový výsledok. Spoločnosť Frogwares však evidentne nechcela svoju, už tak komplikovane produkovanú, poctu pre Lovecrafta utopiť v balaste ďalších nedokonalostí, a tak sa, aj na moje vlastné prekvapenie, celý port na Switch ukázal ako takmer ideálna porcia temnej zábavy s prímesou slanej vlhkosti.

Keď slabšia grafická stránka pomáha lepšej atmosfére.

Klik pro zvětšení (The Sinking City (Switch) - recenze)

Percentá mnou udelené pre PlayStation 4 verziu The Sinking City by niekto mohol považovať za jemne podhodnotené, avšak mne osobne skutočne pár zásadných vecí na inak originálne a doteraz jedinečne spracovanej adaptácii univerza Cthulhu jednoducho prekážalo. Napríklad možno až prehnaná snaha vývojárov o čo najostrejšiu grafickú stránku charakterov, ktorá sa zákonite a na veľkej sandbox mape ukázala ako päsť na oko. Okolo akási rozmazaná chudoba a hlavný hrdina svieti ako maják. Tento neduh, teda pre mňa, totálne potrel práve prerod do formátu hybridnej platformy Switch. Obrovské mesto Oakmont tu zrazu vyzerá rovnako ponuro, nech už kroky Charlesa W. Reeda vedú do interiérov alebo exteriérov. Všetko je jemne zastreté akýmsi šedým povlakom a dokonca sa cielený downgrade prejavil blahodárne na snímkovaní a eliminácii trhania obrazu.

Verzia pre Switch prekvapivo obsahuje CZ lokalizáciu formou textu.

The Sinking City nemôžem titulovať ako bežný port na Switch. Autorom citeľne záležalo na čo najlepšom výsledku, čoho dôkazom je, až na pár detailov, takmer bezproblémová technická stránka. Síce sa sem tam stane, že vám na sekundu zamrzne obraz, tak ako aj u iných verzií, avšak nejedná sa o nejakú veľkú prekážku, ktorá by znepríjemňovala ten unikátny pocit z atmosféry tejto netradičnej zmesky žánrov. Frogwares, v prípade ak o ich poslednej hre neviete vôbec nič, prináša aj na prenosnú konzolu Switch jedinečnú detektívku so survival prvkami, ktorej nechýba adrenalínová akcia, komplexný vývojový strom charizmatického hrdinu, úžasný soundtrack a rovnako kvalitný príbeh. Apropo textov tu je stále dostatok, nech už sa pustíte do hlavnej dejovej linky, alebo dáte prednosť bočným úlohám. Tu musím oceniť (ani neviem po akej dlhej dobe) invenciu dotykovej plochy samotnej konzole. Počas rozhovorov totižto môžete urýchliť rozhovor jednoduchým klepnutím prsta a dokonca si vyberať z odpovedí rovnakým spôsobom. Taká hlúposť, ale ako to poteší.

Rok 1920, neznáme šialenstvo ovláda tretinu obyvateľov ostrova, významné rodiny sa povyšujú nad plebsom a do toho všetkého sa z vody začínajú vynárať príšery.

Za predpokladu, že vám pôvodné verzie na PC/PS4/XOne nejako utiekli a The Sinking City sa vám aspoň čiastočne pozdáva, verzia pre Nintendo je pre vás istou voľbou. Zníženie technických nárokov sa na výsledku portu paradoxne prejavilo v pozitívnom smere a doteraz vydané opravné balíčky vám z cesty pochopiteľne odpratali tie najväčšie prekážky v tom, aby ste si snáď hru nemohli vychutnať od začiatku až do konca.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Frogwares

80%
Testovanie tohto trocha neočakávaného portu mi dalo priestor na vyššie percentá, ostatne atmosféra hry si to už v pôvodnom spracovaní priam pýtala