SEGA AGES Space Harrier

SEGA AGES Space Harrier - recenze
SEGA AGES Space Harrier - recenze
10:00, 24.12.2019

V čase, kedy mala táto akčná klasika svoju premiéru na herných automatoch po celom Japonsku, som mal ja osobne rok aj pol. Neviem si teda predstaviť lepšiu úvodnú vetu na spodobnenie obdobia, kedy sa vývoj interaktívnej zábavy len dostával cez úvodné pôrodné bolesti. Space Harrier je však viac než len nostalgiou v oku miliónov pamätníkov. Ide totižto o v poradí tretí projekt legendárneho dizajnéra menom Yu Suzuki, ktorý nám po nekonečnom čakaní tento rok prinesie Shenmue III! Prečo to spomínam práve v retro recenzii na Space Harrier?

Mimochodom, Yu Suzuki je podpísaný pod viac než päťdesiatkou videohier.

Klik pro zvětšení (SEGA AGES Space Harrier - recenze)

Spomínam to tak trocha hlavne z dôvodu klasického naťahovania času, keďže koncept Space Harrier nesie práve ten archaický zub času, o ktorom veľa slamy nenamlátite. Ide o primitívnu, ale cez to všetko zábavnú akčnú jazdu z dnes už mŕtvej kategórie "rail shooter", v ktorej je cieľom jedného alebo dvoch hráčov (súčasne cez kooperáciu) zlikvidovať všetko, čo sa objaví na blikajúcej CRT obrazovke. Aj keď ani to už vlastne neplatí, keďže hra sa nedávno objavila v sekcii SEGA AGES na Nintendo Switch a doznala tak menšie technické prispôsobenie pre súčasné štandardy.

Nostalgiu si ľahko vyvoláte možnosťou prepnúť medzi originálom a širokouhlou verziou.

Test som vykonal, ako je uvedené vyššie, cez Switch port a musím povedať, že SEGA tu jemne prekvapuje. Osemnásť úrovní s odlišnou náročnosťou je vec jasná, ale prepnutie ovládania do dobového Joystick modusu, to som naozaj nečakal. V praxi to funguje jednoducho. Vyberiete si Joy-Con z konzole a položíte ho do stredu dlane vo zvislej polohe. Následne už len simulujete držanie akejsi páky a systém vaše pohyby prenáša priamo do gameplay formy. Tento aspekt je u Space Harrier schopný navodiť ďalšie poschodie retro nálady a možno takú menšiu prípravu na prichádzajúci návrat spoločnosti Atari do sveta herného hardvéru.

Za necelých osem dolárov môžete cestovať v čase.

Priznám sa, že vôbec netuším ako niečo podobné obdariť percentami, a tak si záver nechám skôr na obhájenie výslednej známky. Ak by ste mi teraz dali možnosť zahrať sa na hrdinu seriálu Dark, zaviedli ma do jaskyne so strojom času, aby sme sa za zvuku tikajúcich hodiniek následne preniesli do nejakej arkádovej herne minulého storočia, kedy Space Harrier dominoval chudobnej TPS sfére, asi by som hru ako takú docenil oveľa viac. Takto je to pre mňa len pohľad do zaprášenej, ale stále cennej, vitríny, kde mám však svoje spomienky venované úplne iným titulom.

60%
Možnosť ovládania pomocou pohybu viac než prekvapila