She sees red

She sees red - recenze
She sees red - recenze
12:00, 29.08.2019

11. července jsme se od studia Rhinotales dočkali jejich prvního počinu v podobě interaktivního thrilleru, který se odehrává jako krátký film, v němž máte vy jako diváci možnost rozhodnout, co protagonista udělá. Ocitnete se v prostředí nočního klubu, kde se simultánně odehrávají dvě dějové linie. V jedné jste neznámý muž v kšiltovce a mikině s kapucí, v té druhé policejní vyšetřovatelka, kterou majitel klubu zavolal, aby zjistila, kdo zabil jednoho z jeho strážných.

Během scén se zahaleným protagonistou vám sem tam vyskočí dvě různé možnosti, z nichž jednu musíte zakliknout, abyste pohnuli příběhem. Trailer napovídá, že se můžete dostat až ke čtyřem různým koncům, což není vůbec těžké, protože proběhnutí celého děje trvá slabou půlhodinku. Příběhově se jedná o docela koherentní záležitost, což vám ale na první dobrou vůbec nebude muset dojít a jak se začnou valit titulky, budete mít daleko víc otázek než odpovědí. Ty se vám právě mají dostat z opakovaného hraní a volby možností, které jste předtím nevybrali. Tím, že je to taková krátká záležitost, se ani nebudete muset prosekávat tunami nudy a šedi, některá rozhodnutí odhalí zajímavé doplňkové scény, díky kterým příběh pochopíte mnohem lépe.

Klik pro zvětšení (She sees red - recenze)

Na volbu máte jenom několik vteřin, což je celkem negativní z toho pohledu, když si chcete ty filmové části užít jako film a třeba se opřít nebo podrtit pár brambůrek. Během celého děje ale zase nebudete muset vstávat tolikrát, párkrát je taky dost jasné, že nějaké rozhodování přichází, takže si stihnete i ty ruce očistit.

Co do hereckých výkonů, nízkorozpočtový projekt je sice poznat, ale není to nic, na co by se nedalo dívat. S poslechem to je horší. Cokoliv jiného než originální znění se nedá poslouchat a úplně to zničí zážitek ze hry, protože to vypadá, že se Rhinotales nedostalo kvalitních překladatelů či korektorů, kteří by dialogy upravili do úhledné podoby. Titulky jsou naštěstí i české, takže s originálním ruským zněním nebude mít nikdo problém a třeba se ještě něco přiučíte. Pěkná je choreografie soubojů a přechody mezi jednotlivými dějovými linkami. Podrobnější filmové aspekty nemůžu hodnotit, protože tomu nerozumím a nechtěl bych pózovat jako filmový kritik.

Asi není moc víc, co dodávat... Závěrečné shrnutí už tak krátké recenze bych formuloval nějak takto: Je to povedeně natočený kousek, bojové scény jsou pěkně sehrané a jako krátký film to nijak neuráží. Voleb je celkem málo a nemáte na ně vůbec moc času, takže nemůžete sedět v pohodě opření, abyste nic nepromeškali. Dabovaná verze je příšerná a my jsme po pár větách přepínali na originální znění s titulky, ty jsou jakž takž v pohodě. Po prvním dohrání vám nebude moc jasné, o co v tom příběhu šlo, často ani po druhém. Steam achievementy jsou příjemný bonus a motivace k odhalení všech možných konců. Při ceně necelých dvou stovek to, pokud jste fanoušky tohoto žánru, rozhodně nebudou vyhozené peníze. Osobně budu zvědavě sledovat, s čím Rhinotales přijdou příště.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Rhinotales

71%
Solidně zahrané, příšerně nadabované a škoda, že tak krátké