Summer Funlan

Summer Funlan - recenze
Summer Funlan - recenze
12:00, 05.09.2019

Keď bolo VR hranie ešte v totálnych plienkach, prvé pokusy imitovať nejaký silný zážitok z interakcie v chabej grafickej palete sa krútili len okolo minihier. Tento trend si postupne sadol do kúta zabudnutia a neskoršie nápady sa sústredili na intenzívnejšie prežívanie trvácnych príbehov zasadených do zdanlivo veľkých svetov. Cez to všetko sa VR a akési arkádové značky od seba nikdy skutočne neodtrhli a sem tam sa z toho mora priemerných projektov vynorí aj niečo zaujímavé tak, ako tomu je v prípade hry Summer Funlan, ktorú si pre svoj debut vybrala spoločnosť Monad Rock.

Vitajte v zábavnom parku plnom smiechu, slnka a zvratkov.

Klik pro zvětšení (Summer Funlan - recenze)

Park menom Summer Funlan je tou typickou kolekciou menších arkád, ktoré sa vývojári snažili po stránke funkčnosti doviesť do čo najlepšieho stavu. V zmysle nejakej trvácnosti vás tu očakáva celých dvanásť od seba sa odlišujúcich atrakcií, ktorých prejdenie vám môže zabrať maximálne tri hodiny. Za tento čas si však nestihnete ani raz skontrolovať hodinky, keďže je to intenzívna a dosť adrenalínová jazda. Po prekročení vstupnej brány a uhradení fiktívnej ceny za lístky sa môžete voľne pohybovať po celom parku. Tu autori vsadili na istotou a ovládanie zamkli do klasického teleportu tak, aby sa vám nerobilo zle od žalúdka ešte skôr, než si sadnete na nejaký ten kolotoč. Aby však bola motivácia sa po parku vôbec presúvať, keďže je tu možnosť dané atrakcie vybrať aj cez prehľadnú mapu u vstupu, autori po celom objekte rozhodili pár zaujímavých a tajných predmetov, ktoré by vás mohli donútiť pátrať aj tam, kde to v zásade za nič nestojí.

PlayStation VR a Move periférie, to je vec, ktorá v zmysle irónie, nikdy nestratí glanc.

Poďme sa však trocha pozrieť na samotné atrakcie. Kto už niekedy bol v podobnom parku, kde sa vás väčšinou každý aj tak snaží len obrať o peniaze na základe citového vydierania prostredníctvom vašich malých detí, tak z ponuky onej dvanástky minihier nebude nijako šokovaný. Nájdete tu klasické strieľanie po balónikoch v štýle divokého západu, potápanie sa v špeciálnej mini ponorke, sekanie zeleniny pomocou mačety a dokonca aj horolezeckú stenu (pýtate sa, do akých parkov to chodím?). Je toho samozrejme viac, avšak nechcem vám skaziť prípadné objavovanie všetkých tých zákutí naokolo. Za mňa by som určite do popredia vyzdvihol očarujúcu jazdu na húsenkovej dráhe, ktorá trvá dostatočne dlho na to, aby ste boli schopní doceniť vysoký technický štandard samotnej hry. V tomto prípade sa autori snažili a výsledok je toho odrazom. Mnou testovaná verzia na PSVR si však v sebe nesie onen povestný zub času a to v zmysle nespoľahlivého motion ovládania. Aj preto konečné číslo musím dosť rapídne skresať.

Projekt priam ideálny na demonštrovanie čarovnej VR technológie.

Záverečná bodka za dojmami z jedného letného parku, v ktorom som strávil viacmenej príjemné tri hodinky, je na pozitívnej vlne. Ak máte doma nejaké to VR zariadenie a chceli by ste si obohatiť knižnicu síce malou ale zato slušne spracovanou kolekciou minihier s rôznym zameraním, Summer Funland je na niečo podobné priam ideálny.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Monad Rock

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)

65%