Agent A: A Puzzle in disguise

Agent A: A Puzzle in disguise - recenze
Agent A: A Puzzle in disguise - recenze
12:00, 06.06.2020

Po nejakej tej odmlke sa mi v ponuke (prebudil sa vo mne básnik amatér) objavil nový port z telefónov priamo na PC lomeno konzoly. V tomto prípade sa nejedná o nič akčné ani strategické, ale naopak zasadené do notorickej point-and-click vlny produkcie z deväťdesiatych rokov. Agent A: A Puzzle in disguise je však pochopiteľne novou hrou, ktorá sa za nejakú starú maskuje nielen pomocou spomínaného konceptu, ale aj témou anglických špiónov a kresleného retro artu. Poďme si teda povedať, ako chutné Martini nám tu indie spoločnosť Yak & Co vlastne podstrčila.

Prekvapivo pomerne vtipné a záludne podané hádanky.

Klik pro zvětšení (Agent A: A Puzzle in disguise - recenze)

Príbeh sa pritom dá len sotva definovať ako sofistikovaný pokus o sériu zvratov a prekvapení. V úlohe kladnej agentky je vašim cieľom infiltrovať skazeného kolegu zo spravodajskej služby, ktorého sídlo je plné puzzle hádaniek. Ruby La Rouge (to nie je názov pracieho prášku) totižto chce nechať povraždiť všetkých vašich spolupracovníkov a aby ste mu tento diabolský plán dokázali zmariť, zapnete svoju šedú kôru mozgovú na plné obrátky. Hlavnou dominantou akejkoľvek motivácie vôbec vydržať tých pár hodín u klasickej adventúrky Agent A: A Puzzle in disguise je z väčšej časti humor a neustále narážky na archaické filmy o špiónoch a agentoch 007. Po celý čas som sa primárne zabával práve na odkazoch voči spomínanej filmovej kultúre, čo sa u hier málokedy stáva a ak tomu tak je, tak v oveľa skromnejšom podaní.

Art grafiky je účelovo nastavený na ikonický dizajn šesťdesiatych rokov minulého storočia.

Celkovo vás hra vyzve k riešeniu päťdesiatky rôzne náročných prekážok, ktoré si vyžadujú dôkladné skúmanie a v hojnom počte aj kombinovanie predmetov. Tu sa ocitnete v totálne nostalgickej atmosfére, kde jednoducho beháte lupou po obrazovke a skúšate vo frenetickom tempe nájsť niečo nové a použiteľné. Chválim autorov za to, že ani raz vlastne nezídete z pozície agenta a všetky hádanky majú hlavu aj pätu, teda minimálne v tematickom pojatí. Úplne podarený je aspekt vracania sa do už vyriešených miestností sídla pána "prací prášok", v ktorých sa zrazu objavujú tajné miestnosti a originálne zákutia. Takto sa podarilo zúžitkovať dvakrát tú istú scenériu a pritom nezľaviť zo zábavy ako takej. Iste, môžeme sa rozprávať o jemnej monotónnosti, zvlášť ak riešite desiatky prekážok s popisom, že nasledujúca už bude naozaj posledná, ale to je už vec osobného postoja k hrám tohto formátu.

Päť kapitol plných úsmevov...

Agent A: A Puzzle in disguise prekvapil, a to hneď v rôznych smeroch. Jednak ide o hru za necelých desať eur, za ktoré pritom dostanete hromadu zábavy postavenej na poctivom humore, ale čo je dôležitejšie, tak hádanky sa nesnažia byť súčasne komplikované a nelogické, pritom vlastne varia z éry filmových špiónov nášho detstva (hovorím k vám skoro štyridsiatnikom). Kratšia doba hrania sa dá chápať s ohľadom na predchádzajúce vydanie pre mobilné zariadenia, a tak snáď zamrzí len občasné sekanie zvuku pri animovaných sekvenciách. Mimochodom mnou testovaná verzia na Nintendo Switch uspokojila aj prostredníctvom ovládania pomocou dotykov. To rovnako nespadá do bežných praktík portu, ale s ohľadom na spomínané telefóny a tablety to autori už mali o niečo jednoduchšie. Kto teda rád vykonáva interakciu len prstom, bude mu to u tejto špionážnej adventúrky umožnené.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Yak & Co

80%
Zábavná a vtipná klasika za pár korún