Tři malá prasátka

Tři malá prasátka - recenze
Tři malá prasátka - recenze
12:00, 16.06.2019

Ľudové rozprávky nášho detstva, ktoré nemusia nutne poznať meno svojho skutočného autora, sú pre nás dnes možno už len matnou, ale o to viac vábivou a príjemnou spomienkou. Zatiaľ čo som vám nedávno priniesol krátku recenziu na detskú stolovú hru o červenej čiapočke, premýšľal som čo ďalšie asi tak ponúka ona sekcia takzvaných SMART hier pre najmenších. Našťastie spoločnosť MindOK na moje baženie po poznaní reagovala tak promptne, že ešte než si čiapočka stihla na odchode od babičky zabaliť košík s koláčmi, už sa doma ozvalo zakvičanie troch malých prasiatok.

Tak tento vlk rozhodne nikdy nefajčil cigarety.

Klik pro zvětšení (Tři malá prasátka - recenze)

Predpokladám, že každý z vás dobre pozná onen jednoduchý príklad o súdržnosti trojice priateľov, ktorých snaha chrániť samých seba porazí akékoľvek zlo. Tri malé prasiatka si preto v zmysle koncepcie svojej stolovej hry pre jedného nič nezadajú s hlavnou pointou celého príbehu. Na pevnom plastovom podklade s príjemnou modrou farbou sa odohráva celých štyridsaťosem možných scenárov, na konci ktorých sa vaša ratolesť môže potencionálne usmievať. Jeho úlohou je totižto chytro skryť všetky tri ružové prasiatka do troch domčekov tak, aby pri tom ostala zachovaná ich pozícia. Každý scenár počíta s inou rovnicou a každý jeden domček je vybavený základmi s odlišnými rozmermi. Dieťa sa tak musí snažiť o akýsi plošný tetris a uvažovať, kam s domčekmi a v presnom poradí.

Slama, drevo, tehla a zlomená noha.

Pokiaľ sa zameriame na použité materiály, tak aj tu prevláda tvrdý plast nad gumovými hercami. Prasiatka ako aj vlk pekne pasujú do hracej dosky a vaše, minimálne trojročné, dieťa sa tak nemusí nutne sústrediť len na nejaké zadanie a plnenie logických úloh. Pokiaľ mu to fantázia umožní, v rýchlosti použije obsah krabice na kulisy pre svoje vlastné divadelné predstavenie. Z tohto pohľadu sú tri malé prasiatka rovnako variabilné ako červená čiapočka a tak isto ponúkajú aj pekne ilustrovanú knihu s názorným priebehom, aký nám čítavali naše mamy. Možno sa budem zase opakovať, avšak pre najmenších je cibrenie ich rozvíjajúcej inteligencie dôležitým procesom a nech už ho vykonávajú s ceruzkou nad papierom, alebo s tromi prasiatkami a jedným vlkom, výsledok je vždy rovnaký.

Jednotlivé dieliky sú dostatočne veľké tak, aby ich mohli udržať aj najmenší.

Záverom ešte musím spomenúť cit pre detail, s ktorým dizajnéri tejto hry dokázali vytvoriť skutočne pekné prostredie a to nielen pre hranie, ale aj pre pozeranie. Detičky sa totižto radi kochajú novými vecami a sledovať ich žiarivé očká, ako pozorujú prasiatka cez okenné rámy jednotlivých domčekov, je nezabudnuteľným zážitkom. Ak by niekto z rodičov nechcel hneď v rannom veku traumatizovať svojho potomka nejakým nenažraným vlkom, pokojne môže v manuále siahnuť po 24 príkladoch bez chlpatého vĺčika. Ten istý počet scenárov sa ale potom pochopiteľne viaže na druhú polovičku obsahu, ktorý je vytvorený už priamo na zahriatie mozgových závitov.

Slamu aj drevo odfúkol, avšak na rozpálený komín si netrúfol.

Koupit hru Tři malá prasátka

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti MindOK